גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נשק עירוני 2017: קיה פיקנטו מציעה יותר בכל התחומים

פיקנטו החדשה: יותר אבזור, יותר אופנה ועיצוב, יותר בטיחות - וללא שינוי במחיר ■ יש כיום אופציות זריזות ונוחות יותר, אבל החבילה הכוללת עדיין מציבה אותה בצמרת

קיה פיקנטו / צילום: יח" צ
קיה פיקנטו / צילום: יח" צ

כל סטודנט שנה א' למנהל עסקים מכיר את שלושת המ"מים שנדרשים להצלחה שיווקית: מוצר נכון, מחיר נכון ומיצוב נכון. אבל בשוק הרכב הישראלי נדרשת גם מנה נכבדה של מ"ם נוסף: מזל. קיה פיקנטו, למשל, נחתה אצלנו ב-2011 בעיתוי אידיאלי.

באותם ימים החל פלח המיני לצבור תאוצה בחסות המיסוי ה"ירוק", וההיצע המקומי כלל בעיקר כמעט-מכוניות זעירות עם אבזור בסיסי ומנועים חלושים עם תיבה ידנית או רובוטית. פיקנטו, שהציעה עיצוב של מכונית "אמיתית", מרחב פנים נדיב, ארבעה חלונות חשמליים, מנוע סביר ותיבה אוטומטית אמיתית, נכנסה לפלח הזה כמו דג פיראנה רעב לבריכה של דגי זהב.

כבר ב-2012 העפילה המכונית לצמרת המכירות בפלח שלה ולא הרפתה מאחיזתה עד לשנה שעברה. לפני שנתיים הוא אף הפכה למכונית הנמכרת ביותר בכלל השוק, ובמקביל ישראל הפכה ליעד היצוא הגדול ביותר של הפיקנטו בעולם. רק לשם פרופורציה: בשנת 2016 נמסרו בישראל כ-13,300 יחידות של המכונית. בכל שוק הרכב האירופי, שמונה כ-15מיליון מכוניות בשנה, נמכרו באותה שנה כ-55 אלף יחידות של הפיקנטו.

לפיכך, אין זה מפתיע שכחלק מתהליך חידוש הדגם לשנת 2017, זכה השוק הישראלי מהיצרן ליחס מיוחד, שמתבטא בין השאר בהתאמה ייעודית של חבילת האבזור והבטיחות התקנית של הרכב לצרכי השוק הישראלי ובשדרוג יחס האבזור-מחיר.

הפיקנטו 2017 ניצבת על פלטפורמה חדשה, אבל לא קל לדעת את זה במבט מבחוץ. בסיס הגלגלים מעט ארוך יותר וחלוקת האורך בין הסרנים שונה מעט. אבל הממדים החיצוניים נותרו כמעט זהים וכך גם הפרופורציות המוכרות, שגורמות לה להיראות גדולה יותר מכפי שהיא באמת. החרטום מתהדר בסט חדש וספורטיבי של פנסים, גריל ופגושים, ובשילוב עם חישוקי 15 אינץ' אופנתיים בגרסת האבזור הגבוהה, שעמדה למבחן, היא מצליחה להיראות יותר מאמצעי תחבורה בסיסי, שנמצא בתחתית שרשרת המזון המוטורית.

שינוי מוחשי יותר בוצע בתא הנוסעים. עמדת הפיקוד נראית כעת עשירה, בוגרת ומוקפדת לא פחות מאשר במכוניות מקטגוריות גבוהות יותר. אין אמנם פריטי עיצוב אופנתיים ותוססים, כמו בחלק מהמתחרות האירופיות, אבל לוח המחוונים הקלאסי מציג את כל המידע החיוני והנדסת האנוש מופתית. יש גם מחשב דרך קטן ויעיל, בקרת אקלים אלקטרונית, בלימת חירום אוטומטית בעיר ואפילו מערכת טורדנית של מובילאיי, שמסופקת כסטנדרט.

