לשחרר את זה: אילו סוגי עיסויים מחכים לכם בבתי המלון בארץ?

מרבית הישראלים מעדיפים את העיסוי השוודי, אולם תפריט הטיפולים בבתי מלון ברחבי הארץ מציע טיפולים מסוגים שונים ומשונים: החל מעיסויי צדפות ושקי חול, דרך מקלות במבוק וכדורי עץ ועד קריסטלים וקוביות קרח ■ יצאנו לבדוק

 

טיפולי ספא בבתי מלון בישראל/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
טיפולי ספא בבתי מלון בישראל/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

80% מהישראלים מעדיפים את השוודי, העיסוי הפופולארי והאהוב כל כך במחוזותינו. "העיסוי השוודי לוקח כאן ובגדול", אומר גיא נדלר, הבעלים של "א.ג. ייעוץ וניהול ספא", חברה לייעוץ וניהול ספאים בבתי מלון המנהלת בין היתר את הספא במלון דיויד אינטר קונטיננטל בתל-אביב. לדבריו, 20% הנותרים בוחרים כך: 10% טיפולי קוסמטיקה, 5% מניקור-פדיקור ו-5% פילינג ועטיפות בוץ.

אם שואלים את רון שמרת, מנהל "ספא שבע" במלון הילטון תל-אביב - ספא תאילנדי ש-הס מלהזכיר בו את המילה שוודי - הנאמבר וואן של הטיפולים הוא דווקא ה-thai oil: עיסוי תאילנדי מסורתי-קלאסי משולב עם אבנים חמות. את התובנות האלה, העניקו לנו השניים בעת משימה עיתונאית מורכבת של בחינת העיסויים הפחות שגרתיים והפחות מוכרים בבתי מלון ברחבי הארץ. הנה כמה מהם:

ספא sheva, מלון הילטון, תל אביב

הטיפול: עיסוי מקלות במבוק

ספא שבע, שנפתח בשנת 2004 על ידי נאם הורוביץ, רעייתו של חיים הורוביץ ("טבע") ותאילנדית במוצאה, מציע טיפול שעל פניו נראה כמו עוד גימיק: טיפול במקלות במבוק. המגע קריר ולעיתים כואב (גם עבור אלה המורגלים בטיפול רקמות עמוק), אך אם שני הפרמטרים הללו לא מפריעים לכם - אז המקלות תפורים לגופכם. אחרי טקס רחיצת רגליים בגיגית קטנה עם מים חמימים וסבון, הטיפול מתחיל. למעשה מדובר בטיפול רקמות עמוק, אלא שאת אצבעותיו של המטפל מחליף המקל. והגזר בסיפור הזה טמון ביכולתו של המקל להגיע אל השכבות העמוקות של השריר ולשחרר אותו ביעילות. לא מומלץ לחובבי הליטופים העדינים או לבעלי תקציב מוגבל.

מחיר: 480 שקל לשעה

עיסוי מקלות במבוק  ספא sheva, מלון הילטון / צילום: אסף קליגר
 עיסוי מקלות במבוק ספא sheva, מלון הילטון / צילום: אסף קליגר

ספא פיורינה, הגושרים מלון בטבע, קיבוץ הגושרים

הטיפול: עיסוי כדורי עץ

מאחורי כדורי העץ בספא "פיורינה" ב"הגושרים מלון בטבע" מסתתרת משנה סדורה מהפיליפינים, שיובאה ארצה על ידי מטפל מראש פינה ואומצה בחום בספא של המלון. מדובר בכדורי עץ בגדלים שונים (המחוברים לידית אחיזה), ובאמצעותם המטפל מבצע טיפול בטכניקה המשלבת עיסוי שוודי, רקמות עמוק ורפלקסולוגיה. גלגול, החלקה ולחיצה - זו הטכניקה לאורכו ולרוחבו של הגוף. מתאים לחובבי טיפול רקמות עמוק, פחות לאוהבי מגע ידי אדם חמימות.

מחיר: 390 שקל לשעה

ספא פיורינה, הגושרים מלון בטבע / צילום: עדי פרץ
 ספא פיורינה, הגושרים מלון בטבע / צילום: עדי פרץ

ספא אכדיה, מלון דן אכדיה, הרצליה

הטיפול: עיסוי שקי חול

שקי חול, לא אלה מהביצורים, אלא עגולים, קטנטנים וריחניים - מככבים בספא המחודש של מלון דן אכדיה בהרצליה. העיסוי המכונה בתפריט הטיפולים כ"עיסוי אכד קרוב לים", הוא למעשה עיסוי המשלב את שקי חול הים עם שמן אתרי חמים ונעים. הטיפול, כך הסביר לנו המטפל, ממריץ מבחינה אנרגטית וגורם לרוגע ואיזון. עוד לדבריו, טכניקת הטיפול עמוקה וממוקדת לשחרור שרירים ומאפשרת הרפיה ממתח ועייפות. מסתבר גם כי לחול יש יכולת לשמר את החום הטבעי של המטופל כשהשקיות מונחות על גופו. האמת? טיפול מרגיע.

