מגעים להסכם קיבוצי: איום השביתה בדן באר-שבע הוסר זמנית

מנכ"ל החברה, יורי ברונשטיין, ויו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף, סיכמו על מו"מ אינטנסיבי של 3 חודשים להשגת הסכם קיבוצי

אוטובוסים של דן / צילום: תמר מצפי
אוטובוסים של דן / צילום: תמר מצפי

רגע לפני שביתה של עובדי דן באר-שבע, שהכריזו לפני שבועיים על סכסוך עבודה, הוסכם אתמול (ב') על מסגרת של 3 חודשים להשגת הסכם קיבוצי ראשון בחברה החדשה. על-פי הסיכום, בכל אחד משלושת החודשים הקרובים יתנהלו לפחות 3 פגישות משא-ומתן של 5 שעות לפחות כל אחת, במטרה להגיע להסכם.

הסיכום הושג אתמול בעקבות פרסום ב"גלובס" של דברים חריפים שאמר יו"ר מרחב הנגב של ההסתדרות, מאיר בביוף, ובין היתר "יש לי עסק עם נוכלים, ונוכלים יקבלו שביתה". בביוף הגיב להודעה שפירסמה הנהלת החברה בעקבות פיצוץ פגישה שהתקיימה אתמול בבוקר, ובה התנתה את קיום המשא-ומתן להסכם קיבוצי בביטול סכסוך העבודה.

בעקבות הדברים התערבו יו"ר דן, רפי שמואלי, ויו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. שעה קלה לאחר הפרסום ב"גלובס" התקיימה שיחה בין מנכ"ל דן באר-שבע יורי ברונשטיין לבביוף, בה יישרו את ההדורים וסיכמו על כניסה למשא-ומתן שאינו מותנה בביטול סכסוך העבודה. הסיכום אושר הבוקר בפגישה רבת משתתפים בלשכתו של בביוף.

לדברי בביוף, הבעיות הדחופות של משמרות ארוכות מדי והיעדר הפסקות שירותים ואוכל צפויות להיפתר בקרוב, ולפנות מקום למשא-ומתן על ההסכם הקיבוצי עצמו. הוא הגיש כי ההסכמה להימנע מצעדים ארגונים תהיה בתוקף רק אם המשא-ומתן יתנהל על-פי הסיכום ובתום-לב.