במהלך שנת 2016 נמכרו ברחבי ישראל כ-29.88 אלף דירות חדשות, כ-4.9% פחות ממספר הדירות החדשות שנמכרו בשנת 2015, כך עולה מדיווח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסם היום (ה') ומתייחס לביקוש לדירות חדשות ולמספר הדירות החדשות שנמכרו.

על פי הנתונים, העיר בה נמכר המספר הגבוה ביתר של דירות חדשות במהלך 2016 הייתה ראש העין בה נמכרו 1,501 דירות סך הכל. במקום השני העיר ירושלים עם 1,473 דירות חדשות ובמקום השלישי רמת גן עם 1,397 דירות חדשות שנמכרו.

נתוני הלמ"ס מתייחסים גם לחודש ינואר 2017, ועל פי נתונים אלו בחודש זה נמכרו 2,622 דירות חדשות, עלייה של כמעט 18% בהשוואה לחודש הקודם (דצמבר 2016) בו נמכרו 2,226 דירות חדשות. בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, ינואר 2016, בו נמכרו 2,913 דירות חדשות מדובר בירידה של כ-10% במכירת הדירות.

נציין כי מספר הדירות החדשות שנמכרו בחודש ינואר הוא הגבוה ביותר בחצי השנה האחרונה, לאחר חודשים של האטה במכירת הדירות החדשות על ידי קבלנים.

נזכיר כי פרסום הלמ"ס אודות מכירת דירות חדשות נדחה מספר פעמים לאחרונה וזאת לאחר הודעת הלמ"ס כי הייתה בעיה במקור הנתונים. היום פורסמה ההודעה עם הסבר אודות השינוי. נקדים ונאמר כי בלמ"ס מציינים כי טרם הצליחו לקבל את הנתונים המתוקנים אך החליטו לפרסם ההודעה בשל החשיבות הציבורית לפרסום. עם זאת, הוחלט לפרסם רק נתונים חלקיים וכך הנתון סביבו הייתה רוב המחלוקת, מספר הדירות שנותרו למכירה, לא מפורסם יחד עם ההודעה הנוכחית.

 

"פרסום נתוני הכמות המבוקשת של דירות חדשות ודירות שנותרו למכירה בסוף תקופה מופק משילוב של נתונים המתקבלים ממשרד הבינוי והשיכון עבור הבנייה שבפיקוחו ושל נתונים שנאספים ומעובדים על ידי הלמ"ס עבור יתרת הבנייה במשק", כך נכתב בהודעה שפורסמה היום.

"בחודש שעבר הודיעה הלמ"ס כי תשהה את פרסום הנתונים הללו בשל בעיה שהתגלתה בנתונים שהתקבלו. מאחר שעדיין לא התקבלו נתונים מתוקנים, החליטה הלמ"ס על פרסום חלקי בלבד של הנתונים שהמידע לגביהם אמין. החלטה זו התקבלה בעקבות החשיבות שמייחסת הלמ"ס לנושא שעומד במרכז ההתעניינות הציבורית, ומתוך רצון שלא לעכב את פרסום כל הנתונים למשך תקופה ארוכה. פרסום הנתונים, כפי שמובא בהודעה זאת, כולל נתונים לגבי הכמות המבוקשת של דירות חדשות, אך אינו כולל נתונים לגבי מספר הדירות שנותרו למכירה בסוף התקופה. הלמ"ס תחזור ותפרסם נתונים אלה אם וכאשר יתקבלו נתונים עדכניים".