המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה ומגמה חיובית בוול סטריט. נזכיר כי אמש לא התקיים מסחר בניו-יורק לרגל "יום הנשיאים".

 

זירת המט"ח ממשיכה לרכז עניין, כשהאירו נופל ב-1% ונסחר לפי 3.9 שקלים. הדולר היציג נותר ללא שינוי ברמה של 3.7 שקלים.

ועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול את הצעת החוק של משרד האוצר לשינוי מבנה הבורסה לני"ע בת"א. לאור זאת, הצעת החוק צפויה לעלות לקריאה שנייה ושלישית בכנסת כבר בשבועות הקרובים. מדובר בצעד אחד מתוך שורת צעדים שמובילה הרגולציה.

בשבוע שעבר נאמה יו"ר הפדרל ריזרב, ג'נט ילן, והתייחסה להעלאות הריבית השנה בארה"ב. למרות שילן רמזה כי העלאת הריבית בחודש הבא עדיין על הפרק, בשוק מעריכים כי הפד ידחה את העלאת הריבית לחודש מאי, ולא יעלה אותה במארס.

שותפויות לוויתן - דלק קידוחים , אבנר  ורציו  ריכזו עניין על רקע החתימה הבוקר של דלק קידוחים ואבנר על הסכם למימון חלקן של השותפויות דלק קידוחים ואבנר בפיתוח שלב 1א, של פרויקט לוויתן. היקף המימון יהיה 1.75 מיליארד דולר, וזהו המימון הפרויקטלי הגדול ביותר שבוצע אי פעם במשק הישראלי, לפרויקט בשלב פיתוח. קונסורציום הממנים כולל כ-20 תאגידים פיננסים לרבות בנקים וגופי השקעה גלובליים וישראליים.

מניית קבוצת שפיר  רשמה ירידות לאור הפרסומים האחרונים בנוגע לחקירת החשד להעברת כספי שוחד ממנהל הפעילות ברומניה של חברה מקבוצת שפיר הנדסה (לפני שהפכה לציבורית), שבבעלות האחים שפירא - גיל, חן, הראל וישראל שפירא לנבחרי ציבור רומנים.

מניות הבנקים בלטו במסחר לאחר שבנק הפועלים  פרסם הזמנה למשקיעים לקראת כנס משקיעים גדול שיקיים. בנק הפועלים שהסתבך, אף הוא, במתן אשראי חריג לטייקונים טרם התחיל בתהליך ניקוי האורוות, תהליך שנמצא בשיאו בבנק לאומי .

צינורות המזה"ת  עמדה במוקד לאחר שהשלימה מכירת הקרקע בצריפין לג'ורג' חורש. החברה שבשליטת קרן ויולה תרשום רווח הון של 300 מיליון שקל.