חברת ב.מ.וו בוחנת להקים בישראל מרכז עצמאי למחקר, פיתוח והזדמנויות השקעה בחברות ובטכנולוגיות בתחום "הרכב החכם". ל"גלובס" נודע כי בימים אלה נמצאת בישראל משלחת בכירה של החברה, בראשות סגן נשיא, ובודקת את מפת חברות הסטארט-אפ הישראליות בתחום ואת האפשרויות המעשיות להקמת מרכז מו"פ.

ב.מ.וו היא אחת מעשר יצרניות הרכב הגדולות בעולם ונחשבת לבעלת אחוז המהנדסים הגבוה ביותר ביחס למספר העובדים בתעשיית הרכב. מב.מ.וו לא נמסרה תגובה בנושא.

החברה נכנסה בשנה שעברה לשותפות אסטרטגית עם אינטל ומובילאיי בפיתוח פלטפורמת הרכב האוטונומי של הדור הבא, והחל מהשנה היא שותפה גם בפרויקט איסוף נתוני המיפוי מכלי הרכב לצורך יצירת בסיס נתונים גיאוגרפי לכלי הרכב של הדור הבא. בכירים ממערך המו"פ של החברה כבר ביקרו בעבר בישראל, אולם בדרך-כלל בהקשר של שיתוף-הפעולה עם מובילאיי.

ב.מ.וו צפויה להצטרף לשורה ארוכה של יצרני רכב וספקים מרכזיים של התעשייה, שכבר מפעילים בארץ מרכזי פיתוח ונציגויות לאיתור השקעות בחברות בתחום הרכב החכם ברמה כזו או אחרת. ביניהם ניתן למצוא את ג'נרל מוטורס, שמעסיקה מאות עובדים במרכז מו"פ בהרצליה; וולבו והונדה, שמפעילות בארץ "חממה" לסטארט-אפים מתחום הרכב החכם ומרכז איתור הזדמנויות השקעה בשיתוף וולבו, הונדה והרץ העולמית (בין השאר); רנו וניסאן, שצפויות להכריז בקרוב על הקמת מרכז חדשנות בתחום הרכב החכם בישראל; חברת SAIC הסינית שמקימה בארץ בימים אלה מרכז מו"פ ואיתור הזדמנויות השקעה ועוד.