כשאפל תשיק בסתיו את האייפון החדש, לרגל יום השנה ה-10 של האייפון המקורי, היא תספק שלא בכוונה גם הוכחה לבשלותה של תעשיית הסמארטפונים שאותה היא הביאה לעולם.

האייפון החדש צפוי לכלול תכונות חדשות, כגון תצוגות ברזולוציה גבוהה, טעינה אלחוטית וחיישני תלת ממד. מרבית החדשנויות באייפון זה אינן מייצגות פריצות דרך משמעותיות, והן זמינות כבר כמה שנים במכשירי טלפון מתחרים.

הקצב האיטי שבו מאמצת אפל תכונות חדשות משקף את העובדה שלקוחות הסמארטפונים מחזיקים במכשירים שלהם זמן רב יותר. טימותי ארקורי, אנליסט ב-Cowen & Co, מעריך כי יותר מ-40% מהסמארטפונים בשוק הם בני יותר משנתיים - שיא היסטורי.

זוהי אחת הסיבות העיקריות לכך שהמשקיעים הקפיצו את מניית אפל  לשיא של כל הזמנים. יש ביקוש מובטח לאייפון חדש, גם אם הוא אינו מציע פריצות דרך טכנולוגיות.

לא ברור אם אפל נמנעה בכוונה מהכללת כמה מהתכונות החדשות באייפון 7 הנוכחי, שעורר ביקורת בשל היעדר בידול בינו לבין קודמו. אפל סירבה להגיב על המוצר החדש.

עם זאת, מצביעים פיתוחו והשקתו של האייפון החדש על כך שהאסטרטגיה של אפל מתבססת פחות על חדשנות טכנולוגית ויותר על שדרוג של הלקוחות.

"כששוק הופך לרווי, הצמיחה היא עניין של ריענון", אמר בוב אודונל מ-Technalysis Research, "זה בדיוק מה שקרה למחשבים האישיים. זה בדיוק מה שקרה לטאבלטים. זה מתחיל לקרות לסמארטפונים".

אפל שומרת על שתיקה לגבי תכונות המוצר החדש, אך דברי האנליסטים והדיווחים מספקיות רכיבים אסייאתיות ואחרים, מצביעים על כך שאייפון יום-השנה יכלול תצוגות רזולוציה גבוהה מבוססות טכנולוגיית OLED - ייתכן שעם שולים מעוגלים. אין לצפות לעיצוב חדש באופן רדיקלי, לדברי האנליסטים.

חלק מהטכנולוגיות החדשות הצפויות להיכלל באייפון - בייחוד טעינה אלחוטית - עדיין שרויות באי-סדר. המכשירים של סמסונג, למשל, נטענים באופן אלחוטי, אך באמצעות שני תקנים שונים: Qi ו-AirFuel.

לאחרונה הצטרפה אפל לקבוצה שתומכת ב-Qi, אך בתוך אפל קיימים עדיין לפחות חמישה צוותים שעובדים על טכנולוגיית טעינה אלחוטית, לדברי מקור יודע דבר.

באשר לחיישני תלת ממד, כבר קיים חיישן כזה באייפון 7. במצלמה הקדמית מותקן מה שמכונה חיישן זמן מעוף שמאפשר לה להתמקד באופן אוטומטי, ונמצא בשימוש במספר רב של מכשירי טלפון, כולל בלקברי, לדברי TechInsights, חברה שבודקת שבבים במכשירים טכנולוגיים.

ניתן לשדרג חיישן זה לגרסה בעלת רזולוציה גבוהה יותר שמסוגלת לבצע מיפוי תלת ממד לזיהוי תווי פנים, לדברי ג'ים מוריסון, סגן נשיא ב-TechInsights.

חלק מהאנליסטים גם מעריכים שהחברה עשויה להזיז את כפתור הבית באייפון, ולהציבו יחד עם חיישן טביעת אצבע מתחת למסך הזכוכית הקדמי, וזאת על בסיס בקשות פטנט שהגישה החברה.

ב-2016 טיפסו מכירות הסמארטפון בעולם ב-2.3% בלבד ל-1.47 מיליארד יחידות, לדבריIDC. חברות שירותי טלפון רבות בארה"ב חדלו לסבסד מכשירי טלפון, ועקב כך החלו הצרכנים לשקול בזהירות רבה יותר את הרכישה הבאה שלהם.

 

אפל צפויה לערוך מסע שיווק אינטנסיבי לרגל יום השנה העשירי של האייפון. "האייפון קבע את הסטנדרט למיחשוב נייד בעשור הראשון שלו, ואנחנו רק בשלב ההתחלה. הדברים הטובים ביותר עדיין לפנינו", נאמר בהודעה שפרסם מנכ"ל החברה, טים קוק, ב-8 בינואר, התאריך שבו הכריז המנכ"ל דאז של אפל, סטיב ג'ובס, על האייפון ב-2007.

ב-2015, השנה האחרונה שלגביה סיפקה אפל נתון זה, הוציאה החברה 1.8 מיליארד דולר על פרסום - עלייה של 50% לעומת השנה הקודמת וקרוב לפי ארבעה מ-467 מיליון הדולר שהוציאה ב-2007 עם שחרור האייפון הראשון לשוק.

אפל ממשיכה להצטיין במכירת מכשירי הטלפון בעלי תג מחיר גבוה. סמנכ"ל הכספים לוקה מאסטרי ייחס את מספר השיא בסך 78.3 מיליון מכשירי איפון שמכרה החברה, למכשיר אייפון 7 פלוס, שלראשונה הכיל מצלמה כפולה שלא הייתה קיימת בדגמים קודמים.

מחירו של אייפון 7 פלוס הוא 969 דולר עם שדרוגי זיכרון וגימור שחור. אודונל מ-Technalysis Research מעריך כי עם השקת האייפון החדש, עשויה אפל אף לקבוע תג מחיר של 1,000 דולר עבור "מכשיר סופר-פרימיום לאוהדי אפל האמיתיים שרוצים להתבלט".