"האף" מאת ביבי

אם הסיגרים לא נכנסים לפה, לאן נתניהו כן מכניס אותם?

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

אם ביבי לא עישן את הסיגרים, כפי שטען במשטרה, מה לכל הרוחות הוא כן עשה אתם? הרי מדובר במאות סיגרים, באלפים, לאורך שנים. אם הם לא נכנסו אל פיו של ביבי בגלל הבעיות באפו, לאן הוא כן הכניס אותם? הוא הרי לא ביל קלינטון.

הרופא האישי מאוד

עד כדי כך ביבי נואש, וחסר כל כבוד אישי, שהוא משגר לתקשורת את רופאו האישי שיעיד ש"כן, יש לו בעיה רפואית באף שלו שמקשה עליו לעשן. הוא לא עישן בגלל הבעיה שלו וגם הפסיק". תראו את השיטה. כמה זמן הוא לא עישן? כי ביבי אמר לפני כמה ימים שרק לפעמים הוא לא היה יכול לעשן בגלל אפו. לפעמים זה כמובן לא "וגם הפסיק". זה מדי פעם.

סתם אף של אדם עלוב

זו שיטה ידועה ונלוזה של הסטת הדיון מהעיקר אל הלא רלוונטי, ולעתים גם הלא נכון. הרי החשדות נגד ביבי הוא לא שעישן סיגרים, אלא שקיבל אותם כטובת הנאה, על פי דרישה, באופן קבוע, ובעלות כוללת של עשרות אלפי שקלים. מה קשור האף שלו לעניין, חוץ מזה שאצלו, בניגוד לפינוקיו, הוא לא גדל כשהוא משקר? והאף של ביבי גם לא נעלם, כפי שקרה בסיפור של גוגול. סתם אף של אדם עלוב.

 

ערעור מתבקש

יפה ונכון נהגה התביעה הצבאית כשהגישה ערעור על קולת העונש שהושת על אלאור אזריה. קודם כל משום שזה הדבר הנכון לעשותו. כשקוראים את פסק הדין, מיד בולטת העובדה שהעונש אינו הולם את הדברים שהשופטים קבעו לגבי החייל האמיץ אזריה. וקיימת אפשרות ששופטי בית הדין הצבאי קצת הושפעו מרעשים שעשה הציבור שהתחבר אל אזריה.

מכל מקום, הערעור על העונש התבקש. אז למה לציין זאת? בגלל אותו ציבור שכבר הזכרתי. התובעים הצבאיים יודעים היטב שהחלטתם לערער חושפת אותם לרווחה להשמצות ולקללות, כמקובל אצל כל ציבור מוסת. אותם ואת משפחותיהם. וחוץ מהנאצות קיים גם סיכון אישי אמתי מכיוונם של החוליגנים. אני מניח ומצפה שהם יקבלו הגנה הולמת.

רק שפטל היה חסר לנו

יורם שפטל מקבל עכשיו בשפע את מה שכל כך רצה: הופעות ברדיו ובטלוויזיה ועימותים עם מראיינים שלא ברור למה הם מזמינים אותו. בעצם כן ברור, שפטל הוא קוריוז, מעין ליצן אולטרה-ימני, הוא תמיד מספק הצגה, החל מהמגן דוד הענק ועבור לזקנו המשונה. האם אלה סיבות מספיקות כדי לתת לו כל כך הרבה במות? - ממש לא. אבל לך תעצור את רודפי הרייטינג.