ועד עובדי בנק לאומי נגד ראש חטיבת הטכנולוגיות

הוועד דורש ממנכ"לית הבנק, רקפת רוסק-עמינח, להתערב בעניין תלונות עובדים על יחסו של דן ירושלמי אליהם ■ וגם: מנכ"ל חברת הטכנולוגיה של הבינלאומי עוזב לאחר 11 שנים

רקפת רוסק עמינח ומירי רובינו / צילומים: ויונתן בלום, תמר מצפי
רקפת רוסק עמינח ומירי רובינו / צילומים: ויונתן בלום, תמר מצפי

עימות בין ועד העובדים בבנק לאומי לראש חטיבת לאומי טכנולוגיות, דן ירושלמי, בעקבות תלונות על יחסו לעובדים בחטיבה. בארבע שנותיו של ירושלמי בבנק לאומי נרשמו מתיחויות עם הוועד, אך הפעם נראה שראש הוועד, מירי רובינו, החליטה לטפל בנושא בכל הכוח והודיעה למנכ"לית לאומי, רקפת רוסק-עמינח, שהיא לא מתכוונת לעבור לסדר היום על התלונות שהובאו בפניה. בימים האחרונים התקיימו כמה פגישות בין השתיים בניסיון לפתור את הבעיות.

ירושלמי הגיע לבנק לאומי לפני כארבע שנים, ולפני כן עבד במשך שנים רבות בתפקידי ניהול שונים באמדוקס (האחרון שבהם היה נשיא חטיבת EMEA) - חברה שהתרבות הארגונית ויחסי העבודה בה שונים למדי מאלו שבלאומי.

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה שיש מתיחות בין ירושלמי לוועד. לפני כשנתיים, בראיון לעיתון "דה-מרקר", התייחס ירושלמי בין היתר להתייעלות ואמר: "יש בחטיבת הטכנולוגיות הסכמים קיבוציים ומגבלת הגמישות במספר העובדים היא כמובן מגבלה". עוד הוסיף: "אין ספק שאם הייתי בונה היום את חטיבת המחשוב של הבנק, הייתי בונה אותה עם פחות אנשים, פחות חומרה ופחות תקציב". הראיון עורר את כעסם של אנשי הוועד ונשלח אליו מכתב חריף בתגובה. "נדהמנו לראות כי במקום לשבח את עובדי הבנק, שמובילים אותו להיות הבנק הטוב בישראל, לאורך כל הראיון התייחסת לעובדים כמגבלה וכבעיית גמישות", כתבו.

מארגון העובדים נמסר: "כמה עובדים פנו אלינו בטענות על היחס של מנהל חטיבת הטכנולוגיות לעובדים ולמנהלים הכפופים לו. פנינו למנכ"לית הבנק והודענו שאיננו מוכנים לשאת התנהגות כזו בלאומי. קיימנו כמה פגישות עם המנכ"לית, ונמסר לנו שהיא מטפלת בנושא. אנו נמשיך לעקוב".

מנכ"ל מתף עוזב

בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי אמנון בק, מנכ"ל חברת מתף מקבוצת הבינלאומי, הודיע שיסיים את תפקידו. מתף (מחשוב תפעולי פיננסי), היא זרוע הטכנולוגיה של הבינלאומי, המספקת לקבוצה שירותי מחשוב ואבטחת מידע, ותחתיה עובדים יותר מ-600 עובדים. בק יסגור קדנציה של כ-11 שנה - לפני התפקיד הנוכחי הוא כיהן כמשנה למנכ"ל. מתף השלימה לפני יותר משנה פרויקט מורכב להעברה של תשתיות הבנק ושל משרדי החברה מתל אביב למתחם חדש בראשון לציון.