דיווח במצרים: 21 הרוגים ויותר מ-40 פצועים בפיצוץ בכנסייה

הפיצוץ אירע בכנסיית גיאורגיוס הקדוש שבעיר טנטא, מצפון לבירה קהיר, לפני חג הפסחא ■ לפי אחד הדיווחים, מטען שהוטמן מתחת לכיסא גרם לפיצוץ ■ שום ארגון לא קיבל אחריות, אך המיעוט הקופטי במדינה משמש מטרה לדאעש

א-סיסי / צילום: רויטרס
א-סיסי / צילום: רויטרס

לפחות 21 בני אדם נהרגו היום (ראשון) בפיצוץ בכנסייה בעיר טנטא שמצפון לקהיר - כך מסרו רשויות הבריאות במחוז אל-ררביה. לפי דיווחים שונים, יותר מ-40 איש נפצעו בפיצוץ בכנסיית גיאורגיוס הקדוש, לפני תחילת חג הפסחא. ברשת אל-ערביה ציטטו גורם ביטחוני שלפיו מטען שהוטמן מתחת לכיסא בכנסייה גרם לפיצוץ בעיר ששוכנת לאורך הדלתא של מצרים, ושום ארגון לא קיבל אחריות. בחודש שעבר נטרלו כוחות הביטחון מטען בכנסייה.

כוחות הביטחון מכתרים את זירת הכנסייה, שאליה הגיעו אזרחים רבים, וסורקים אחרי מטענים נוספים. לאחר הפיצוץ בכנסייה דווח על פיצוץ במתקן אימונים של המשטרה בעיר, אולם גורמי ביטחון הכחישו זאת. הנוצרים חוגגים היום את "יום ראשון של הדקלים", המציין את כניסתו של ישו לירושלים, לפני תחילת חג הפסחא.

המיעוט הקופטי במצרים משמש מטרה לארגונים קיצוניים, בהם דאעש, במיוחד מאז הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי ביולי 2013. חלק מתומכיו של איש תנועת " האחים המוסלמים " מאשימים את הקופטים בתמיכה בהפיכה הצבאית נגדו.

בדצמבר האחרון התפוצץ מחבל מתאבד של הארגון בלב הקתדרלה הקופטית ב קהיר , ויותר מ-25 איש נהרגו, במתקפה הקטלנית ביותר נגד המיעוט הנוצרי במדינה זה שנים. בתחילה האשימו הרשויות את "האחים המוסלמים" באחריות למתקפה, אולם דאעש קיבל אחריות.

בפברואר נרצחו שבעה נוצרים בחצי האי סיני, שם פעיל במיוחד דאעש, ומאות מהם ברחו מהאזור. הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי הבטיח להגן עליהם ולסייע להם להתיישב מחדש ברחבי המדינה.