אחמד טיבי: "אם תהיה מדינה אחת - אהיה רה"מ"

שעות ספורות אחרי תום פגישתם של נתניהו וטראמפ, ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) מספק הצהרה חריגה ■ "אם תהיה מדינה אחת לישראלים ולפלסטינים - אני אהיה ראש הממשלה" ■ הוא הסביר את דבריו בשינוי דמוגרפי אפשרי כך שהפלסטינים יהפכו לרוב, והוסיף: "גם חלק מהיהודים יצביעו לי"

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) הגיב היום (ה') לדבריהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ בנוגע לזניחת המחויבות האמריקאית לרעיון שתי המדינות, ואמר כי אם תהיה מדינה אחת לישראלים ולפלסטינים - הוא מעריך שהוא זה שיעמוד בראשה. "אם דבר כזה אכן יתממש, אני אהיה ראש הממשלה", אמר בריאיון לרשת CNN.

"אני יכול לומר עכשיו שאם זה יהיה המצב אני אתמודד לתפקיד", הצהיר טיבי. "ואני יכול להבטיח שאנצח את נתניהו". טיבי הוסיף כי בתרחיש של מדינה אחת, יחול שינוי דמוגרפי כך שהפלסטינים יהפכו לרוב. "כל הפלסטינים יצביעו לי", אמר. "גם חלק מהיהודים הישראלים יצביעו לי ונתניהו יפסיד".

אמירותיו של טיבי הגיעו בעקבות הצהרותיהם המשותפות של של טראמפ ונתניהו בוושינגטון. כשטראמפ נשאל האם הוא מוכן לוותר על פתרון שתי המדינות והאם יסכים לסיפוח, ענה הנשיא כי הוא יאהב את הפתרון ששני הצדדים יאהבו. "חשבתי במשך תקופה שפתרון שתי מדינות יהיה קל יותר, אבל אם ישראל והפלסטינים יבחרו בפתרון אחר, אז אני שמח", אמר טראמפ. בנושא העברת שגרירות ארה"ב לירושלים, ענה הנשיא כי "אני אשמח לראות את זה קורה. אנחנו בוחנים את זה היטב".

גם רה"מ נתניהו נשאל על חזרה מרעיון שתי המדינות, והבהיר כי ישנם שני תנאים לשלום אותם הזכיר לפני שנים והם לא השתנו. "תנאי ראשון הוא הכרה פלסטינית במדינה היהודית והפסקת הקריאה להשמדת ישראל", אמר נתניהו. "שנית, ישראל צריכה לשמור על שליטה ביטחונית בגדה. למרבה הצער, הפלסטינים דוחים את שני התנאים הללו. הם ממשיכים לקרוא להשמדת ישראל בבתי הספר, במסגדים, בספרי הלימוד. הם אפילו מכחישים את הקשר ההיסטורי שלנו למולדת שלנו. הם לא מכחישים רק את העבר, הם מרעילים את ההווה".