תבדקו אותם בעתיד: אלה יעדי הממשלה לשנתיים הבאות

אחרי שמדינת ישראל עברה לראשונה בתולדותיה לתקציב דו שנתי, הממשלה מפרסמת את ספר תכניות העבודה של המשרדים השונים לשנים 2017-2018

בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילומים: דוברות הכנסת ואוריה תדמור
בנימין נתניהו ומשה כחלון / צילומים: דוברות הכנסת ואוריה תדמור

ממשלת ישראל מפרסמת הבוקר (א') את ספר תכניות העבודה שלה לשנים 2017-2018. בספר מפורטות תכניות העבודה של כלל משרדי הממשלה - למעט הביטחון, המשרד לעניינים אסטרטגיים והמשרד לענייני מודיעין - ויחידות הסמך השונות לשנתיים הבאות, וזאת לאחר שהממשלה אישרה את המעבר לתקציב דו שנתי. בנוסף, בספר מפורסמת לראשונה רשימת מאגרי המידע הממשלתיים שיונגשו לציבור במהלך השנה ומועד הנגשתם המשוער.

לקריאת המסמך המלא - לחצו כאן

"ספר תכניות העבודה" למשרדי הממשלה פורסם לציבור לראשונה ב-2011, והוא תוצר תהליך התכנון המתקיים מחדש מדי תקציב. הספר מגדיר את המטרות והיעדים של כל משרד לתקופת התקציב הבא באופן פרטני, ואף מפרט את הפעולות שעל כל משרד לנקוט לשם כך באמצעות שני מדדים שניתנים לכימות באופן מספרי כדי להקל על תהליך דירוג העשייה במשרדים. השנה כאמור הספר כולל תכנית כוללת לשנתיים הבאות במסגרת המעבר לתקציב דו שנתי.

"הודות להחלטה על תקציב דו שנתי למדינת ישראל, עבודת המשרדים מתאפיינת השנה בוודאות תקציבית", ברך ראש הממשלה בנימין נתניהו בדברי הפתיחה של הספר. "פועל יוצא מכך הוא יכולת לתכנון ארוך טווח, שצפוי לשפר גם את יכולת הביצוע ואת התוצאות שיושגו. זוהי הוכחה נוספת לתועלת הכלכלית והחברתית שטומן בחובו תקציב זה".

"הוכחה נוספת לתועלת בתקציב דו שנתי"

"משנה לשנה אנו מרחיבים את תחולת עקרונות האחריותיות והשקיפות בתכניות העבודה של משרדי הממשלה", הוסיף נתניהו. "על כן, בתום שנת 2017 נפרסם לציבור את התוצאות שנוגעות לעמידה ביעדים ובמדדים שמפורטים בספר תכניות העבודה הממשלתיות. אני בטוח שצעד זה יסייע בהאצת יישום המדיניות, בפישוט תהליכי העבודה ובהגעה לתוצאות הרצויות".

גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, בירך בהקדמת הספר על המעבר לתקציב דו שנתי והדגיש את היתרונות הגלומים במעבר אליו. "לראשונה הונחו משרדי הממשלה לכתוב תכנית עבודה בתכנון דו-שנתי, תוך השקעה נכונה יותר של תשומות הניהול והזמן", כתב. "כעת, כאשר נחסכה הבירוקרטיה הממשלתית החוזרת מדי שנה בעת העברת תקציב המדינה, יכולים משרדי הממשלה להתרכז ביעדים ובאתגרים העומדים לפניהם".

שר האוצר משה כחלון, הוסיף כי "בתקציב הזה המשכנו ושברנו מוסמכות יסוד שהנהיגו את הכלכלה הישראלית במשך שנים. על-מנת להגדיל את רווחת האזרחים, ובפרט על-מנת לסייע לשכבות החלשות, הגדלנו את ההוצאה הציבורית והתמקדנו בהגדלת ההוצאה האזרחית ותקציבי המשרדים החברתיים".