מחיר: 420 ל-90 דקות

ספא מלון דן אכדיה הרצליה/ צילום: אורי אקרמן
 ספא מלון דן אכדיה הרצליה/ צילום: אורי אקרמן

ספא The spa, אינטר קונטיננטל, תל אביב

הטיפול: קריסטלים

סובלים מצ'אקרות חסומות? מחפשים דרך לאזן את המרכזים האנרגטיים של גופכם? לספא the spa של מלון דייויד אינטר קונטיננטל בתל אביב פתרונים. קוראים לזה טיפול 7 צ'אקרות עם קריסטלים. הטיפול מתחיל כשהמטופל בוחר שלוש אבני קריסטל שהכי מדברות אל ליבו מבין מספר קריסטלים בגוונים כמו אדום, כתום, צהוב, ורוד, תכלת וסגול המונחות בשורה על מיטת הטיפולים. לאחר מכן, המטפל מניח את שלישיית האבנים שנבחרה על הגב ומתחיל בעיסוי שוודי עדין באמצעותו הוא פותח לכם את הצ'אקרות. אגב בספא מסבירים שעצם בחירת הקריסטלים, גם אם היא נונשלנטית ולא מודעת - אומרת עליכם משהו.

מחיר: 520 שקל ל-80 דקות

The spa באינטרקונטיננטל/ צילום: עמית גירון
 The spa באינטרקונטיננטל/ צילום: עמית גירון

Esprit spa , ישרוטל, ים המלח

הטיפול: קוביות קרח ומנטה

אם החורף הישראלי לא מקרר אתכם מספיק, בספא של מלון ישרוטל ים המלח אפשר להתקרר כהוגן. איך? בטיפול המכונה "רגליים קלות" שבעצם נכון יותר לכנות אותו "רגליים קרות". מאוד קרות. וככה זה עובד: את הרגליים מורחים בשמן שומשום ולבונה בטמפרטורת החדר. לאחר מכן, מניחים עד קו הברכיים מגבת קפואה שצללה קודם לכן בכיור עם קוביות קרח. כעבור מספר דקות, מנגבים את הרגליים ומניחים את הבוץ השחור של ים המלח. אבל לא כזה חמים ונעים, אלא בוורסיה שבילתה קודם לכן במקרר. את הבוץ הקר מכסים בניילון ובמצב המעקצץ הזה מבלים כעשר דקות. בכדי להשכיח את הקור, המטפל פוצח בעיסוי פנים שבסיומו הוא שוטף את הבוץ ומורח את הרגליים בג'ל מנטה מרענן. "הטיפול מיועד לאנשים הסובלים מוורידים, דליות, בצקות, שיזוף יתר ועומס ברגליים. הקומפרסים הקרים מכווצים ומקלים על הסובלים, דוגמת סוכרתיים", מסביר גדעון לקס, מנהל הספא.

מחיר: 320 שקל ל-50 דקות

בריכות ספא ישרוטל ים המלח/צילום: איתי סיקולסקי
 בריכות ספא ישרוטל ים המלח/צילום: איתי סיקולסקי

ספא שיזן, מלון דניאל מרשת טמרס, הרצליה

הטיפול: עיסוי צדפות

צדפות, אלה מהים ומהצלחת, מגיעות גם לספא. זאת, לאחר שהתברר כי יש להן יכולת לפלוט לאוויר בתהליך של חימום יוני קלציום טבעיים הנספגים ישירות בעור ומיטיבים עמו. במהלך הטיפול בספא שיזן במלון דניאל בהרצליה , משתמש המעסה בצדפות ככלי לעיסוי ומגע ישיר בין העור ליוני הקלציום התורמים על דרך גם להפחתת כאבי שרירים. ובכדי להגביר את היעילות, לצדפות החביבות מוכנס ג'ל מחומם המורכב ממינרליים טבעיים ליצירת אפקט חימום. הטיפול מסתיים בפילינג ג'ל רימונים מרענן.

מחיר: 370 שקל לשעה

סוויטת רויאל לטיפול זוגי ספא שיזן הרצליה/ צילום: רשת טמרס
 סוויטת רויאל לטיפול זוגי ספא שיזן הרצליה/ צילום: רשת טמרס