משרד האנרגיה: פעמיים בשבוע לא יתקיימו ישיבות אחרי 15:00

מנכ"ל המשרד שאול מרידור עדכן את עובדי המשרד בהוראה החדשה וקרא למנכ"לים נוספים להצטרף ליוזמת מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר

שר האנרגיה דר יובל שטייניץ ומנכל המשרד שאול מרידור/ צילום: דרור סיתהכל
שר האנרגיה דר יובל שטייניץ ומנכל המשרד שאול מרידור/ צילום: דרור סיתהכל

מנכ"ל משרד האנרגיה שאול מרידור מצטרף למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר ביוזמה לשיפור האיזון עבודה-בית. במייל ששלח הבוקר (ב') עדכן מרידור את עובדי המשרד בהוראה שנתן, להימנע מקביעת פגישות עבודה בימי שלישי וחמישי לאחר השעה 15:00, למעט במקרים דחופים ובאישורו.

"לפני כשבועיים, ביום האישה", כתב מרידור, "פרסמה חברתי מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר מכתב לעובדי משרד התחבורה, בנושא האיזון הנחוץ בין שעות העבודה לשעות הפנאי, והצורך לפנות בשני ימים בשבוע את שעות אחר הצהריים, כדי שההורים שבינינו יוכלו לראות את ילדיהם ולאפשר לבני ובנות הזוג שלהם לעבוד בזמן זה, ולכולנו ליהנות מזמן איכות למשפחתנו ולעצמנו.

"המהלך של מנכ"לית משרד התחבורה הוא מהלך מנהיגותי, שיכול להיות שינוי מבורך בדרך שבה אנו מנהלים את האיזון בין העבודה למשפחה, ויכול להגדיל את היכולת של נשים להתמודד על תפקידים בכירים בשירות הציבורי, ולגברים ליהנות ממשפחותיהם. לאור אמונתי בשוויון מלא בין נשים לגברים, החלטתי לאמץ מהלך זה במשרדנו, ובמקביל לפנות לחבריי המנכ"לים במשרדי ממשלה אחרים ולהציע להם ללכת אחרי מנכ"לית משרד התחבורה וליישם זאת במשרדיהם... המהלך נועד לאפשר לכולנו להיות הורים יותר טובים, ולנשים בתפקידים השונים להיות בתחרות הוגנת עם עמיתיהן הגברים, כך שיוכלו להתקדם ולהתפתח בעבודה".

במכתבה של טרנר, שפורסם לראשונה ב"גלובס", היא כתבה כי למרות ההתקדמות במעמדן של נשים, הן עדיין אלה שנושאות בנטל רב יותר בטיפול במשק הבית ובמשפחה: "לתפיסתי, לא פחות משנשים מפספסות קריירה, גברים מפספסים את חוויית ההורות ולקיחת חלק פעיל בחיי משפחתם הצומחת, וכאשר גברים ידרשו לעצמם את חוויית ההורות, וייקחו חלק שווה במשימות המשפחתיות (לדוגמה איסוף הילדים פעמיים בשבוע), הפערים בגיוס ובקידום עובדות צעירות למול עובדים צעירים יצטמצמו משמעותית".