מחשש להדלפות: הבית הלבן בדק את הטלפונים של עובדיו

דובר הבית הלבן שון ספייסר דרש מצוות העובדים את מכשירי הסלולר שברשותם כדי לוודא כי "הם אינם מתכתבים עם עיתונאים או מכילים אפליקציות מוצפנות" ■ בישיבה דחופה שכינס אף ביקש שלא להדליף את דבר קיומה

דונלד טראמפ/ צילום:רויטרס
דונלד טראמפ/ צילום:רויטרס

הבית הלבן הורה לעובדיו למסור את מכשירי הסלולר שלהם על-מנת לערוך בדיקה נגד הדלפות - כך דווח הלילה (ב') ברשת CNN. לטענת גורם שנכח בחדר, הדובר שון ספייסר כינס ישיבה דחופה "והביע את תסכולו מהדלפות תקשורת ואת רצונו לוודא כי אינם מתקשרים עם כתבים באופן פרטי ולשלול את קיומן של אפליקציות מוצפנות".

לאחר מכן, ביקש מעובדיו להניח על השולחן הן את המכשירים שסופקו על-ידי הממשל והן את אלה הפרטיים, על-מנת להוכיח שאין להם מה להסתיר מפניו. לדברי הגורם, ספייסר אף דרש באופן ספציפי מצוותו שלא להדליף מידע על הפגישה המדוברת או על מאמציו להילחם בהדלפות לתקשורת. עוד הזהיר עובדים כי שימוש באפליקציות בהן ניתן לשלוח הודעות מוגנות שנמחקות באופן אוטומטי אסור גם כן.

ביום שישי האחרון, סירב הבית הלבן להכניס כלי תקשורת לתדרוך עיתונאים, בהם CNN,"ניו-יורק טיימס", "פוליטיקו" ו"לוס אנג'לס טיימס". זאת, על רקע ביקורת שהופנתה נגד נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ מצידם. כלי תקשורת אחרים כמו APP החליטו בתגובה להחרים את התדרוך.

עוד הודיע טראמפ הודיע בעמוד הטוויטר שלו כי הוא לא מתכוון להגיע לארוחת כתבי הבית הלבן המסורתית, הנערכת מדי שנה. "אני מאחל לכולם כל טוב, שיהיה לכם ערב נהדר", כתב טראמפ על הארוחה המתוכננת ל-29 באפריל במלון הילטון ב וושינגטון . מדובר בשפל נוסף ביחסים בין ממשל טראמפ לתקשורת, שאותה הוא כינה לאחרונה "אויב העם".