לא מעט זוועות קשורות במשטר הנאצי אולם לאחרונה נחשפה אחת מהיותר ציניות של שלטון הדמים של היטלר. לפני 75 שנים נלקחה אינגריד ואן אולהפן ממשפחתה ביוגוסלביה כחלק מתוכנית "לבּנסבּורן", שהייתה אמורה להגדיל את אוכלוסיית הגזע הארי ברחבי אירופה.

אינגריד פירסמה לאחרונה ספר בו היא מגוללת את סיפור חייה בתור ילדה של תוכנית "לבּנסבּורן". טים טייט, העורך שלה, מספר לאתר ה-דיילי מייל שהיא נלקחה מהוריה הביולוגיים בגיל 9 חודשים ולאורך רוב חייה הבוגרים היא לא הייתה מודעת לעובדה שהיא מאומצת. "רק בגיל 58 היא יכולה הייתה להתחיל לחקור את נסיבות החטיפה שלה", מספר טייט, "החקירה שלה חשפה את היקף החטיפות של הנאצים באותה תקופה".

ההערכה היא שבאותם ימים, חיילי ה-SS חטפו כחצי מיליון ילדים מרחבי אירופה המזרחית במטרה להכניס אותם לתוכנית לבּנסבּורן הזדונית.

במהלך החקירה של אינגריד היא גילתה שחיילים נאצים חטפו אותה מהוריה ביוגוסלביה בשנת 1942 והעבירו אותה למשפחה אומנת שנבחרה בקפידה בגלל המאפיינים האריים שלה. היא מספרת שבגיל מאוחר יותר, אחרי המלחמה, הם סיפרו לה את האמת לגבי האימוץ ומדינת מוצאה - אבל לא סיפרו לה דבר בנוגע לזהותה ושמה האמיתי.

מאוחר יותר, כאשר אינגריד עלתה על עקבות בני משפחתה הביולוגיים, היא גילתה שהנאצים נתנו להוריה "תינוקת חלופית" אותה הם גידלו עם שמה האמיתי של אינגריד. למעשה, היא חיה את חייה של אינגריד.

במהלך החקירה שלה, אינגריד פגשה הרבה ילדים שהיו חלק מתוכנית לבּנסבּורן. רבים מהם הגדירו את החוויה כטראומטית מאוד ותיארו את חייהם כמלאים תחושות של דחייה ובושה.

כיום אין הרבה מידע בנוגע לאנשים שלקחו חלק בניסוי, בגלל שהארגון השמיד את רוב הרישומים שלו שעה לפני נפילת המשטר הנאצי. כמו כן, לטענתו של טייט, הממשלה הגרמנית נוהגת להפריע לאלו שמנסים לחקור את הנושא ומונעת מהם להשיג אינפורמציה בנושא.