Ggroup מקבוצת בלושינסקי אחזקות – מגזין הנדל"ן
לוגו ג'גרופ לוגו גלובס
לכתבה הקודמתלבן על לבן: איך מעצבים בית על טהרת הצבע הלבן? לכתבה הבאהנוף עירוני חדש: מגדלי בוטיק למשרדים והיתרונות שהם מעניקים

עובדים חכם: כיצד מעצבים את הבית בלי לזוז מהכסא?

שיפוץ ועיצוב הבית הוא פרויקט מורכב, שלא כל אחד יכול לנהל אותו ■ אתר אינטרנט חדשני מציע מנוע חיפוש מתקדם ומצגות אינטראקטיביות אונליין, שעוזרים לנהל את פרויקט העיצוב בדרך החכמה ביותר ובראש שקט
קורן דור - 19.03.2017, 10:14
אוספים
אוספים מוצרים לפרויקט עיצוב אונליין. צילום: יח״צ HOMEPLAN

הכתבה בשיתוף HOMEPLAN

איך שלא תסתכלו על זה, עיצוב הבית הוא פרויקט מורכב ומאתגר לביצוע מבחינות רבות. הקושי המרכזי המשותף לרבים המעוניינים לשפץ או לשדרג את ביתם, הוא בגיבוש הקונספט, אך בעיקר בבחירת הרהיטים והמוצרים על פי סגנון מבוקש, מגבלות תקציב ותנאי השטח. למרות המוטיבציה הגבוהה והרצון הטוב, לרוב האוכלוסייה פשוט אין את הזמן, הסבלנות ולא את הכלים, לכתת רגליים בין חנויות עיצוב, ללקט הצעות מחיר, להשוות בין פריטים ולהגיע להחלטה מושכלת באולם התצוגה. תוסיפו לזה את הלחץ של אנשי המכירות או הקבלן המבצע, שרוצים כבר לסגור עסקה או להתחיל בעבודה, והרי לכם סיבות מצוינות לוותר על הרעיון.

 


לא מעצבים את הבית בלי תכנית מוכנה מראש

הבשורות הטובות הן שהטכנולוגיה מתגייסת לטובת המשתמשים. כיום יש פתרון ידידותי בדמות פלטפורמת HOMEPLAN, שמחזירה את החשק להיכנס לפרויקט העיצוב ולעשות זאת בדרך הקלה והנוחה ביותר, בהתאמה אישית, בכל זמן ומכל מקום. מדובר במיזם אינטרנטי ייחודי וראשון מסוגו, המבוסס על מנוע חיפוש מתקדם בעל פילטור מקסימלי, שמהווה מסע קניות וירטואלי מוגדר מראש. הפרמטרים נקבעו על ידי המשתמשים לפי נושאים כמו רהיטים ומוצרים לבית, וכן לפי מגוון רחב של חברות וספקים.

היזמים, איריס ואורן מושלי.  צילום: יח״צ HOMEPLAN
היזמים, איריס ואורן מושלי. צילום: יח״צ HOMEPLAN

לדברי אורן מושלי, מנכ"ל HOMEPLAN, זוהי פלטפורמה חוויתית שמאפשרת לחפש מוצרים לבית בדרך קלה וידידותית, לפנות לספקים, לשתף באמצעות מצגות אינטראקטיביות אונליין את כל השותפים לפרויקט ומעל הכל - לקבל החלטות נכונות ולנהל את פרויקט העיצוב בראש שקט. המיזם הוא פרי פיתוח של "בית ונוי", חברה מובילה בענף העיצוב והאדריכלות בארץ. אורן ואמו, איריס מושלי, המייסדת של "בית ונוי" המתמחה ביצירה והפקת תוכן בתעשיית העיצוב, האדריכלות והבנייה, בחנו היטב את הדינמיקה בשוק, והגיעו למסקנה כי קיים צורך מהותי בחיבור בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי בתהליך העיצוב. "באפיון הפלטפורמה רצינו לייצר חווית חיפוש נעימה ועם זאת אפקטיבית, שתנגיש את המוצרים של החנויות הפיזיות בצורה דיגיטלית. באמצעות חיבור Omnichannel (גישה רב-ערוצית למכירות), יצרנו כמה כלים דיגיטליים שימושיים", מספר מושלי.

כל אחד יכול - ניהול פרויקט מתחילתו ועד סופו

אחד הכלים הבולטים הוא אלמנט החדרים האינטראקטיביים, ששואב את השראתו מהלוחות של פינטרסט. ניתן לבחור תמונות של חללים בסגנונות ובעיצובים שונים באמצעות ריחוף עם העכבר, להתמקד בפריט ספציפי ולקבל אודותיו מפרט טכני עשיר כמו צבעים, מידות וטווח מחירים. בנוסף, ניתן ליצור קשר ישיר עם הספק למטרת בירור פרטים נוספים או ביצוע הזמנה. בדרך זו ניתן לאסוף לרשימת המשאלות או לפרויקט האישי פריטים מחנויות שונות, ולבחור בקלות את הפריטים המבוקשים למיון או לקנייה.

