כל מערכת הבריאות תושבת מחר בעקבות רצח האחות בחולון

(עדכון) - ניצול שואה בן 78, ככל הנראה מעורער בנפשו, שפך בנזין על אחות בקופ"ח כללית בחולון והצית אש ■ המשטרה: "מעשה יוצא דופן ומזעזע" ■ בתגובה, כל מערכת הבריאות תושבת מחר בבוקר בין 08:00-10:00

אירוע שריפה בחולון / צילום: תיעוד מבצעי מד"א
אירוע שריפה בחולון / צילום: תיעוד מבצעי מד"א

אדם הלוקה בנפשו הגיע הבוקר (ג') לסניף קופת-חולים כללית ברחוב קפלן בחולון והצית למוות אחות שעבדה במקום, טובה קררו ז"ל.

מחקירה ראשונית עולה כי האדם, מטופל בקופת-החולים, שפך על האחות בנזין והצית אש במסדרון. הנוכחים ניסו לסייע לה, אך מותה נקבע במקום.

המשטרה איתרה בתום מצוד את החשוד, תושב חולון, ניצול שואה בן 78, ככל הנראה מעורער בנפשו. נצ"מ סיגל בר-צבי מסרה כי התוקף לא היה מרוצה מהטיפול שקיבל, והוסיפה כי מדובר ב"מעשה יוצא דופן ומזעזע".

בתגובה, ההסתדרות הרפואית בישראל מסרה כי החל מ-11:00 יושבתו כל מרפאות הקהילה במחוז תל-אביב-יפו. הודעה נוספת שיצאה ממשרדי ההסתדרות עדכנה כי כל מערכת הבריאות ברחבי המדינה תושבת מחר (ד') בין השעות 08:00 ל-10:00 בבוקר, בעקבות הרצח הטרגי של האחות המסורה טובה קררו. השביתה באה לאות הזדהות עם כל אנשי מערכת הבריאות שעושים לילות כימים למען החולים ובני משפחותיהם ברחבי הארץ.

ממד"א נמסר כי לאחר פעולות הכיבוי במקום אותרה האישה ללא רוח חיים. פרמדיק מד"א אופיר פרנטקי אמר כי "כשהגענו למקום הבחנו בעשן סמיך, לאחר פעולות הכיבוי אותרה במבנה אישה בשנות ה-40 לחייה כשהיא ללא סימני חיים, ונאלצנו לקבוע את מותה במקום. בנוסף טיפלנו ב-3 נפגעי חרדה ופינינו אותם לבית החולים וולפסון בעיר".

לסניף הגיעו כוחות של משטרת מרחב אילון בראשות נצ"מ סיגל בר-צבי וכן חוקרי דלקות שפתחו בחקירה.

שר הבריאות יעקב ליצמן מסר כי הוא "מזועזע מהאפשרות שעובדת קופת-חולים נרצחה על רקע טיפול רפואי בידי מטופל לכאורה. מדובר בחציית כל הקווים האדומים של אלימות מסוכנת. אני סומך על המשטרה, שמקיימת בשעה זו בדיקות ראשוניות כדי לחקור את האירוע הקשה. אני מבקש לגבות את הצוותים ולחזק את הרופאים, האחיות וכלל עובדי מערכת הבריאות. לא נוכל להשלים עם אלימות נגד אנשי רפואה, ואין סיבה שתצדיק התנהגות נפשעת מעין זו. תנחומיי למשפחה היקרה בשעתה הקשה", הדגיש השר.

 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, התייחס לאירוע הקשה במסגרת יום העובדים הסוציאליים המצוין בכנסת, ואמר כי "זהו יום קשה מאוד. אחות מסורה שעבדה 35 שנה בשירות למען אזרחים נרצחה באכזריות במקום עבודתה על לא עוול בכפה. אישה מסורה שכל חייה עשתה למען הזולת מקפחת את חייה - זה פשוט בלתי נתפס. אני מזועזע וכואב את הטרגדיה".

ניסנקורן הוסיף: "עלינו כחברה להוקיע ולגנות כל אירוע של אלימות כלפי עובדים. לא אשלים עם תופעות קשות שכאלה. החברה הישראלית צריכה להוקיע את האלימות מחיינו. ההסתדרות וההסתדרות האחיות בראשות אילנה כהן תעמיד כל סיוע שיידרש לאוכלוסיות האחיות. אפעל מול משרדי הממשלה השונים בכדי שנבנה תוכנית פעולה שתגן על העובדים".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר-סימן-טוב, הוסיף: "מדובר במקרה קשה ומזעזע של אלימות ורצח כלפי עובדי מערכת הבריאות. ניתן למשטרה לחקור מהר ולמצות את הדין עם העבריין. אנחנו נמצאים בקשר עם קופת-החולים ושולחים את תנחומינו למשפחה שנמצאת באבל קשה".

אילנה כהן, יו"ר ארגון האחיות בישראל, מסרה בתגובה כי "כל עניין האלימות נהפך למובן מאליו, אלימות באופן כללי וכלפי הצוות הרפואי בפרט. מדובר במקרה טרגי מאוד, אבל זו לא הפעם הראשונה שמפגינים אלימות כלפי צוות רפואי. מדי שנה זה קורה במרפאות, בחדרי המיון ובבתי החולים. כשמישהו לא מרוצה מהטיפול, הוא תוקף. לצערי הרב, הגיעו אלינו המון פניות מאחיות. אנחנו מעבירים אותן למשרד הבריאות, אך לא מקבלים פתרונות".

"המקרה חייב לעורר את משרד הבריאות לפעולה", הוסיפה כהן. "איך שומרים על חיי אדם של צוות שעובד כל-כך קשה בטיפול בחולים? זה פשוט נורא איום, ולא יכול להיות שכל מי שירצה ירביץ ויצית, ולא תהיה שום הגנה לאחיות או לשאר העובדים. חייבים אבטחה בסניפים, וזה הדבר הראשון - להבטיח שאנשים יוכלו לעבוד בצורה בטוחה. בקופת-חולים נכנסים ויוצאים אנשים רבים. עכשיו פגעו באחות - בפעם הבאה יפגעו במטופלים".