מוקד העניין החזותי במודל 2017 הוא מערכת המולטימדיה שניצבת במרכז ומציעה תפריטים בעברית ומגוון מכובד של פונקציות ואפשרויות שליטה, אם כי התגובה של המסך למגע איטית באופן מפתיע. כל העסק עטוף בדיפונים נאים, שעדיין עשויים מפלסטיק נוקשה אבל נראים הדוקים ואיכותיים, ומשולבים בהם רכיבים מתכתיים נאים. את החבילה משלים הגה קטן ונעים לאחיזה עם מערך מתגים הגיוני ומתוכנן היטב.

הספסל האחורי מרווח דיו עבור שני מבוגרים ממוצעי קומה ומציע מרחב ראש נדיב ומרחב ברכיים מתקבל על הדעת. במקרה חירום ניתן לדחוק מאחור גם נוסע שלישי רזה. היושבים מלפנים נהנים ממרווח מכובד, ומשטחי הזכוכית הנרחבים מכניסים הרבה אור לתא. את החבילה השימושית משלים תא מטען בנפח מכובד יחסית לקטגוריה - 255 ליטר, די והותר למטען של "סידורים בעיר".

לקראת סוף השנה תשיק קיה עם פיקנטו מנוע 1 ליטר טורבו חדיש וחזק (100 כ"ס), שישודך לתיבה רציפה. אבל עדיין לא ידוע אם מחיר המכונית (שתלוי גם בקבוצת הזיהום) יהיה משתלם. בינתיים המנוע שמוקצה לשוק הישראלי הוא אותו 1.2 ליטר ותיק ומוכר, עם הספק של 86 כ"ס, שמשודך לתיבה אוטומטית בת ארבע מהירויות. כל העסק רתום למשקל עצמי של פחות מ-1 טון ובתנאים עירוניים טיפוסיים מייצר תנועה די זריזה. היציאות מהרמזור מרגישות נמרצות יותר ממה שרומז נתון התאוצה מאפס ל-100 (13.2 שניות), המהירות נצברת בקצב סביר והשיוט די רגוע במהירויות בין עירוניות עד כ-120 קמ"ש. השברולט ספארק זריזה יותר אבל הפיקנטו לא מפגרת בהרבה.

בתנאים יותר תובעניים, כמו עליות רציניות עם שניים-שלושה נוסעים או יציאה לעקיפה, נדרשת נהיגה בסגנון עדות המיני. כלומר לרמוס את הדוושה הימנית, לדחוף את המנוע עד לאזור הקו האדום ולהתעלם מהמחאות המכאניות בווליום גבוה.

התיבה האוטומטית מבצעת כל מה שנדרש ממנה בעיר בצורה חלקה למדי, אבל בעליות לעתים אין ברירה אלא להוריד הילוך ידנית. זה בהחלט לא סגנון מעודן, אבל הדחף עדיין טוב יותר מאשר בכמה מהאלטרנטיבות העירוניות שפגשנו בפלח. ברוכים הבאים לעולמם של הנהגים העירוניים בעלי התקציב המוגבל.

התנהגות הכביש מפתיעה לטובה. חלוקת המשקל של ההיגוי מאוזנת היטב ויש די היזון חוזר. נטיית הגוף בפניות הדוקות מרוסנת במידה סבירה והצמיגים השמנמנים מספקים אחיזה סבירה בהחלט בהתחשב במעטפת הביצועים. היציבות הכיוונית ברוחות צד על הכביש המהיר סבירה בהחלט ואילו בעיר היא נהנית מקוטר סיבוב מזערי, לצד ממדים קומפקטיים וראות טובה לכל הכיוונים. מנגד, נוחות הנסיעה נוטה יותר מדי לצד הקופצני ובולטת במיוחד בעת מעבר על מהמורות במהירויות בין עירוניות. זה כנראה המחיר של בחירה בגלגלי 15 אינץ' עם צמיגים בחתך עבור רכב זעיר.

