רוזנהויז וברוקמאייר מרעננים קולקציה; מנדלבליט ישפוט בתחרות צ'ולנט

וגם:  חברת בריינסטורם, הנסחרת לפי שווי של 78 מיליון דולר, הודיעה על מינוי של סמנכ"ל תפעול וסמנכ"ל רפואי חדש

רוזנהויז וברוקהיימר / צילום: לנס הפקות
רוזנהויז וברוקהיימר / צילום: לנס הפקות

הקדרה הרותחת של אביחי מנדלבליט

היועץ המשפטי לממשלה יידרש לקבל החלטה חשובה

ימים עמוסים עוברים על היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט. כעת יעמוד בפניו אתגר גדול נוסף. מסתמן כי בשבת הקרובה ישפוט מנדלבליט בתחרות הצ'ולנט (חמין) המסורתית, שתערך בבית כנסת ניגוני חיים בפתח-תקווה.

כאמור, זה עניין של מסורת. בבית הכנסת שבשכונת כפר גנים בעיר נהוג מדי שנה לקיים תחרות צ'ולנט בשבת שלפני פורים (שבת זכור), במסגרתה מתחרים המתפללים בקהילה על התואר המכובד - הצ'ולנט המוצלח ביותר.

מתברר כי מנדלבליט הוא לא הדמות הציבורית הראשונה שזוכה לשבת בכס השיפוט המחייב. לפני כשנתיים, ערב הבחירות לכנסת, הגיע למקום יו"ר הבית היהודי והיום שר החינוך, נפתלי בנט.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מהווה בחירה טבעית למדי, מאחר שהוא גם חבר קהילה.

במייל העדכון ההיתולי משהו שהופץ לחברי הקהילה, נכתב בין היתר כי הבחירה נתקלה בקשיים, מאחר ש"קביעת שופט יחיד לנושא כה מורכב ושנוי במחלוקת אינו תקין; מינוי שופט שהוא מתוך הקהילה עלול להיות מושפע מהשפעות חיצוניות; בחקירת רקע ליועץ המשפטי לממשלה התברר שתחום מומחיותו איננה כלל בענייני צ'ולנט אלא בענייני סחינה, ולזה עלולים להיות השפעות של קיפוח מגזרי".

בסופו של דבר, לאחר שנמצא שופט שיצטרף ליועץ המשפטי לממשלה בשיפוט בתחרות, הוחלט להשאיר את התפקיד הרשמי בידיו.

על רקע חקירתו הנוספת של ראש הממשלה בנימין נתניהו וה"צולנט" המתבשל כרגע בממשלה, יש להניח ולקוות שעבור היועץ המשפטי מדובר יהיה במשימה פשוטה יחסית. שיהיה בתיאבון.

אביחי מנדלבליט / צילום: אבי אוחיון - לע"מ
 אביחי מנדלבליט / צילום: אבי אוחיון - לע"מ

ד"ר רלף קרן - הסמנכ"ל הרפואי בבריינסטורם

קרן מילא עד כה תפקיד בכיר בתעשיית הביומד העולמית

חברת בריינסטורם, הנסחרת לפי שווי של 78 מיליון דולר, הודיעה היום (ב') על מינוי של סמנכ"ל תפעול וסמנכ"ל רפואי חדש - ד"ר רלף קרן, ששימש עד היום כסגן נשיא בכיר ומנהל רפואי עולמי בחברת הביוטק העולמית ביוג'ן.

מדובר במנוי מפתיע, שכן קרן שימש בתפקיד בכיר מאוד בתעשיית הביומד העולמית, וכעת הוא מצטרף לחברה שעדיין נמצאת בשלב הניסויים הקליניים למוצר שלה לטיפול במחלת ניוון השרירים הקטלנית ALS.

ד"ר קרן הוא מומחה ל-ALS בהכשרתו, וזה יכול להסביר את העניין שלו בחברה. בהודעת המינוי מסר קרן כי "אני בטוח שבריינסטורם תהיה החברה המובילה בעולם בתחום הריפוי התאי של מחלות ניווניות של מערכת העצבים באמצעות תאי גזע בוגרים".

בתפקידיו הקודמים שימש קרן כראש החטיבה הרפואית למדעי המוח בענקית התרופות נוברטיס וכן שימש כמנהל הרפואי העולמי בתחום הרפואה המותאמת גנטית בתאגיד Genzyme, המתמחה במחלות נדירות. בנוסף שימש קרן בעבר כיועץ נוירולוגי בבית החולים מאונט סיני בטורונטו.

