ענבל אור על ההחלטה לעצרה: "לא מתחמקת, מרותקת למיטה"

אשת הנדל"ן שעות לאחר ששופט דרש את מעצרה: "בימים הקרובים אתאפס ואגיע לבית המשפט, יש לי ראיות חדשות" ■ הכחישה כי ירדה למחתרת: "לא אמרו לי שמחפשים אותי בכלל"

השופט איתן אורנשטיין וענבל אור / צילומים: תמר מצפי
השופט איתן אורנשטיין וענבל אור / צילומים: תמר מצפי

אחרי שנשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביבף השופא איתן אורנשטיין, הורה הבוקר (א') למשטרה להביא את ענבל אור לבית המשפט, מאחר שלא התייצבה פעמיים לדיונים, יזמית הנדל"ן טוענת בשיחה עם חדשות 2 כי נעדרה מהדיון בשל מצבה הבריאותי. "אני לא מתחמקת, יש לי דלקת ריאות שלא עוזבת אותי", אמרה.

"זאת בסך-הכול הפעם השנייה תוך שבועיים שלא התייצבתי", הסבירה. "זאת מחלה שלא הסתיימה עדיין, אבל חשוב לי להבהיר שאני ממש ממש לא מתחמקת. יש לי ראיות חדשות שיפריכו את כל הפירמידה - שתתפוצץ בעתיד".

אור אף מתחה ביקורת מרומזת על הצעד שנקט השופט כשציווה להביאה לבית המשפט. "זה לא הליך רגיל ששופט מקבל מסמכים רפואיים ואומר: 'מאחר שזה לא קריא, תביאו לי את החייבת הנה על-ידי משטרה', בעוד שאני עם דלקת ריאות, מרותקת למיטה עם אנטיביוטיקה קשה. ברגע שאני אסיים עם מחלתי, אני מקווה ממש מספר ימים, אז בוודאי אגיע עם הראיות החדשות".

אור אף ציינה כי היא זו שיצרה קשר עם המשטרה, אולם שם, לדבריה, נענתה כי לא מחפשים אותה. "אם יבואו אליי, אלך איתם, אני אשמח להציג להם את האישורים", אמרה. "בימים הקרובים אצא מזה ואגיע לבית המשפט עם כל הראיות שיוכיחו שנעשתה הונאה מאוד גדולה, דברים שבאמת יזעזעו את המדינה, לצערי".

"קיבלתי איומים"

בהמשך הראיון ציינה אור כי היא אוימה לאחרונה על-ידי מי ש"ביצעו את ההונאה בתוך החברות", וכי התבקשה שלא לדבר על כך.

מוקדם יותר יצאה להגנת אור גם אמה, מיכל, שסיפרה כי היא זו ששילמה עבור עורכי הדין שטיפלו בענייני בתה. "לקחתי 700 אלף שקל הלוואה, יש לי אישורים לכך", אמרה. "אפילו בנק ישראל בדק אותי".

היא אף תקפה את המפרק שמונה לחברותיה של בתה, עו"ד איתן ארז. "הדוחות של המפרק - שקריים", טענה. "אף אחד לא קורא אותם. אני מרגישה שהמדינה הזו בגדה בי. הרי אם לענבל היה כסף, היא לא הייתה שוכרת דירה? למה היא צריכה לברוח מהמפרק ומהכול בחרדה?".

כאמור, השופט אורנשטיין הנחה הבוקר את המשטרה לעצור את אור ולהביאה לבית המשפט תוך 24 שעות ממעצרה. הצו מגיע בעקבות בקשת כונס הנכסים של אור, עו"ד ארז, ולאחר שאור לא התייצבה שוב לדיון הקבוע בתיקי הפירוק של החברות בבעלותה ותיק כינוס הנכסים המתנהל נגדה. בניגוד לטענות לפיהן אור ירדה למחתרת, אשת העסקים הציגה אישורים רפואיים לבית המשפט על מצבה הבריאותי. לפי האישורים אור סובלת מדלקת ריאות, ולכן לא היה ביכולתה להגיע לדיון.

הבוקר היה אמור להתקיים דיון ב-4 בקשות לביזיון בית משפט שהגיש כונס הנכסים של אור, במסגרתן נטען כי אור מסרבת להמציא לו מסמכים ואיננה מקיימת החלטות בית משפט. בין היתר נטען כי אור מסרבת לגלות לעו"ד ארז כמה שילמה לעורכי הדין וליועצי התקשורת שייצגו אותה. מדובר בדיון שנדחה מהשבוע שעבר, לאחר שגם אז לא התייצבה ושלחה אישור מרופא שהיא חולה.