גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מורשת קרב: אנשי הערוץ הראשון מגייסים את הרמטכ"לים

וגם: מי הגיעו לחגיגות השנה של הפורום הישראלי למנהיגות?

אהוד ברק ושלמה גרופמן / צילום: דוד וינוקור
אהוד ברק ושלמה גרופמן / צילום: דוד וינוקור

מורשת קרב

אנשי הערוץ הראשון גייסו בסוף השבוע את הרמטכ"לים

בזמן שגורלה של רשות השידור נמצא על הכף, והקרב על עתיד תאגיד השידור "כאן" נמצא בשיאו, ערכו אנשי הערוץ הראשון ביום שישי בצהריים הקרנה חגיגית לסדרה הדוקומנטרית "הרמטכ"לים".

אל סינמטק תל-אביב הגיעו מוזמנים רבים, בהם גם כמה וכמה אנשי עסקים כגון צבי וילגר, ממייסדי ויליפוד, ושלמה גרופמן, העומד בראש קרן פייר, אולם את מלוא תשומת-הלב משכו 4 רמטכ"לים, מכוכבי הסדרה וידועי קרבות בפני עצמם - אהוד ברק, בני גנץ, דן חלוץ ושאול מופז. משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי דווקא נעדרו מהמקום - הראשון נמצא בחו"ל; ולשני, כך נמסר, היו מחויבויות קודמות.

איתי לנדסברג-נבו, ראש מחלקת התעודה בערוץ הראשון, אמר באירוע כי "לפי ספרו של עוזי וייל, אני תמיד שואל לאן הולך הזכירון כשאנו מתים? אני בדרך-כלל אומר שלארכיון הערוץ הראשון. הפעם אני כבר לא כל-כך יודע מה להגיד. לסדרה כמו זו יש חשיבות רבה לדורות הבאים וזאת האחריות שלנו כגוף ציבורי".

צבי שפי, מפיק הסדרה, הוסיף כי "זו סדרה שאפשר לעשות רק בשידור הציבורי. הפור נפל שהסדרה תעלה לשידור בשבועות האחרונים לקיום הערוץ, ומאז אנו במירוץ נגד הזמן".

אהוד ברק ושלמה גרופמן / צילום: דוד וינוקור

הרגע המכונן של עפרה שטראוס ואלעד צרפתי

מי עוד הגיעו לחגיגות השנה של הפורום הישראלי למנהיגות?

ביום חמישי ציין "הפורום הישראלי למנהיגות" שנה להקמתו, במרכז האירועים של הבורסה לניירות ערך בתל-אביב. במגיעים לחגוג: אלעד צרפתי, המשנה למנכ"ל מובילאיי, שהתפנה מהחגיגות שלו לאחר שאינטל רכשה את מובילאיי בשבוע שעבר, ואף שיתף את הנוכחים ב"רכבת ההרים" שעברה עליהם בשבוע זה; עפרה שטראוס, יו"רית שטראוס גרופ; עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; תומר כץ, סמנכ"ל ההשקעות בהכשרת היישוב; צחי רייכנשטיין, סמנכ"ל פיתוח עסקי בקבוצת מטריקס; מאיה כץ, ממלאת-מקום וסגנית ראש העיר הרצליה; רועי אלבז, מנכ"ל פנגו; בת שבע משה, מנכ"לית עמותת יונסטרים; רן לבנה, מנכ"ל קרן רמון; יאיר ביטון, יועץ בכיר למנכ"ל משרד האוצר; מתן בר-נוי, מנהל הפעילות העסקית של אורקם בישראל; עומרי רחמים, דירקטור בחברת A-ROBOTICS; הפעילה החברתית דפני ליף; ואחרים.

כשהילה קורח, מנחת האירוע, שאלה את שטראוס על פועלה ועל מנהיגות, סיפרה האחרונה כי הרגע הקשה בקריירה שלה היה זה בו גילתה עשרות מפגינים מוחים מחוץ ביתה. אז, לטענתה, היא הבינה שעליה להראות שיש עסקים הפועלים למען החברה והקהילה.

המינויים החדשים של מימון

דוד מימון, מנכ"ל אל-על, מרענן את השורות

שינויים באל-על: דוד מימון, מנכ"ל החברה, הודיע היום (א') על מינויו של עו"ד דן פוגלמן לתפקיד היועץ המשפטי של החברה.

