בירושלים נואמים, במנצ'סטר מפוצצים

איך התאפשר לחדל האישים חזן להתקרב אל טראמפ?

אורן חזן וטראמפ / צילום: מתוך הפייסבוק של חזן
אורן חזן וטראמפ / צילום: מתוך הפייסבוק של חזן

בזמן שמנהיגים מדברים ושטיח אדום ונאומים קלישאיים - החבר'ה ההם עובדים. החבר'ה הטרוריסטים, כמובן. כלומר, מפוצצים, מתפוצצים הורגים ונהרגים. לא מבזבזים זמן לשמוע שמעון ראש הממשלה זכה לסיוד. מה שקרה במנצ'סטר באנגליה הוא באמת מחריד. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ היה צריך לדעתי לקחת מיד את פמלייתו ולצאת איתה לדרך. אם הוא באמת רוצה להילחם בטרור, כפי שהוא טוען, זה לא יקרה במעונה של שרה או בביתו של אבו מאזן.

לברבר או להקשיב

התמונה הכי מרגשת של הביקור היא, לטעמי, זו שבה מלניה טראמפ צועדת יחד עם נחמה ריבלין, אשת נשיאנו, מחזיקה בידה ואומרת לה: "אנחנו נלך בקצב שלך". הרבה יותר מרגש מהכרכור והברבור הבלתי פוסקים של אשת ראש הממשלה המשתלטת על כל השיחות עם השטויות שלה על סיוד הבית ושאר זוטות.

לא רק שיופיה הפיסי של מלניה בולט למרחוק, אלא שהיא הפגינה בארץ מעלות חשובות נוספות: ממעטת מאוד לדבר ומרבה להקשיב, הופכת כל אירוע בו היא נוכחת לנעים יותר. נחמה מוסיפה את תרבותה, אישיותה הצנועה. חבל שאין בבית ראש הממשלה מישהי שדומה לה, אפילו קצת.

הסלפי של הסרסור

שבועות וחודשים עמלו אצלנו על הביקור, למאמץ היו שותפים בכירי העובדים בשירות הציבורי על כל שלוחותיו. מכוניות השרד מורקו, הרעיות עטו עליהן את מיטב מחלצותיהן, כבישים נסגרו, החיים שובשו - הכול כדי שהביקור יצליח.

ומה קורה בסוף? אורן חזן. הוא זה שתפס את הכותרות בארץ ובעולם עם השטות הזאת של הסלפי. איך לכל הרוחות הגיע חזן לטקס בנמל התעופה? הוא טוען שקיבל אישור ממשרד ראש הממשלה.

פניתי אל חזן כדי לקבל את שמו של נותן האישור, הוא לא חזר אליי. אני בספק אם אישור כזה קיים, משום שקשה להאמין שמישהו הסכים לתת אותו לחזן. הרי ידוע שהוא שור מועד, בנוסף להיותו בעבר סרסור. אבל השאלה נותרת בעינה: איך חזן הגיע לטקס בשדה התעופה? מי איפשר זאת? ולמה?

בור ביטחוני ותדמיתי

אני מאמין שחשוב לדעת זאת כדי ללמוד לקח מהמקרה. אם חדל אישים כמו חזן מגיע לקרבה פיזית כזאת אל הנשיא וראש הממשלה, זה יכול לקרות עם חדל אישים אחר, ואולי יותר מסוכן. אפילו בכנסת יש פוטנציאלים כאלה.

בשביל מה כל הישיבות והתיאומים הביטחוניים אם בסוף משאירים בור ביטחוני כזה? שלא לדבר על המחדל התדמיתי של האיש חזן, שהשתלט על כותרות האירוע.