לפחות כל עוד חוק השידור הציבורי הנוכחי נותר בעינו, מועד סגירת רשות השידור ופתיחת התאגיד הולך ומתקרב, והלחץ בקרב עובדי רשות השידור גובר. היום שלח יו"ר ועד הגג של עובדי רשות השידור, משה שגב, מכתב לשר האוצר משה כחלון בו הוא מבקש ממנו לפעול לכך שכל העובדים מגיל 45 ומעלה שייוותרו ללא עבודה עם סגירת הרשות יזכו לקבל פנסיית גישור, ולא רק בני ה-50 ומעלה כפי שקובע החוק כיום.

שגב כותב במכתבו כי בזמן אישור הרפורמה ברשות השידור ההנחה הייתה שרוב העובדים שמתחת לגיל 50 ממילא יקלטו בתאגיד החדש, כך שלא היה צורך להבטיח להם פנסיה, אך כעת מתברר כי אלה אינם פני הדברים.

"יש תקדימים במשק לעובדים שקיבלו פנסיית גישור מתחת לגיל 50", כותב שגב לשר כחלון, ולדבריו הדבר מוצדק "במיוחד כאשר מדובר בעובדי רשות השידור שמי כמוך יודע איזו התעללות נפשית אנחנו עוברים בשנים האחרונות".

בשיחה עם "גלובס" מסביר שגב כי ברשות השידור יש כיום כ-200 עובדים שגילם נע בין 45 ל-50. העובדים שנמנים עם הקבוצה הזאת ולא יתקבלו לתאגיד אמנם יזכו למענק פרישה מוגדל בהתאם לוותק שצברו, כפי שנקבע ברפורמה, אך כל מי שגילו מתחת ל-50 ביום סגירת הרשות לא יוכל ליהנות מפנסיית הגישור, ולמעשה ייוותר ללא הכנסה עד גיל הפנסיה (67). זאת, כשלפחות בחלק גדול מהמקרים, סיכוייו למצוא עבודה חדשה אינם גבוהים. שגב לא יודע לומר כמה מתוך אותם 200 עובדים לא התקבלו לתאגיד, מכיוון שאין נתונים מסודרים בעניין, אך לדבריו מדובר בקבוצה לא קטנה.

 

מנגד, גורמים הבקיאים בהסכמי הפרישה שנחתמו עם עובדי הרשות, טוענים כי הנושא הזה כבר נלקח בחשבון עם חתימת ההסכם מול ההסתדרות, וכי זה בין היתר הרקע לכך שמפוטרי הרשות יזכו לפיצויים חריגים בהיקף של מאות אלפי שקלים. "לשלם פנסיית גישור 20 שנה (מגיל 47 עד גיל 67), לאדם שאולי עבד ברשות 17 שנה, מאז גיל 30, זה לא נשמע הגיוני בשום צורה, ובסוף אלה כספי ציבור", אומר גורם המכיר את הנתונים.

על פי החוק הנוכחי מועד סגירת הרשות ופתיחת התאגיד הוא ה-30 באפריל. למרות שעם כניסתו לתפקיד דיבר מ"מ שר התקשורת, צחי הנגבי, על מהלך של שיקום רשות השידור וביטול התאגיד החדש, ההנחה המקובלת במערכת הפוליטית היא שלוח הזמנים הקצר לא יאפשר זאת, והאפשרות הסבירה יותר היא מהלך שיאפשר לתאגיד לצאת לדרך, תוך ניסיון להגביר את הפיקוח של הדרג הפוליטי עליו.