חוגגים ברוקפלר סנטר: מי הגיעו לאירוע של דיסקונט ניו-יורק?

וגם: אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, פותח את כנס "עסקים ונגישות"

אורי לוין, לילך אשר–טופילסקי, סם דומב ויוסי בכר /  צילום: ג׳ימס לי
אורי לוין, לילך אשר–טופילסקי, סם דומב ויוסי בכר / צילום: ג׳ימס לי

חוגגים ברוקפלר סנטר

מי הגיעו לאירוע של דיסקונט ניו-יורק?

בשבוע שעבר ערך "בנק דיסקונט ניו-יורק" ברוקפלר סנטר אירוע לקוחות חגיגי לרגל חילופי המנכ"לים, במסגרתם אהוד ארנון, שכיהן ב-6 השנים האחרונות כמנכ"ל הבנק, פורש, ובמקומו מונה אורי לוין. קודם למינוי כיהן לוין כראש חטיבת תכנון, אסטרטגיה וכספים בבנק.

ולא רק מנהטן חגגה - אירועים מקבילים לציון האירוע, נערכו גם בקליפורניה ובפלורידה.

באורחים המעניינים שהגיעו לרוקפלר סנטר היו לקוחות ואנשי עסקים, בהם המיליונר סם דומב, הרי גרוס, כמו גם איל הנדל"ן צ'ארלס קושנר, המוכר בימים אלה בעיקר כאביו של ג'ארד קושנר, בעלה של איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב שבדיוק חתם את ביקורו בארץ הקודש.

עוד נכחו באירוע בניו-יורק: ד"ר יוסי בכר, יו"ר דיסקונט; לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית הבנק; ג'ייק ברמן, יו"ר דיסקונט ניו-יורק; ועוד מגוון לקוחות עסקיים של הבנק.

אורי לוין, לילך אשר-טופילסקי, סם דומב ויוסי בכר / צילום: ג׳ימס לי
 אורי לוין, לילך אשר-טופילסקי, סם דומב ויוסי בכר / צילום: ג׳ימס לי

אריק פינטו משתף

מנכ"ל בנק הפועלים מספר מה צריך לשפר

בשבוע שעבר פתח אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, את כנס "עסקים ונגישות" אותו יזמו הבנק ועמותת נגישות ישראל, במסגרתו אירח הבנק כנסים שמטרתם להגביר את המודעות לצורכיהם של אנשים עם מוגבלויות ואף להפוך את קהילת בעלי המוגבלות לכוח צרכני בעל השפעה.

עוד השתתפו בכנס: יובל וגנר, נשיא עמותת נגישות ישראל; עו"ד רועי כהן, נשיא להב לשכת ארגוני העצמאים והעסקים בישראל; יוסי אלקובי, נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה; ונפתלי קאיקוב, יו"ר מנהלי רישוי עסקים ברשויות המקומיות. המרצה האורחת בכנס הייתה העיתונאית גל גבאי.

פינטו הזכיר בדברי הפתיחה כי הוא עצמו אדם עם מוגבלות. "התמזל מזלי, והמגבלה הפיזית שלי מעולם לא עיכבה את ההתפתחות המקצועית שלי", הוא אמר. "אני עובד 36 שנה בבנק, והשיקולים לקדם אותי היו תמיד מקצועיים בלבד. עם זאת, כשאני יוצא מבנק הפועלים ומסתובב ברחבי הארץ, אני מקבל תזכורות רבות לעובדה שאני אדם עם מוגבלות. לעתים התזכורת מגיעה בצורת גרם מדרגות ללא מעלית, לעתים בחניה מרוחקת, לעתים במסעדה או אתר תיירות שאינם נגישים".

נציין כי עוד במסגרת הפעילות לקידום הנושא, אירח הבנק אירח מפגש של מועדון הצרכנות "עדיף" עבור ראשי ארגונים ועמותות המובילים את האג'נדה החברתית של ציבור הנכים בישראל.

רועי כהן, יובל וגנר ואריק פינטו / צילום: אביב גוטליב
 רועי כהן, יובל וגנר ואריק פינטו / צילום: אביב גוטליב

אפרת גילת מונתה למנכ"לית מעברות

גילת תחליף את דני טרגן, שהודיע בראשית החודש על פרישתו

דירקטוריון חברת מעברות אישר בסוף השבוע האחרון את מינויה של אפרת גילת, המכהנת כמנכ"לית יצרנית המזון לתינוקות מטרנה, לתפקיד מנכ"לית החברה במקומו של דני טרגן שהודיע מוקדם יותר החודש על רצונו לפרוש מהתפקיד, ככל הידוע מסיבות אישיות, וגילת צפויה להחליף אותו כבר בימים הקרובים (תחילת חודש יוני).

