מנכ"ל תע"א: "למצות את הדין עם כל מי שעבר עבירה בכל דרג"

יוסי וייס כתב איגרת מיוחדת לכ-16 אלף עובדי תע"א בעקבות החשדות לשחיתות בחברה ■ "תא"ע פעלה ופועלת ללא לאות וללא משוא-פנים לבירור וטיפול באותם חשדות תוך הפגנת אפס סובלנות לתופעות פסולות"

"על כולנו עברו ימים לא פשוטים מסביב לחקירת המשטרה בתעשייה האווירית. בתקופה האחרונה נבדקו ביוזמת החברה חשדות לאי-סדרים מסוגים שונים, לרבות בקשרי הגומלין שלה עם ספקים בארץ" - כך כתב מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס, באיגרת מיוחדת לכ-16 אלף עובדי החברה ברחבי הארץ בעקבות פרשת השחיתות העמוקה לכאורה שנחקרת בחברה ביחידת להב 433 של המשטרה.

"בהנחייתי ובגיבוי הדירקטוריון, החברה פעלה ופועלת ללא לאות וללא משוא-פנים לבירור וטיפול באותם חשדות, תוך הפגנת אפס סובלנות כלפי תופעות פסולות ותוך השקעת אמצעים ומשאבים ניכרים ושיתוף גורמים שונים בחברה ומחוצה לה", הוסיף וייס. "כל זאת, במטרה למגר התנהלות שאינה ראויה ושאינה משקפת את פניה האמיתיים של החברה. בהמשך לבדיקות אלה, העבירה החברה את הממצאים לגורמי האכיפה והביקורת המוסמכים".

במסגרת החקירה - שנחשפה באמצע השבוע שעבר בגל מעצרים של 13 עובדים בחברה, ובהם חבר הדירקטוריון שלה תא"ל (במיל') אמל אסעד ואחד מחברי ועד העובדים - נחקרים חשדות למירמה, שוחד, גניבה בידי עובד ציבור והטיית מכרזים. כך, נבדק הקשר בין התעשייה האווירית לחברת דרוזנט מעוספיא, שסיפקה לה שירותים בתחום הייצור של חלקים למטוסים ללא טייס.

באיגרת לעובדי החברה שהופצה היום (א') כתב המנכ"ל וייס כי "עם היוודע דבר החקירה הנחתי את כל הגורמים הרלוונטיים לשתף פעולה באופן מלא, ככל שיידרש וללא סייגים, עם משטרת ישראל ולפעול בהתאם להנחיותיה, במטרה למצות אותה ולמצות את הדין עם כל גורם שעבר עבירה, בכל דרג ובכל תפקיד - וזאת בלי לקבוע דבר באשר לחקירה או לתוצאותיה".

עוד כתב וייס: "האירועים האלה אינם פשוטים ולא נעימים עבור כל מי שהתע"א היא בית עבורו, אך הם גם מהווים חיזוק ודוגמה לדרך שבה בחרנו ללכת - דרך של יושרה, נורמות עבודה ומוסר תקינות, אתיקה וטיפול בלתי מתפשר בתופעות פסולות מכל סוג שהוא. התעשייה האווירית היא גורם מרכזי בליבת הביטחון של מדינת ישראל וכלכלתה, וכחברה כזו מוטלת עלינו החובה לפעול בהתאם לנורמות הגבוהות ביותר של אתיקה ומוסר, ולא לאפשר כל סטייה מהן וכל התנהגות שאינה ראויה".

וייס חתם את האיגרת בדברי שבח על פעילות עובדי החברה, הנחשבת לחברה הביטחונית הגדולה ביותר בישראל: "אלפי עובדי התע"א מסורים, נאמנים, מקצועיים, וטובת החברה לנגד עיניהם. אני מחזק את ידי כולכם ומאחל לכולנו ימים של שקט ועשייה פורה".