"ליקוט המוצרים הוא רק שלב בבניית פרויקט עיצוב אישי באתר", אומר אורן. "ניתן לפתוח באזור אישי פרויקט עיצוב, המבוסס על שאלון שבוחן צרכים אישיים של כל משתמש, במטרה לאפיין עבורו את תהליך העיצוב ולהקל עליו בבחירות". אפיון הפרויקט כל כך מתקדם, שהוא שימושי גם עבור אדריכלים ומעצבי פנים. הוא כולל ארגז כלים מקצועי, החל ממצגות דרך טבלאות של כמויות ועד גריד של מוצרים וחלוקה לחדרים. בנוסף, יש במנוע החיפוש קבצים של הדמיות תלת ממדיות, שעוזרים לבצע תהליך פילטריזציה ממוקדת עד הרזולוציות הקטנות ביותר, כמו למשל סוג וגוון של גוף תאורה. לדברי אורן, מדובר במנוע סינון המתקדם ביותר בתחום בקנה מידה עולמי.

זירת עיצוב שלא מפסיקה להתחדש ולגוון

היתרון הגדול של HOMEPLAN, מלבד הממשק הידידותי, הוא שהאתר מזהה למעשה את העדפתם וסגנונם של המשתמשים. "כך, על סמך ניתוחי בסיס הנתונים, אנו יכולים להבין בקלות מה המשתמשים אוהבים ולקשר אותם לספקים להצעה אטרקטיבית", מדגיש אורן ומוסיף, "זוהי בשורה לעולם השיווק בתחום זה. פעם היה שלט חוצות באיילון, אחר כך פרסום מודעה לאוכלוסייה ייעודית בפייסבוק, ועכשיו הספק יכול לגעת במשתמשים הנכונים ובעיתוי מושלם״.

ממשק עיצוב ידידותי. צילום: יח״צ HOMEPLAN
ממשק עיצוב ידידותי. צילום: יח״צ HOMEPLAN

HOMEPLAN עונה גם על הדינמיקה המהירה של זירת העיצוב, שלא מפסיקה להתחדש ולגוון. לדברי אורן, "זהו אתר אינטרנט ואפליקציית WEB חיה ונושמת, שמתעדכנת באופן שוטף כך שהמלאי מתרחב וגדל כל הזמן. נכון לעכשיו, המלאי כולל יותר מ-5,000 מוצרים מכל הקטגוריות, של למעלה מ-100 חברות וספקים. כ-45 אלף גולשים בממוצע פוקדים את האתר מדי חודש, וכבר 1,500 פרויקטים מנוהלים און ליין באמצעות הפלטפורמה".

חברות וספקים יכולים להשיק באתר חנות דיגיטלית יעילה, שנהנית גם מקידום בקרב גולשי האתר. אדריכלים ומעצבי פנים נהנים מאזור ייעודי - נבחרת המקצוענים, בו ניתן להציג פרופיל מקצועי ללא עלות, הכולל תמונות נבחרות של פרויקטים ופרטי התקשרות עם איש המקצוע. בדרך זו, משתמשים נחשפים לאנשי מקצוע ואנשי מקצוע נחשפים להזדמנויות עסקיות.

סיור תלת ממדי בחנות. צילום: יח״צ HOMEPLAN
סיור תלת ממדי בחנות. צילום: יח״צ HOMEPLAN

"בעצם, יש כאן פלטפורמה המשרתת מגוון גורמים שלוקחים חלק בתהליך העיצוב, כל אחד מהזווית שלו", מסכם אורן. "אנשי מקצוע ומשתמשים, שמנהלים פרויקט ויכולים לשתף אותו, וכן חברות וספקים שמנהלים קטלוג דיגיטלי דינמי ומגיעים למגוון רחב יותר של לקוחות פוטנציאליים", המוצר כבר היום עושה עבודה מצוינת ואנחנו בתהליכי פיתוח מתקדמים יום יום עם הפנים לחו"ל. מאחוריו עומד צוות מנוסה אשר דואג לפיצ’רים נוספים, לשדרוג חווית המשתמש וכן ליכולות תכנון טכנולוגיות חדשניות, במטרה לייצר את חווית החיפוש ורכישת המוצרים לבית הטובה ביותר".

לאתר >> 

בגובה העיניים לטורי דעה נוספים

המובחרים

NEXT-URBAN -לוגו / צילום: יח"צ
מול ים - לוגו / צילום: יח"צ