סוחר לשעבר בפסגות תעודות סל נעצר בחשד לתרמית בני"ע

מאור וקסלר, שעבד כסוחר בדסק חו"ל בפסגות תעודות סל, חשוד בביצוע עסקאות עצמיות בהיקף עשרות מיליוני שקלים

רשות ניירות ערך / צילום: תמר מצפי
רשות ניירות ערך / צילום: תמר מצפי

רשות ניירות ערך הודיעה הערב (ג') כי עצרה את מאור וקסלר, לשעבר סוחר בדסק חו"ל בפסגות תעודות סל, בחשד לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במירמה ועבירות מירמה והפרת אמונים וכן עבירות לפי חוק איסור הלבנת הון.

וקסלר עבד בפסגות בין 2010 ל-2016, והיום הוא שוחרר למעצר-בית בתנאים מגבילים.

על-פי ממצאי חקירת הרשות, במהלך התקופה שבין יוני 2013 ועד נובמבר 2016 ניצל וקסלר את תפקידו כעושה שוק בפסגות ופעל על-מנת להשיא לעצמו רווחים באמצעות ביצוע עסקאות עצמיות בתעודות סל ואופציות על הדולר בין חשבונות השייכים לפסגות לבין חשבון בנק בשליטתו, וזאת בהיקף עשרות מיליוני שקלים - על חשבון חברת פסגות.

לטענת רשות ניירות ערך, במהלך התקופה הרלוונטית לחקירה ביצע וקסלר מאות עסקאות עצמיות מכוונות שער, בהן פעל הן מטעם פסגות, תוך ניצול מעמדו, חופש הפעולה ושיקול-הדעת בקבלת החלטות בנוגע לביצוע רכישות ומכירות של תעודות סל ואופציות והן בחשבון פרטי שבשליטתו, וזאת במטרה ליצור רווחים בחשבון הפרטי.

על-פי רשות ניירות ערך, דפוס פעילותו התרמיתי של וקסלר התאפיין בביצוען של עסקאות עצמיות, בהן רכש בחשבון הפרטי שבשליטתו תעודות סל מידי חשבון פסגות ומכרן חזרה אליו, תוך יצירת פער מובנה בין שערי הקנייה ושערי המכירה של ניירות הערך, לטובת חשבונו הפרטי על חשבון פסגות.

כמו כן, נטען, וקסלר רכש, באמצעות החשבון הפרטי שבשליטתו, אופציות על שער הדולר מחשבון פסגות, בשער נמוך משער האופציה בעת הקנייה, בעיקר בימים בהם היה המסחר דליל, תוך השפעה על שער נייר הערך. לאחר מכן מכר אותן הן לפסגות והן למשקיעים אחרים, במחיר שוק.

עוד נטען כי במהלך נובמבר 2016 ביצע וקסלר עסקה מול צדי ג', אשר הסבה הפסד כספי בהיקף מאות אלפי שקלים לפסגות, תוך שהוא מסתיר במשך זמן ממושך את דבר ההפסד ממנהליו ותוך פגיעה מכוונת במערכות הבקרה. לאחר שעסקה מפסידה זו נחשפה, טען בפניהם וקסלר כי מדובר בטעות אנוש. מממצאי החקירה עולה כי גם בסמוך ובמקביל לפעילות זו פעל וקסלר על-מנת להשיא רווחים לחשבון הפרטי שבשליטתו.

כתוצאה מפעילותו התרמיתית במהלך התקופה הרלוונטית לחקירה גרף וקסלר רווחים אסורים בסך של למעלה מ-700 אלף שקל.

כאמור, בהסכמת הצדדים שוחרר וקסלר למעצר-בית, תוך שחויב בהפקדת 100 אלף שקל, נאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה, וכן נאסר עליו לצאת מהארץ למשך 180 יום.