חיים לייבוביץ, מנכ"ל ונשיא בריינסטורם, מסר כי "אנו מתרגשים מאוד מהצטרפותו של ד"ר קרן לחברה שלנו, עם ההתקדמות של התוכנית הקלינית שלנו לטיפול במחלת ה-ALS לקראת השלב השלישי של הניסויים".

רלף קורן / צילום: יוטיוב
 רלף קורן / צילום: יוטיוב

האביב של גולף?

בשיאה של תקופה לא פשוטה, אפי רוזנהויז ורביב ברוקמאייר מרעננים קולקציה

בעיצומה של תקופה לא קלה שעוברת על קבוצת גולף, תקופה שכללה הפסדים כספיים, אפי רוזנהויז, יו"ר הדירקטוריון, ורביב ברוקמאייר, המנכ"ל, מבקשים לשדר אופטימיות מה לעונה הקרבה.

השניים, שהגיעו לחברה במטרה לשפר את מצבה, השיקו היום את קולקציית אביב קיץ 2017 של הקבוצה, במוזיאון רמת-גן לאמנות ישראלית.

רוזנהויז וברוקמאייר הגיעו שניהם לתפקיד מעולם רשתות השיווק והקמעונאות (שופרסל ומגה), ועבורם מדובר היה באירוע האופנה הראשון מאז כניסתם לתפקיד, לאחר שאת קולקציית החורף של הקבוצה הם השיקו באווירה צנועה יותר.

רוזנהויז וברוקהיימר / צילום: לנס הפקות
 רוזנהויז וברוקהיימר / צילום: לנס הפקות

עובדים על הזוגיות

מי תהו וגילו מה המכנה המשותף בין גברים לבין נשים?

זוגיות היא אמנות או מדע? כך או כך, המוזמנים שהגיעו במוצ"ש לתאטרון גשר זכו ליהנות מכל התחומים - ואפילו לקבל כמה טיפים ותשובות.

האירוע, אותו ארגנו אגודת הידידים של תאטרון גשר בראשות ישראל מקוב ורותי היילפרן ואגודת הידידים של מכון ויצמן למדע בהנהלת היו"ר שמשון הראל והמנכ"לית יעל גורן וגמן, התקיים בתאטרון שביפו, בחסות קרדיט סוויס, ובשיאו צפו הנוכחים בהצגה "תמונות מחיי נישואים", קופרודוקציה של תאטרון גשר עם תאטרון הקאמרי.

קודם לחלק התאטרלי, האזינו המשתתפים להרצאותו של פרופ' יורם יובל, "המוח שלו המוח שלה", בה ניתח את ההבדלים בין המינים. יובל גם עמד על המשותף וגילה כי "גברים ונשים כאחד מתוכנתים גנטית להתאהב בפרצוף הממוצע ולאו דווקא ביופי ייחודי".

הגיעו, למדו והפנימו: עו"ד אלי זהר, יו"ר התאטרון; המנכ"לית לנה קריינדלין; פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן וסגנו פרופ' ישראל בר-יוסף; נותני החסות מקרדיט סוויס עמית בן סירא והילה גולדנברג; איש העסקים גד זאבי ורעייתו טליה; רחל ושאול לוטן, מנכ"ל קבוצת לוינשטין; השגריר לשעבר אבי פזנר; מאיר שמגר; ג'ניס ,דני וקארן גילרמן; איציק גולדמן, מנכ"ל לדיקו; דיוויד אסיא, מייסד מג'יק; טובה סגול; פרופ' מיכאל סלע; נעם סמל, מנכ"ל הקאמרי; האדריכלים משה ואורנה צור; אברהם (לולו) אסף, יו"ר אמנת; השמאי לוי יצחק; זלמן שובל; דדי מיטווך, בעלי מיטווך; עו"ד חיים ודליה סאמט; אהוד בן-ש"ך, יו"ר קבוצת פטרולגז; מולי אדן, לשעבר סגן נשיא אינטל העולמית; ואחרים.

שאול ורחל לוטן / צילום: יעל אילן ואסף לב
 שאול ורחל לוטן / צילום: יעל אילן ואסף לב