משבר המוניות בנתב"ג מתקרב היום (ו') לסיומו: תחנת המוניות הדר לוד וחברת Gett סיכמו עקרונית על המשך שיתוף-פעולה בהתאם להצעה שהגישו לרשות שדות התעופה, הכוללת נסיעות בהנחה של 31% על מחירון משרד התחבורה. חתימה רשמית צפויה ביום ראשון, לקראת תחילת פעילות משותפת ביום שני.

אולם, אמש נקטו נהגי הדר עיצומים שגרמו לשיבושים בשדה התעופה והובילו להתערבות המשטרה. אי-הסדר והעימותים ממשיכים גם היום. על רקע השיבושים, הודיעה רכבת ישראל כי היא מתגברת את תנועת הרכבות אל השדה וממנו: "לאור שביתת נהגי המוניות בנתב"ג ובתאום עם משרד התחבורה ונמל התעופה בן-גוריון תתגבר רכבת ישראל באופן משמעותי את הרכבות העוצרות בתחנת הרכבת שבנתב"ג. מומלץ להתעדכן באפליקציה ובאתר רכבת ישראל".

הסיכום הושג למרות שנהגי הדר הביעו בתחילה סירוב לעבוד בתעריפים החדשים, תחת איום רשות שדות התעופה לפתוח את הנמל לכל המוניות החל ביום שני, ולחלופין לתת ל -Gett להפעיל לבדה את שירות המוניות בשדה. קריאת ראשי איגוד המוניות לנהגים שלא לעבוד במחירון החדש גררה תלונה של רשות שדות התעופה לרשות להגבלים עסקיים שחקרה השבוע כמה מראשי האיגוד בחשד לקידום הסדר כובל.

המכרז בו זכתה שותפות הדר-Gett פורסם בסוף מארס, והפך את התחרות שהייתה נהוגה בעבר על גובה דמי הזיכיון (הדר שילמה 6 מיליון שקל בשנה) לתחרות על גובה ההנחות לנוסעים. דמי הזיכיון הומרו בתשלום של 5.8 שקל לכל מונית היוצאת מנתב"ג עם נוסעים, שאותו אסור לגלגל על הנוסעים. תשלום של 5 שקלים נוספים לכל יציאה, הנכלל בתעריף הנסיעה, נותר כשהיה.

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", ברשות שדות התעופה התכוונו לבטל את המכרז ולתת ל-Gett בלעדיות בשדה, ואמש הוצגה לוועדת המכרזים של הרשות חוות דעת משפטית התומכת במהלך. חברי הוועדה קיימו דיון טלפוני בנושא ואישרו לנהל מגעים על הסכם פטור ממכרז עם Gett, ובתנאי שהיא תמשיך להעניק את ההנחה המובטחת של 31%.

מתחנת המוניות הדר לוד נמסר בתגובה :

״מוניות הדר-לוד ימשיכו לשרת את הציבור הנוסעים בנתב״ג במקצועיות ונאמנות, לצד מחויבות לשמירה על מטה לחמם ופרנסתם של הנהגים״ .