80 קומות מסתובבות: גורד השחקים החדש שייבנה בדובאי

גורד השחקים בן ה-80 קומות יהיה המגדל הראשון בעולם שיסתובב על צירו ויאפשר לכל קומה נוף עפ"י בחירה ■ הצצה לקונספט חדשני ועתידני של צוות ארכיטקטים מדובאי, שכבר הוזכר בשנת 2008, וכעת עומד לקרום עור וגידים

דובאי ,ארכיטקטורה / קרדיט: מתוך הוידאו
דובאי ,ארכיטקטורה / קרדיט: מתוך הוידאו

אל קו הרקיע של דובאי שכבר רווי בגורדי שחקים ומגדלים מרהיבים עומד להצטרף מבנה נוסף, אבל כזה שיש לו יתרון הנדסי על פני כל האחרים. גורד השחקים שמיועד להיות מלון ומתמונות המודל שלו כבר ניתן להתרשם, עומד להסתובב על צירו.

נשמע לכם כמו מדע בדיוני? אם לוקחים בחשבון את התוכנית הגרנדיוזית איתה יצאו כמה ארכיטקטים מדובאי לתקשורת שמדברת על מושבה על המאדים בשנת 2117, אז כבר שום דבר שקשור בדובאי הוא לא בגדר מדע בדיוני. בכל אופן הקונספט קיים ויש שמתעקשים שגם ימומש בעתיד הקרוב. למען האמת מדובר בקונספט שכבר הוזכר בשנת 2008 וכעת התוכניות לבניית גורד השחקים בן ה-80 קומות נחשפות שוב.

כל דירה במלון הדירות תנוע עצמאית מהקומות שמעליה ומתחתיה וכל דייר יוכל לשלוט במהירות סיבוב ביתו כך שהנוף הנשקף ממרפסת דירתו יוכל להתחלף תוך דקות. במרכז הבניין ישנה מעלית שמהווה גם את ליבת הבניין היציבה. בין הקומות עומדות להיבנות גם טורבינות רוח כך שהבניין יפיק את החשמל של עצמו. בדובאי אומרים שהבניין יושלם עד 2020 ומחיר דירה יעמוד על בין 4 ל-40 מיליון דולר. מה שכן עדיין לא הוחלט על מיקום הבניין, החלטה שתשפיע על אפשרויות הנוף השונות.