"הליכה לבחירות ללא ספק תעלה את מחירי הדירות, זאת לאחר שנראה כי בחודשים האחרונים הייתה בלימה מסוימת". כך אמרה היום (א') עדינה חכם, מנכ"לית רשת אנגלו סכסון.

לדברי חכם, "מספיק שישנו חשש להליכה לבחירות על מנת שייווצר בשוק באז שנובע מחוסר וודאות. אם עד היום נוצרה תחושה ששר האוצר הצליח להאט את מגמת עליית המחירים, הרי שהליכה לבחירות תוביל את השוק לפעול ללא בלמים ומשם הדרך לעליית מחירים קצרה וחדה".

חכם התייחסה גם לגורל הצפוי לחוק מיסוי דירה שלישית: "החוק נמצא כעת בעתירות בבג"ץ ובמידה והממשלה לא תשרוד, ככל הנראה כך גם החוק, ממש כפי שקרה עם מע"מ 0% בתקופתו של לפיד. למעשה, ישנם הרבה מאוד אנשים שישמחו לראות את החוק הזה נגנז, והדבר ישפיע בעיקר על ציבור המשקיעים שתכננו למכור את דירתם או הפסיקו לרכוש דירות נוספות. מי שישב על הגדר בציפייה לראות מה יקרה, יירד ממנה ויחזור לשוק. כך גם זוגות צעירים שחיכו להגרלות מחיר למשתכן. מי שהתכוון לקנות דירה, לא ימשיך לחכות. 

"אני צופה שמחזור העסקאות יגדל, אחרי תקופה של ירידה בכמות העסקאות, והפער בין הביקוש להיצע ימשיך לגדול. גם נושא הסיוע של הממשלה לקבלנים והבאת עובדים זרים ארצה, מוטל בסימן שאלה במקרה של הליכה לבחירות".