ביה"ד להנהלת סודהסטרים: אל תתערבו בהתאגדות העובדים

בהמשך לתביעת ההסתדרות, ביה"ד הורה לסודהסטרים להימנע מהתערבות בפעילות ההתארגנות ומפגיעה בחברי הוועד ■ סודהסטרים: הגשנו תלונה במשטרה בגין איומים שהשמיעו נציגי הוועד על שימוש באלימות ובנשק חם

סודה סטרים סודהסטרים / צלם: בלומברג
סודה סטרים סודהסטרים / צלם: בלומברג

בהמשך לתביעה שהגישה אתמול (ב') ההסתדרות כנגד סודהסטרים על פגיעה בהתאגדות עובדיה, ובמקביל לבקשה נוספת שהוגשה היום לאור סדרת מעשים חמורים נוספים לכאורה שביצעה בינתיים הנהלת סודהסטרים, בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע החליט הערב (ג') להורות בצווים על הנהלת סודהסטרים לחדול בה באופן מיידי מהתנהלותה כלפי העובדים.

בין היתר, בית הדין הורה לסודהסטרים להימנע מהתערבות בפעילות ההתארגנות ומפגיעה בחברי הוועד, בנציגי ההסתדרות ובעובדים המזוהים עם ההתארגנות; להימנע מהעברת מסרים לעובדים הנוגעים לזכויותיהם בעת שביתה; להימנע מקליטת עובדי קבלן במקומם של עובדים שובתים; ולאפשר לחברי הוועד לקדם את פעילותם הארגונית בחצר המפעל.

עוד המליץ בית הדין לצדדים לשוב לשולחן הדיונים ולקדם את המשא-ומתן ביניהם לקראת הסכם קיבוצי ראשון במפעל. נציין כי ההסתדרות טענה בבקשתה כי הנהלת סודהסטרים נוקטת סחבת מכוונת ואיננה מקצה את הזמן הנדרש לצורכי המשא-ומתן.

הבקשה הוגשה באמצעות הלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות בראשות עו"ד איריס ורדי, ועל-ידי עורכי הדין אהוד שילוני, נטלי שוכוביצקי ובוריס מריאקרי ממשרד עו"ד שילוני. 

מסודהסטרים נמסר בתגובה: "בית הדין לעבודה דחה הערב את בקשות ההסתדרות לקיום דיון דחוף, תוך שהוא מקבל את הצהרותיה היוזמות של סודהסטרים על כך שאינה פוגעת בהתארגנות, ואין בכוונתה להעסיק עובדי קבלן במקומם של עובדים שובתים. בית הדין התחשב בטענת החברה שההסתדרות ממילא לא הצליחה לקיים שביתה, והעבודה במפעל נמשכת כסדרה. במקביל, החברה הגישה היום תלונה במשטרת רהט בגין איומים שהשמיעו נציגי הוועד על שימוש באלימות ובנשק חם, כחלק מפרובוקציה מתוכננת בשטח המפעל".