פוגלמן, המשמש בעשור האחרון כיועץ המשפטי של כנפיים אחזקות בע"מ, צפוי להיכנס לתפקידו במאי 2017. הוא יחליף את עו"ד עומר שלו אשר כיהן בתפקיד מזה כעשור. שלו ימשיך וילווה את החברה, הפעם כיועץ משפטי חיצוני באמצעות משרד עורכי הדין גרוס אורעד שלימוף ושות', בו הוא שותף.

מינוי נוסף עליו הודיעה החברה הוא זה של מירה פיזיצקי, הממונה לראש אגף שיווק באל-על.

פיזיצקי שימשה עד לאחרונה כראש מטה המנכ"ל. היא תחליף את עינת ינאי, ששימשה בתפקיד במשך 6 שנים וביקשה באחרונה לסיים את תפקידה.

עסק משפחתי

גיל בלוטרייך, מבעלי השליטה בסקייליין, ממנה את בנו לאנליסט

גיל בלוטרייך דואג לצאצאים: חברת הנדל"ן סקייליין, בה הוא מחזיק יחד עם אלכס שניידר, עדכנה על מינויו של בן בלוטרייך, בנו, כאנליסט בחברה.

בלוטרייך הצעיר יסתפק בשכר חודשי "שלא יעלה על השכר החודש הממוצע במשק הידוע במועד האישור", ועמד ב-2016 על-פי הלמ"ס על כ-9,600 שקל. בנוסף יהיה בלוטרייך ג'וניור זכאי לתנאים נוספים, בהם ימי חופשה ומחלה, דמי הבראה, החזר הוצאות נסיעה ועוד.

ועדת הביקורת והתגמול של סקייליין ודירקטוריון החברה שאישרו את העסקתו ציינו בין היתר כי "ההתקשרות היא לטובת החברה, לאור כישוריו וניסיונו של בן בלוטרייך בתפקיד", וכן כי מהנתונים שהוצגו בפניהם שכרו "סביר בהתחשב בהיקף ההעסקה, אופי התפקיד וכישוריו".

במקביל עדכנה סקייליין כי בן סיים את כהונתו כדירקטור בחברה לאחר קצת פחות משנתיים בתפקיד אליו נכנס ביולי 2015.

עוד עדכנה סקייליין כי החברה חתמה על שני הסכמי מימון, בהיקף כולל של כ-43 מיליון דולר קנדי (כ-116 מיליון שקל) - אחד מול בנק אמריקאי בהיקף של כ-23 מיליון דולר קנדי למימון רכישת מלון האייט (Hyatt), והסכם נוסף לקבלת קו אשראי מבנק קנדי בהיקף של כ-20 מיליון דולר קנדי כנגד שיעבוד אתר הנופש Horseshoe.

בחברה ציינו כי ההסכמים "צפויים להוזיל את עלויות המימון, להאריך את מח"מ החוב ולהגדיל את הגמישות הפיננסית של החברה". סקייליין בישרה גם על דיבידנד בהיקף של כ-5 מיליון שקל שתחלק החברה לבעלי מניותיה בחודש הבא.

מניית סקייליין טיפסה כ-15% מתחילת השנה, והיא משקפת לחברה שווי של כ-500 מיליון שקל. סקייליין היא חברה-בת של מישורים, בה מחזיק בלוטרייך במשותף עם שניידר, והיא מחזיקה ומתפעלת בתי מלון, יוזמת ומפתחת נדל"ן למגורים ולמסחר באתרי מלונאות ונופש ובעלת נדל"ן מניב, וכן בעלת פעילות נדל"ן בארה"ב.

שותפתה של מישורים בסקייליין היא הכשרת היישוב של עופר נמרודי, בעלת 30% מהחברה הפרטית (סקייליין ישראל) באמצעותה שולטת מישורים בסקייליין.

בחודשים האחרונים התעורר סכסוך בין נמרודי לבלוטרייך, עקב דרישתה של הכשרת היישוב מסקייליין לפרוע שטר הון של כ-14 מיליון שקל. 

גיל בלוטרייך / צילום: איל יצהר

עוד כתבות

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט  בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"