לפרזנטציה הזו הגעתי סקפטי. שהרי מי באמת צריך E קלאס קופה? היא לא קטנה וספורטיבית כמו C קופה ואין לה אפקט הגעה של משחתת כמו S קופה. ציפיתי לפגוש מכונית שתתאים לפנסיונרית כחולת שיער מפלורידה, שעושה את דרכה ב-40 מייל לשעה אל מועדון הברידג' ביום הלא נכון, למכונית שמעדיפה כבישים מהירים על פני הרים וגבעות. אבל טעיתי.

הדור השישי של מרצדס E קופה חולק לא מעט מאפיינים חיצוניים עם הסדאן, בעיקר בחלק הקדמי. השמשה הקדמית נוטה בזווית חדה יותר, לחלונות הצד אין מסגרת, הזנב זקוף ואגרסיבי, וכמובן יש כאן רק שתי דלתות וארבעה מושבים.

אני מתעכב על העיצוב מכיוון שזה הרכיב בעל המשקל הרב ביותר בשיקולי הלקוח בפלח "סגנון החיים". מרצדס גייסה את השלדה של E קלאס החדשה כבסיס המכאני, קיצרה את בסיס הגלגלים והרחיבה את המרחק בין הגלגלים. החמוקיים התפוחים מאחור (בקטע ברזילאי כזה), והשילוב של השמשה האחורית עם הפס האופקי שיוצרים גופי התאורה החדשים, הזכירו לי את (נשימה עמוקה) פורשה 911 ממבט 3/4 אחורי. כשהגעתי עם התובנה הזו למעצב הרכב שנכח באירוע, הוא אישר שהם קיבלו השראה מהאייקון של פורשה.

כניסה למכונית העתיקה את נשימתי. העיצוב והביצוע מדהימים וראויים בהחלט להיות אי שם בסטרטוספירה של "המיטב שיש לעולם הרכב להציע". פגשתי שלוש רמות גימור, החל במוטיבים ימיים חזקים, שמזכירים סירות מרוץ קלאסיות, ועד לשילוב של עור כחול ומשטחי עץ כמעט גולמיים למגע. דווקא הגרסה הספורטיבית של סיבי פחמן ואלומיניום נראתה דלה, אבל ניתן לשער שרמות הגימור הייחודיות יוצעו כתוספות יקרות. אהבתי את פתחי המיזוג בצורת טורבינה העשויים מאלומיניום מעובד ואת הקוקפיט הווירטואלי עם שני מסכים רחבים ומשטחי מגע על גלגל ההגה, שמוכר מה-E קלאס הרגילה.

עוד מסדרת E קלאס סדאן מגיע מערך בטיחות אקטיבי נרחב שכולל בקרת שיוט אקטיבית, שליטה אלקטרונית מלאה על המתלים וההיגוי ושאר אלמנטים שמאפשרים לשייט בנחת בכביש עמוס או לחדד את התגובות כדי ליהנות מאופי נמרץ יותר.

באירוע נהגתי בשלוש גרסאות מנוע, כולן עם תיבת הילוכים אוטומטית בת 9 מהירויות.

- גרסת ה-200, עם מנוע בנזין בנפח 2.0 ל' ומגדש טורבו המפיק 184 כ"ס ו-30 קג"מ, הנעה אחורית בלבד - הייתה נעימה מאוד לנהיגה ועשויה להתאים בעיקר למי שגר בכרך ומבלה בפקקים. מחסור בכוח מורגש מחוץ לעיר, בתאוצות ביניים או על כביש מפותל כשתרצו לנהוג מהר יותר.

- גרסת 300 כבר מצוידת במנוע 6V בנפח 3.0 ליטר ותפוקה של 333 כ"ס ו-48 קג"מ. ההנעה הייתה כפולה וכך גם התאוצות - 5.3 שניות ל-100 ויכולת לשייט ללא מאמץ ב-200 קמ"ש ויותר, במשך כל היום.

- הגרסה השלישית, והמרשימה בפני עצמה, צוידה במנוע דיזל עם 258 כ"ס ו-62 קג"מ. זו אמנם לא הבחירה הטבעית במכונית מהזן הזה, אבל בידוד הרעשים והרעידות שלו מופלא גם בלי זיגוג כפול, וכך גם היכולת הדינמית.

מרצדס מתגאה במרחב האחורי, שאליו נכנסים מבעד למפתן דלת רחב. המושבים מאחור אכן נוחים ונעימים עם מרווח טוב לרגליים ולראש.

ההשקעה הרבה של מרצדס בנישה זו, שהולכת ומתכווצת, ראויה בהחלט לציון. גם בארץ יחס המכירות בין גרסת הסדאן לבין גרסת הקופה של סדרה E הוא בערך 10 ל-1 לטובת הסדאן. כך או אחרת, מדובר בכלי רכב מרשים מאוד. עם המנועים הגדולים יותר הוא גם בעל תכונות דינמיות נאות, אבל - ובעיקר - מתחנף ומפרגן לבעליו על הצלחתו בעסקיו ומאחל לו להשאיר ירושה נאה לבאים אחריו.

כי אם צריך למצוא הבדל מהותי אחד בין E סדאן ל-E קופה, ההבדל הוא שהבעלים של הסדאן עדיין עובד בעוד שבעל הקופה כבר פרש - ויכול, או יכולה, לנסוע בנחת לברידג'.ה-E קלאס קופה תגיע לישראל בחודש מאי. מחירה המשוער יתחיל ב-480 אלף שקל.

*** הכותב היה אורח מרצדס בספרד