המסחר בבורסה בתל-אביב התנהל היום (ב') במגמה חיובית, על רקע ירידות שערים קלות בבורסות אירופה ובוול סטריט. נזכיר כי גם השבוע ייפתח המסחר בוול סטריט ב-15:30 שעון ישראל - ויינעל ב-22:00, עקב מעבר לשעון קיץ בארה"ב. 

 

לאחר שביום חמישי שעבר סיכמו נתניהו וכחלון על מתווה להקמת התאגיד, נתניהו חזר בו מהסיכום בסוף השבוע, והסביר זאת בפגישה שקיים עם עובדי רשות השידור שיפוטרו עם סגירתה. נתניהו הכריז כי הוא מוכן ללכת לבחירות בנושא התאגיד.

אמש אמר בנט כי עם שובו של ראש הממשלה מביקור בסין, "נשב כולנו, נמצא את הנוסחה האחראית לפתור את המשבר ולהמשיך לנהל את המדינה". כחלון לא התייחס ישירות למחלוקת הפוליטית, אך אמר על משבר התאגיד: "הממשלה הקודמת עוללה לעובדים את מה שעוללה וזרקה את זה אליי. במנהיגות צריך לעשות דברים עד הסוף".

יו"ר הבית היהודי מנסה לגבש פשרה בין ראש הממשלה לשר האוצר ולפתור את המשבר בקואליציה. לפי הנוסחה של בנט, התאגיד יקום כמתוכנן, אך חוק התקשורת החדש יוחמר והפיקוח על התאגיד יוגבר.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר אמש כי "המערכת הפוליטית גורמת נזק במקום לטפל בבעיותיה של המדינה. צריך מערכת פוליטית שבה ראש הממשלה מדבר לפני הטיסה לסין על הזדמנויות עסקיות ועל הדרך לייצר כלכלה טובה יותר, לא על זה שהוא משנה בפעם החמישית בארבעה ימים את דעתו בשאלת התאגיד". 

פגישה לילית התקיימה בין השר יריב לוין למנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד בניסיון לפתור את המשבר. לאחר הפגישה אמרו שני הצדדים כי הייתה "אווירה טובה ורצון משותף למצוא פתרון", והשניים סיכמו להמשיך בהידברות.

 

בשווקים ממשיכים לתמחר את האפשרות, שהפכה כמעט לעובדה מוגמרת, כי הריבית בארה"ב תעלה עוד השנה פעמיים נוספות. עם זאת, ברור כי הפד ימשיך לעקוב אחר בריאות הכלכלה, כולל שוק העבודה, בהינתן גם מדיניות ממשל טראמפ וההתפתחויות הנוספות בעולם.

בבנק לאומי ממליצים, במסגרת הסקירה השבועית, על חשיפה מנייתית ממוצעת. עם זאת, מזהירים שם כי רמת הסיכון בהשקעה באפיק ממשיכה לעלות במקביל לעליות החדות במדדי המניות העיקריים בעולם.

מיטב דש   התאוששה לאחר הנפילה אתמול. המניה ירדה במסחר אתמול בכ-12% על רקע הבעיות של קרן XIO, שסיכמה על רכישת בית ההשקעות. מיליארדר סיני תובע את הקרן, בטענה כי היא מתכחשת להחזקותיו בה. עם זאת, מיטב דש עדכנה בדיווח לבורסה כי הקרן דוחה מכל וכל את ההאשמות, וכי היא ממשיכה בהליכי רכישת מיטב דש.

מניית ארד  ריכזה עניין לאחר שהבוקר פרסמה כי ההכנסות בשנת 2016 עומדות על סך 161 מיליון דולר לעומת 163.5 מיליון דולר בשנה שקדמה לה.

עסקת המיזוג בין אלקטרה צריכה  לגולן טלקום אושרה על ידי משרד התקשורת.

בזן  רושמה עליות ומרכזת עניין לאחר שנפלה בחדות בעקבות פרסום דוחותיה השנתייים ביום ה' האחרון.

מניית סייפ-טי גרופ   (Safe-T) ריכזה עניין רב לאחר שהודיעה על השקה של פתרון אבטחת מידע חדש, שפותח תוך שיתוף פעולה שלה ושל ענקית אבטחת המידע צ'ק פוינט. במסגרת שיתוף הפעולה כאמור, הכירה צ'ק פוינט בסייפ-טי כשותף טכנולוגי שלה.

מניית שופרסל  עולתה בכ-3% לאחר שעודכנה המלצה מתשואת חסר לתשואת שוק במחיר יעד של 18.1 שקל המגלם 7% אפסייד. להערכת מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז', שופרסל צפויה לצמוח בצורה אורגנית מתונה ב-2017 אך לשמור על רווחיות תפעולית של כ-3.5% לפחות.

מניית נאוי  ריכזה עניין ורושמת עליות של למעלה מ-3.5%.