סקר: 26 מנדטים ללפיד ויש עתיד, רק 24 לליכוד; כמה למחנ"צ?

רדיו 103 פרסם סקר שביצע מכון מאגר מוחות לבדיקת חלוקת המנדטים ■ רוב הנשאלים גם הביעו התנגדות להקדמת הבחירות ■ יעלון יעבור את אחוז החסימה?

יאיר לפיד  / צילום: רויטרס
יאיר לפיד / צילום: רויטרס

רדיו 103 פרסם הבוקר (ד') סקר שביצע מכון מאגר מוחות לבדיקת חלוקת המנדטים, אם היו מתקיימות בחירות כיום.

לפי הסקר, מפלגתו של יאיר לפיד, "יש עתיד", הייתה הופכת למפלגה הגדולה ביותר עם 26 מנדטים, לעומת 11 בלבד שיש לה כיום, בכנסת ה-20. הליכוד יורד ל-24 מנדטים, לעומת 30 שקיבל בבחירות האחרונות. הרשימה המשותפת נותרת ללא שינוי, על 13 מנדטים. 13 הוא גם מספר המנדטים שהייתה מקבלת הבית היהודי, עלייה של 5 מנדטים לעומת הבחירות האחרונות. 

המחנה הציוני, כך הסקר, תסתפק הפעם ב-11 מנדטים, לעומת 24 שהיו לה בבחירות האחרונות. ש"ס יציבה על 7 מנדטים וכך גם ישראל ביתנו, שמוסיפה לעצמה מנדט לעומת הבחירות הקודמות. מרץ זוכה בארבעה מנדטים בלבד. הרשימה בראשות בוגי יעלון מתנדנדת על 3 מנדטים, כשנדרשים 4 מנדטים לפחות על מנת לעבור את אחוז החסימה. 

הנשאלים במדגם נשאלו גם: האם את/ה בעד או נגד הקדמת הבחירות לכנסת? 55% ענו שהם נגד הקדמה, 24% בעד ו-21% "לא משנה לי ותשובות אחרות".

הסקר נערך במשולב אינטרנטית וטלפונית, בין התאריכים 19-21.3.17 בשעות היממה השונות בקרב מדגם הסתברותי ואקראי של 503 משיבים המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הישראלית הבוגרת (גילאי 18 ויותר). טעות הדגימה המירבית 4.5% בהתייחס לאומדנים השונים.

תוצאות הסקר שודרו ברדיו 103, בתוכנית הבוקר של נסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה. 

סקר דעת קהל
 סקר דעת קהל