Ggroup מקבוצת בלושינסקי אחזקות – מגזין הנדל"ן
לוגו ג'גרופ לוגו גלובס
לכתבה הקודמתחלום לים התיכון: לגור במגדלי יוקרה מול הים לכתבה הבאההאם נתניה הופכת לבירת הנדל"ן הישראלית?

"יזמים זקוקים ליד מקצועית מכוונת בתהליך מיתוג ושיווק הפרויקט"

שיווק נכון ומקצועי הוא חלק בלתי נפרד מפרויקט נדל"ני מצליח ▪ כיצד בונים תכנית שיווק אפקטיבית, ומה חשוב להדגיש במסרים השיווקיים? כל הדרכים למקסם את הפוטנציאל של הפרויקט
קורן דור - 19.03.2017, 16:28
פרויקט
פרויקט דירות ברחוב הירשפלד, ראשון לציון / הדמייה: יח"צ

הכתבה בשיתוף נדל"ן ראשון

חלק בלתי נפרד מפרויקט נדל"ני מצליח הוא שיווק נכון ומקצועי. הבעיה היא שמרבית היזמים כורעים תחת העומס הכבד של המכבש הבירוקרטי והאתגרים שנלווים לתהליך הבנייה, כך שהם אינם פנויים באמת לעסוק במיתוג הפרויקט ובנוסף, גם חסרי הכלים המתאימים לשיווקו. כאן נכנסות לתמונה חברות לשיווק פרויקטים המתמחות באפיון הפרויקט, מבניית תמחור נכון דרך בחירת תמהיל דירות אופטימלי ועד לסגירת העסקה.
לדברי רויטל לוי ואבי דריישפון, הבעלים של חברת נדל"ן ראשון, המתמחה בשיווק פרויקטים של תמ"א 38 ובנייה חדשה, יזמים זקוקים ליד מקצועית מכוונת בתהליך מיתוג ושיווק הפרויקט בצורה מקצועית לכל שלביו, כשהמטרה היא למקסם את פוטנציאל הפרויקט.

 

"יזמים רבים פונים אלינו כבר בשלב תמחור הדירות בפרויקט. כיוון שהמחיר הוא תוצר של ביקוש והיצע ולא בהכרח של הערכת שמאי, אנחנו מבצעים סקר שוק מקיף כולל בדיקת רקע, סיורי שטח והיכרות מעמיקה עם האזור", מסבירים השניים. "אנו מעוניינים להציג ליזמים נתונים מדויקים ועדכניים ולבדוק מה רמת התמחור המקובלת באזור, ועל איזה פרמטרים לקוחות יהיו מוכנים לשלם יותר".

הבדיקות המקיפות של נדל"ן ראשון העלו, למשל, כי לאנשים חשובה מאד הקרבה הגיאוגרפית לאזור מרכזי, למרכזי תרבות וקניות, למוסדות חינוך איכותיים, לדרכי גישה וערוצי תחבורה. כל אלה יחד משפיעים על העלות הכוללת של הנכס, לצד המפרט הטכני של הדירה. כך ניתן למכור בסכום גבוה יותר מהערכת השמאי, ולכן צריך פונקציה מקצועית כמו חברת שיווק מנוסה, שתדע כיצד להדגיש במסרים השיווקיים את היתרונות של הפרויקט, ולקבוע על סמך כל המרכיבים מחיר ריאלי לנכס.

כמובן שניהול שיווק הפרוייקט עם חברה מקצועית שזו ההתמחות שלה, מאפשר ליזם להתמקד במה שהוא מומחה בו ולהתנהל בראש שקט, מתוך ידיעה שיש מי שישווק ויבצע את המכירות עבורו. לדברי רויטל ואבי, "מדובר בעסקת חבילה הכוללת את כל קמפיין השיווק והפרסום של הפרויקט וליווי הרוכשים בכל התהליך עד לחתימת החוזה. למעשה, היזם מגיע רק במעמד החתימה וכל היתר - בידיים שלנו".

רויטל לוי / צילום: יח"צ
רויטל לוי / צילום: יח"צ

בונים תוכנית אפקטיבית לשיווק נכסים

אחד הדברים החשובים בשיווק פרויקט נדל"ני הוא ההתמקדות באזור בו ממוקם הפרויקט, כיוון שרוב הרוכשים הם משפרי דיור שמכירים את הסביבה. "לכן חובה לפרסם במקומון פופולרי, לתלות שלט באתר הבנייה ולעיתים גם להעמיד עמדת מכירה, כדי להיות זמינים לשאלות הלקוחות המקומיים. בנוסף יש לבצע קמפיין שיווק אגרסיבי באינטרנט ובמדיות השונות". רויטל ואבי מסבירים כי חשוב שהתכנית השיווקית תתבצע לפי שלבים, החל ממכירות פריסייל ועד לסיום מכירת כל הדירות בפרויקט.

פעולות שיווק שמביאות לידים של קונים

"אנחנו מבצעים את כל פעולות השיווק בצורה נרחבת, על מנת להביא לידים של קונים רבים, כאשר כל ליד מנוהל בצורה מקצועית. היתרון של חברה כמו שלנו, שמשווקת הרבה פרויקטים ומייצגת נכסים רבים הוא שקל לנו יותר למצוא קונים. כיוון שגם אם לקוח פוטנציאלי התעניין בפרויקט א' אך בסופו של דבר הפרויקט לא התאים לו, יש לנו עוד הרבה פרויקטים אחרים להציע לו לפי צרכיו הייחודיים ורצונותיו, ואין סיכוי שלא נמצא לו את הנכס המתאים", אומרים השניים.

אבי דריישפון / צילום: יח"צ
אבי דריישפון / צילום: יח"צ

רוכשים מוכנים לשלם יותר על דירה בפרויקט עם ליווי בנקאי, ולכן חשוב שהיזם יקח זאת בחשבון. "בכלל, חשובה לנו מאד שביעות רצונם של שני הצדדים, ואנו מלווים את הרוכשים ואת היזם לאורך כל הדרך, כך שרבים מגיעים אלינו בעקבות לקוחות ממליצים, שרכשו דרכנו דירות בפרויקטים אחרים ששיווקנו ומיתגנו. במקומות בהם אנחנו משווקים פרויקטים, יש לנו קשרים אישיים עם התושבים ואנחנו יודעים בדיוק איזה בית ספר נחשב למוביל בשכונה ומה הדיירים מחפשים בפרויקטים חדשים", מציינים רויטל ואבי. "ההנאה הגדולה ביותר שלנו היא לראות את לקוחותינו מרוצים".

פרויקט דירות ברחוב בורוכוב, גבעתיים / הדמיה: יח"צ
פרויקט דירות ברחוב בורוכוב, גבעתיים / הדמיה: יח"צ

"בנוסף לשיווק הפרויקטים, חשוב להמליץ לרוכשים על אנשי מקצוע נוספים שיסייעו להם לאורך התהליך, כגון עורכי דין, יועצי משכנתאות, מעצבי פנים, אדריכלים ועוד".

לאתר נדל"ן ראשון >>

בגובה העיניים לטורי דעה נוספים

המובחרים

NEXT-URBAN -לוגו / צילום: יח"צ
מול ים - לוגו / צילום: יח"צ