אבי ניסנקורן מאיים: שביתת ענק באגד בעוד 5 ימים

ב-21 למארס יפוג האולטימטום שהציב יו"ר ההסתדרות לפתרון המשבר באגד, אם לא יהיה שינוי שאליו הוא חותר, אז כל האוטובוסים של החברה יפסיקו את פעילותם

אוטובוסים אגד בירושלים / צילום: נתי יפת
אוטובוסים אגד בירושלים / צילום: נתי יפת

"בשעה שכל ענף ההיסעים בישראל ניצב על פי התהום, המדינה ממשיכה להפקיר את האינטרס הציבורי ולצפצף לא רק על אלפי נהגי אגד אלא על ציבור של מיליון וחצי נוסעים". את הדברים האלו אמר היום (ה') אבי ניסנקורן, על רקע "הסחבת שנוקטים משרדי התחבורה והאוצר במו"מ מול הנהלת אגד בנושא הסובסידיה, תוך יצירת מבוי סתום - דבר המונע חתימת הסכם קיבוצי בחברה", כך לדברי יו"ר ההסתדרות.

לטענת הנהגים, העיכובים בסוגיית הסכם התשומות החדש הביאו לפגיעה משמעותית בשכר העידוד של הנהגים, בדגש על תנאי הנהגים המשתייכים הן לדור א' והן לדור ב', מה שהוביל את יו"ר ההסתדרות להנחות את העובדים להיערך לקראת השבתה כללית של קווי אגד ברחבי הארץ, החל מיום ג' הקרוב, ה-21 למארס.

ניסנקורן אמר היום כי "השביתה היא לא המטרה, היא האמצעי. תקופה ארוכה שההסתדרות ונהגי אגד עשו הכול על מנת להימנע מצעדים דרמטיים, אך המדינה ניצלה את הזמן הזה על מנת לדחות את הבלתי נמנע. בשעה שכל ענף ההיסעים בישראל ניצב על פי התהום, המדינה ממשיכה להפקיר את האינטרס הציבורי ולצפצף לא רק על אלפי נהגי אגד אלא על ציבור של מיליון וחצי נוסעים".

עוד הוסיף: "יש פגיעה מכוונת בהעברת הכספים לאגד, אך אנו לא ניתן להתנהלות בלתי אחראית להכריע את גורלם של העובדים. המשבר החמור, כמו גם האמצעים להביא אותו לפתרון, נמצאים בידי שר התחבורה ושר האוצר וכולי תקווה שהם יירתמו לנושא על מנת לתקן את העוול שנוצר".

בתגובה מסרו מאגד כי "אנו מצרים על כוונת ההסתדרות להשבית את שרותי אגד ואולם, אגד מקיים הידברות עקרה עם משרדי התחבורה והאוצר מזה למעלה משנה וחצי . גרירת הרגליים נמשכת גם לאחר שאגד הניח על שולחנם של המשרדים תוכנית עסקית היסטורית, מפורטת ומהפכנית. לצערנו, עד היום לא נרשמה התקדמות במו"מ.

 "אגד פועל על מנת לצמצם את נזקי ההשבתה עליה הכריזה ההסתדרות. הנהלת אגד תפעל לגייס נהגים מקרב חבריה על מנת למלא את מצבת הנהגים עד כמה שרק ניתן ותעשה את שביכולתה למזער את נזקי השביתה".