טראמפ ושערוריית הסלפי גנבו לעורכי הדין באילת את ההצגה

בזמן שרוב התקשורת עסקה בסלפי המביך שאליו גרר ח"כ אורן חזן את הנשיא טראמפ, ראשי מערכת המשפט ועורכי הדין הדרימו כמדי שנה לכנס הלשכה באילת ■ מעבר לבילויים על שפת הבריכה, נערכו דיונים נוקבים בסוגיות המשפטיות שעל סדר היום ■ "גלובס" היה שם

בצל ביקורו בארץ של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נערך השבוע כנס לשכת עורכי הדין השנתי באילת. כמדי שנה התכנסו ובאו בכירי מערכת המשפט, עורכי דין, פוליטיקאים ועיתונאים לעיר הדרומית, כדי להחליף רעיונות ודעות וגם כדי לנפוש ולבלות.

בזמן שרוב התקשורת עסקה בצילום הסלפי המביך שאליו גרר ח"כ אורן חזן גרר את הנשיא טראמפ, בילו שרת המשפטים, איילת שקד, והיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בהופעת סטנד-אפ של הקומיקאי נדב אבוקסיס. בסיום ההופעה לא ויתר גם אבוקסיס על הסלפי המסורתי, ואת הצילום ביחד עם היועמ"ש ושרת המשפטים וראש לשכת עורכי הדין אפי נוה, הוא העלה לטוויטר עם הכיתוב: "אני והיפות שלי". שקד פרגנה לאבוקסיס בציוץ משלה: "היה מצחיק, שלא לומר קורע".

אבל מעבר לבילויים, נערכו דיונים מעניינים ונוקבים בסוגיות המשפטיות שעל סדר היום הציבורי. אחרי כמה שינויים בלו"ז הכנס שנעשו בשל ביקורו של טראמפ, התכנס אתמול (ב') בשעות הערב הפאנל המרכזי שלו, שבו השתתפו השרה איילת שקד; נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור; היועמ"ש אביחי מנדלבליט; פרקליט המדינה, שי ניצן; ויו"ר לשכת עורכי הדין, אפי נוה.

אחרי דברי נימוסין, על סף החנופה, שהוחלפו בין נוה לשקד ונאור, הקדישה הנשיאה נאור, שתפרוש השנה מתפקידה, את דבריה, כדי להדוף טענות בדבר האופן שבו נקבעים הרכבי השופטים בבית המשפט העליון.

שקד מצדה תקפה בנאומה את הפקידות הציבורית ואת מעורבות היתר שלה, לדבריה, בניהול ענייני המדינה והתייחסה באמירת אגב מתוחכמת ומרומזת גם לחקירת ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

פרקליט המדינה, שי ניצן, הקדיש את עיקר דבריו כדי להדוף ביקורת על הסדרי הטיעון שעורכת הפרקליטות עם נבחרי ציבור. זאת, בין היתר, על רקע ביקורת נוקבת למדי שנמתחה על ניצן באחרונה, בעקבות הסדר הטיעון המקל שנערך עם השופט לשעבר יצחק כהן, הסדר אשר בוטל על-ידי בית המשפט.