המועצה לצרכנות בדקה: היכן הכי משתלם לרכוש מוצרי ניקוי?

לקראת חג הפסח הקרב והיסטריית הניקיון שמגיעה איתו, המועצה לצרכנות בדקה באילו רשתות הכי כדאי לקנות את חומרי הניקוי ■ פער המחיר הגדול ביותר שנמצא בין רשתות שיווק על אותו מוצר עמד על 237%

חומרי ניקוי / צילום: shutterstock
חומרי ניקוי / צילום: shutterstock

פסח מוכר לכולנו כחג הסדר והניקיון, ורשתות השיווק יוצאות במבצעים על חומרי ניקוי על-מנת למשוך את הלקוחות. רגע לפני שמתחילים עם הניקיונות, המועצה הישראלית לצרכנות ערכה השוואת מחירים של חומרי הניקוי לבית בין הרשתות, ומצאה כי אפשר לחסוך עשרות שקלים על חומרים אם דואגים להשוות מחירים ולקנות חכם.

בבדיקה נבחנו 18 מוצרי ניקוי לבית, כגון אקונומיקה, טבליות למדיח, אבקת כביסה, מרכך כביסה, מסיר כתמים, מסיר שומנים, ספוגיות לניקוי כללי, רסס ונגב לניקוי כללי, נוזל לניקוי כלים ועוד, ממותגים שונים. לצורך הבדיקה שקללו את כל המחירים ל-100 גרם/מ"ל.

הפער הגדול ביותר שמצאו היה במוצר רסס ונגב לניקוי כללי אסטוניש 750 מ"ל, שנמכר ברשת ויקטורי ב-79 אגורות בממוצע ל-100 מ"ג, וברשת חצי חינם במחיר של 2.56 שקלים בממוצע - פער של 237%.

גם במוצר סיף פנטסטיק לניקוי כללי יוניליוור 1 ליטר נמצא פער של 168%, כאשר ברשת מחסני השוק הוא נמכר ב-53 אגורות בממוצע ל-100 מ"ל, אך ברשת יינות ביתן אותו מוצר בדיוק נמכר ב-1.41 שקלים בממוצע ל-100 גרם.

פערים גדולים נוספים של מעל ל-90% ניתן גם למצוא במוצרים לובן קלין קרם לניקוי כיריים ותנורים קלין 775 מ"ל, מסיר שומנים סיליט באנג 750 מ"ל, נוזל כלים בניחוח קלאסי פיירי 1.24 ליטר, נוזל לשטיפת רצפות פיסגה סנו 2 ליטר וקרם ניקוי למטבח אסטוניש 550 מ"ל.

השוואת מוצרי ניקוי לפסח 2017 / המועצה לצרכנות
 השוואת מוצרי ניקוי לפסח 2017 / המועצה לצרכנות

כחלק מהבדיקה בחנו גם את רשת גוד פארם, שמוכרת מוצרים במחירים של עד 10 שקל. בשני המוצרים שנבדקו - אבקה להסרת כתמים ואניש גולד קליה 470 גרם ונוזל כלים בניחוח קלאסי פיירי 1.24 ליטר - בשקלול הכמות ל-100 גר'/מ"ל, נמצא כי אכן הרשת מציגה מחירים זולים בממוצע יותר מכל הרשתות. גם בשאר המוצרים, בהם ישנה רשת זולה יותר, לא נרשמו מחירים גבוהים המתקרבים למקסימום, ולכן במועצה אומרים שכדאי בהחלט לשקול לפצל את הקנייה השבועית ולרכוש שם מוצרי ניקוי.

כמו כן, במועצה לצרכנות ערכו השוואה בין עלות סל מוצרי ניקיון ברשתות עכשיו מול התקופה המקבילה בשנה שעברה, ומצאו כי בסך-הכול התנודות לא משמעותיות מאוד: בחלק מהרשתות נרשמה עלייה קלה של מחיר הסל וברשתות אחרות נרשמה ירידה קלה בלבד.

עוד הדגישו במועצה כי בתחום מוצרי הניקיון, כדאי לשים לב למבצעים על מוצרים ספציפיים שיכולים להוריד משמעותית את עלות הקנייה. היות ומדובר גם במוצרים בעלי תוקף ארוך-טווח, רצוי לנצל את המבצעים כדי לקנות כמויות גדולות ולחסוך אפילו יותר.