חשד: שני אחים העלימו מאות מיליונים בחברות במקלטי מס

לפי החשד, האחים עזרא רגב ואבי ורצברג רגב העלימו כספים באמצעות חברת Oz Group Limited המאוגדת באיי הבתולה וחברת E.M.A Trading המאוגדת באי מאן

איי הבתולה /  צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
איי הבתולה / צילום: Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

איך מעלימים מאות מיליוני שקלים מהמדינה? מקימים חברות באיי הבתולה הבריטיים ובאי מאן, ולא מדווחים על כך לרשות המסים. זהו הבסיס למעצרם אמש (ב') של שני אחים, בעלי עסק לתיווך סחורות, החשודים כי לא דיווחו על מאות מיליוני שקלים שנבעו מרווחי חברות שבבעלותם אשר נרשמו במקלטי מס אך מנוהלות מישראל.

החקירה החלה בעקבות מידע שהגיע למשרד פקיד שומה תל-אביב 3 ולמשרד פקיד שומה חקירות תל-אביב, לפיו לשני האחים - עזרא רגב, בן 68 מתל-אביב ואבי ורצברג רגב בן 65 מרעננה - יש שתי חברות הרשומות במקלטי מס: חברת "Oz Group Limited" המאוגדת באיי הבתולה (BVI) וחברת "E.M.A Trading" המאוגדת באי מאן (Isle Of Man).

מדובר שתי חברות העוסקות בסחר ותיווך סחורות בשווקים בינלאומיים - רכישת סחורות בשווקים זולים ומכירתם בשווקים יקרים יותר. על-פי החשד שעלה, שתי החברות נשלטות ומנוהלות מישראל על-ידי שני האחים, אך הכנסותיהן לא דווחו לרשות.

מחקירת רשות המסים עלה כי בכל דיווחי האחים למס הכנסה לא דווחו מחזורי החברות, אשר התברר כי עומדים על מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות. כך, מדוחות חברת "Oz", שהוקמה ב-2006, עלה כי רק בשנים 2012 ו-2013 העלימה החברה מרשות המסים מחזורים של כ-18 מיליון יורו ו-21 מיליון יורו בהתאמה.

מאות אלפי שקלים בכספת

אתמול הפכה החקירה בעניין האחים רגב לגלויה, ובמסגרתה נערכו חיפושים בבתיהם, ונתפס חומר הקשור לחברות. כמו כן, נערכו חיפושים במשרדי החברות הממוקמים בתל-אביב, ונגבו עדויות מרואה החשבון המייצג, מנהלת הכספים ועובדים נוספים.

במהלך החיפושים התגלתה כספת שהכילה מאות אלפי שקלים, שהוחזקו במט"ח על-ידי האחים; וכן חשודה נוספת בתיק אישרה כי העבירה לחשודים כספים לא מדווחים לארץ.

מעדויות העובדים עולה כי הפעילות העסקית של החברות הזרות מתבצעת מישראל באמצעות חברה ישראלית בשם "רשת"; העובדים הסוגרים את העסקאות הם ישראלים העובדים מת- אביב, אולם כל המחזור העסקי נמצא בחברה הזרה "Oz" ולא מדווח לרשות המסים.

לאחר חקירתם הובאו האחים לבית משפט השלום בתל-אביב ושוחררו ממעצרם בתנאים מגבילים. 3 חשודים נוספים שנעצרו אתמול, שוחררו לאחר חקירה במשרדי הרשות.