המערכת החדשה של מובילאיי שתוביל למהפכה בתחום הרכב

יצרנית הרכב הגדולה בעולם היוקרה, פולקסווגן, מציגה שיתוף-פעולה חדש עם מובילאיי הישראלית, שמהווה נקודת מפנה בדרך לייצור מכוניות אוטונומיות מלאות ■ כל הפרטים בווידאו

מובילאיי שת"פ פולקסוואגן/ צילום: מהוידאו
מובילאיי שת"פ פולקסוואגן/ צילום: מהוידאו

הסכם שיתוף-פעולה חדש נחתם בין מובילאיי הישראלית ליצרנית הרכב הגדולה בעולם, פולקסווגן. על-פי ההסכם, החל משנת 2018 יחלו במובילאיי לצלם את הכביש באמצעות מכוניות מתוצרת פולקסווגן, כדי למפות את הכביש באופן מיטבי, צעד נוסף בדרך למכוניות אוטונומיות מלאות.

בעקבות פרסום הידיעה, המניה של חברת מובילאיי כבר עלתה ביותר מ-8%.

במובילאיי מסבירים כי מיפוי מדויק של הכביש יכול להוות אמצעי עזר טוב למערכות השונות שמזהות עצמים הנעים על הכביש. את אתגר המיפוי מנסים במובילאיי לפתור באמצעות ההמון, דרך קבלת מידע מהנסועה שלנו, הנהגים.

תוכנית המיפוי - שקיבלה במובילאיי את השם אר.אי.אם, רואד אקספיריאנס מנג'מנט, ניהול התנסות בכבישים - היא צעד גדול מבחינת החברות אל עבר מכונית אוטונומית מלאה. פרופ' אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי אמר כי ההסכם עם פולקסווגן הוא נקודת מפנה, משום שעתיד המכונית האוטונומית תלוי ביצירת מפות ברזולוציה גבוהה ובעלות נמוכה.

אספקט חשוב נוסף הוא שההסכם מעניק מסגרת עתידית לשיתוף-פעולה בין יצרני רכב נוספים, שיפיקו יחדיו תשתית מיפוי הכרחית למכונית האוטונומית. רק נזכיר כי מובילאיי חתמה על הסכם באמצע שנה שעברה עם ב.מ.וו ואינטל, בו הודיעו 3 החברות כי עד לשנת 2021 הן ייצרו מכונית אוטונומית מלאה.