בשורה התחתונה קיה פיקנטו 2017 מציעה יותר מהתכונות החיוביות, שהפכו אותה ללהיט מכירות מקומי. היא מרווחת ושימושית כרכב למשפחות צעירות או כרכב שני/שלישי במשפחה, היא קומפקטית דיה לצורך הישרדות בעיר, נראית מכובדת, מציעה רמת אבזור תקני מרשימה באותו רף מחיר של המכונית היוצאת, זריזה מספיק לשימושים עירוניים ולא תאכזב גם בגיחות בין עירוניות מזדמנות.

מכיוון שבפלח המחיר הצפוף של 80 אלף שקל פלוס/מינוס כבר יש כיום מתחרות לא פחות חזקות ומרווחות, וב-85 אלף שקל כבר מוצאים מתחרות חזקות מקטגוריות גבוהות יותר, כמו איביזה 1 ליטר, מה שיקבע בסופו של דבר את ביצועי המכירות של הפיקנטו יהיה מרווח ההנחות הסמוי, שתלוי בשערי המטבע. וכאן נראה שיש כיום לפיקנטו הרבה תחמושת במחסנית.

קיה פיקנטו

המתחרות

שברולט ספארק

ב-83 אלף שקלים, לפני מבצעים והנחות, מציעה הגרסה הבכירה של שברולט ספארק עיצוב פנים וחוץ בוגר, חלל פנים מרווח ורמת אבזור מכובדת. תא המטען קטן משמעותית לעומת הפיקנטו אבל מנוע ה-1.4 ליטר, שמשודך לתיבה רציפה, מספק את הביצועים הזריזים בפלח למרות חספוסו המכאני

יונדאי I 10

ה-I10 כמעט זהה לפיקנטו מבחינה מכאנית וב-83 אלף שקלים, לפני מבצעים, מציעה גרסת ה"סופרים" רמת אבזור מקיפה מאוד יחסית לפלח. מנוע ה-1.2 ליטר והתיבה האוטומטית זהים לפיקנטו, אם כי הממדים החיצוניים גדולים במעט. הביצועים מעט יותר איטיים

סיאט איביזה

ב-85 אלף שקל מציעה גרסת הבסיס של האיביזה חלל פנים גדול יותר, מנוע טורבו חזק בנפח 1 ליטר, שמייצר ביצועים טובים מהמקובל בפלח המיני. במחיר הזה האבזור די בסיסי ואינו כולל פריטים רבים שמציעות המתחרות הקטנות. עוד לא ברור אם הדגם שבדרך יצליח לשמור על אותה רמת מחיר

עוד כתבות

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

בית המשפט קבע: למי שייכת החצר האחורית של הבניין המשותף?

אדם הלך לעולמו לאחר שערך שנתיים קודם לכן שתי צוואות מנוגדות בהפרש של חצי שנה. איך הכריע השופט? ● אישה ביקשה להכיר בזכותה להשתמש בלעדית בחצר המשותפת. מה קבע המפקח? ● וגם: אם לשניים התראיינה לעבודה וטענה כי נשאלה איך תסתדר בעבודה כאם לילדים. זה הפיצוי שהיא קיבלה ● 3 פסקי דין בשבוע 

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

מחזיקי אג"ח בול מסחר יזכו לתספורת, המנכ"לית לתגמול של מיליוני שקלים

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

חדשות טובות לאוקראינה: ההתקפה האיראנית עשויה להזיק לרוסיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: איך תשפיע המתקפה האיראנית על המלחמה בעזה ועל המלחמה באוקראינה, והאיראנים לא מתרשמים מהצהרות הניצחון של משמרות המהפכה ● כותרות העיתונים בעולם 

לבנת מזרחי רינסקי / צילום: אילן בשור

הכירו את מנהלת המסחר שהפכה לשיאנית השכר של בתי ההשקעות

תגמולים בעלות של יותר מ־7 מיליון שקל הפכו את לבנת מזרחי רינסקי לבעלת השכר הגבוה בבתי ההשקעות המקומיים ● מי שהגיעה לאי.בי.אי לאחר מכה שספג כתוצאה מהימור פיננסי כושל של לקוחותיו, מובילה בשנים האחרונות את הצמיחה בפעילות המסחר, הוספת אלפי לקוחות והפיכתה לנדבך מרכזי ברווחים

עומדים - אסף גריס ושירי הייסר, יושבים - זיו קורן (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

משרד הפרסום ראובני-פרידן ממנה מנכ"לים חדשים: שירי הייסר ואסף גריס

בראובני-פרידן ממשיכים את המודל לפיו המושכות נמצאות בידי מנכ"לים משותפים ● זיו קורן וניב חורש, שמילאו את התפקיד עד כה, יכהנו כמנכ"לי הקבוצה, הכוללת עוד ארבע חברות ● לדברי השניים, "אצלנו אי-אפשר להצניח מנכ"לים מבחוץ, גם אם הם מנהלים ואנשי מקצוע מצוינים"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

תוכנית הכשרת הסייבר למפוני כפר עזה / צילום: CyberProof

החברה שמסייעת למפוני קיבוץ כפר עזה לעבור הסבה מקצועית לתחום הסייבר

בנק דיסקונט ועמותת אלו"ט חברו למיזם משותף בו ילדי המפונים במלונות ים המלח לקחו חלק בסדנאות ציור שבהן התבקשו לצייר בהשראת המילים "חופש" ו"תקווה" ● סטארט-אפ ההכשרות להייטק, Elevation, יאפשר למפונים לעבור הכשרות במטרה לספק להם עבודה והכנסה בתחום בניית האתרים ● ישראל מתגייסת

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: צילום מסך מאתר אפל

הנתונים שחשפו: הניצחון של סמסונג, הנפילה של אייפון

המתחרות הסיניות נוגסות מנתח השוק של אפל, שירד השנה בכ-15% ● סמסונג, למרות ירידה קטנה, מוכרת הכי הרבה סמארטפונים בעולם ● ריאן ריית', סגן נשיא ב-IDC: "סביר להניח ששתי היצרניות יחפשו אזורים נוספים כדי להתרחב"

משקאות ממותקים / צילום: Shutterstock

גביית יתר של 16.7 מיליון שקל: התביעה שאושרה נגד רשות המסים

בית המשפט אישר הגשת תובענה ייצוגית נגד רשות המסים בגין גביית מס קנייה ביתר מיבואני המשקאות הממותקים ● ברשות טענו בתגובה כי תנאי להשבת הכסף ליבואניות המשקאות יהיה הוכחה שהן לא גלגלו את המס לצרכנים ● המס, שהטיל שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן, בינתיים כבר בוטל ע"י הממשלה הנוכחית

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה שהתמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - על מנת לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: רויטרס - AMIR COHEN AP, LIBKOS Patrick Downs

"התיקון יגיע מהר": אחרי הירידות בוול סטריט - מה צפוי?

ערב המתקפה האיראנית המדדים המובילים בשוק ההון האמריקאי נצבעו אדום בוהק ● האם גם הימים הקרובים יתאפיינו בירידות? מבט לאירועי העבר מגלה כי התגובה של וול סטריט למשברים גאו־פוליטיים, גדולים וקטנים כאחד, היא בדרך־כלל נקודתית, ונמשכת בקושי שבועות

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

לאן תגיע הריבית / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה צפוי היום במדד המחירים לצרכן בישראל?

העונתיות במספר סעיפים מושכת את מדד המחירים לצרכן כלפי מעלה, והקונצנזוס הוא לקצב אינפלציה שנתי של 2.6% ● עם זאת, הסיכונים הגאו-פוליטיים, העלייה העולמית במחירי הנפט והפיחות בשקל עלולים להחמיר את המצב אף יותר

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

פועלים עובדים באתר בנייה / צילום: Shutterstock

יותר ביקוש לפועלי בניין ועובדים בלתי מקצועיים, פחות למהנדסים ואקדמאים

שיעור התעסוקה עלה במרץ במקצת ועומד על 60.8%, ושיעור האבטלה הצטמצם ועומד על רמה של 3.1% ● עם זאת, ייתכן כי הגיוס הנרחב למילואים מצמצם מלאכותית את שיעור האבטלה

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, שמכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%