מעברות עלתה לכותרות מוקדם יותר השנה כשהחליטה על מימוש אופציה למכירת יתרת החזקותיה (49%) ביצרנית המזון לתינוקות מטרנה לשותפתה אסם תמורת 550-600 מיליון שקל - עסקה הצפויה לייצר למעברות רווח הון בהיקף של כ-400-450 מיליון שקל, אחרי מס.

מלבד מטרנה פועלת מעברות בייצור, יבוא ושיווק תוספי תזונה, ויטמינים ומינרלים ומזון אורגני, ומוצרי מזון לחיות מחמד ותחליפי חלב לחיות משק.

במקביל להודעה על מינויה של גילת, מעברות הציגה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה, אותו סיכמה עם זינוק של 64% ברווחיה שהגיעו לכ-17 מיליון שקל, בעיקר בזכות שערוך שווי אופציות במסגרת עסקת מכירת מטרנה.

הכנסות הרבעון הראשון של מעברות עלו בשיעור מתון של כ-1% ל-88.5 מיליון שקל, והרווח התפעולי שלה צנח ב-18% ועמד על פחות מ-4 מיליון שקל.

אפרת גילת / צילום: עינת לברון
 אפרת גילת / צילום: עינת לברון

עסקי קיץ

אילו אנשי עסקים פתחו את סוף השבוע בשפיים?

אבי משולם, מנכ"ל רדיו תל-אביב, אודליה ספרן סמנכ"לית השיווק והמכירות של הרדיו, ורועי כ"ץ, סמנכ"ל התוכן, אירחו בסוף השבוע שלל אנשי ונשות עסקים באירוע פתיחת הקיץ בפארק המים שפיים. בנוסף לאנשי הרדיו קיבל את פני הבאים, יואב לאור, מנכ"ל פארק המים.

התארחו וחגגו כמים: דוד פתאל, יו"ר ובעל רשת מלונות פתאל; יזמי הנדל"ן מוטי ורינת כוזאינוף; מיכל המאירי מקבוצת אלדר נדל"ן; יוסי סבן ודני נישליס, מבעלי קבוצת תחנות רדיו ישראל; גל פאר, מבעלי קבוצת הנדל"ן טריגו; טל סיטון, המשנה למנכ"ל ערוץ 9; ואחרים.

אבי משולם ודוד פתאל / צילום: אביב חופי
 אבי משולם ודוד פתאל / צילום: אביב חופי

אילן מלמד מונה למנכ"ל נילית

אילן מלמד מונה בימים אלה למנכ"ל יצרנית הפולימרים וסיבי הניילון נילית. ב-7 השנים האחרונות כיהן מלמד (53) כמנכ"ל חטיבת הפלסטיקה של החברה, ואילו את תפקיד המנכ"ל מילא יו"ר החברה, מיכאל לוי. לוי, בעלי נילית, הוא גם הבעלים של יבואנית הרכב סמל"ת, ובעברו כיהן כיו"ר אל-על.

באחרונה רשמה נילית אקזיט, לאחר שהשלימה את מכירת חטיבת הפלסטיקה שלה לקונצרן סלאניס האמריקאי תמורת יותר ממיליארד שקל, מה שמאפשר לה להתמקד היום בפעילות הליבה שלה בשוק סיבי הניילון.

נילית מעסיקה היום כ-1300 עובדים, ומלבד המפעל הממוקם במגדל-העמק, היא מחזיקה מפעלים נוספים, בארצות-הברית, סין וברזיל. בנק לאומי מחזיק ב-20% ממניות נילית, באמצעות לאומי פרטנרס.

אילן מלמד  / צילום: דוברות נילית
 אילן מלמד / צילום: דוברות נילית

הזדמנויות השקעה בשוק האנרגיה העולמי

גדעון תדמור, יו"ר ובעלי נאוויטס פטרוליום, ישתתף בוועידת שוק ההון 2017 של "גלובס". תדמור ידבר בוועידה על שוק האנרגיה העולמי, על הזדמנויות השקעה גלובליות בחיפושי נפט מול השוק המקומי, בדגש על צפון אמריקה, שם החברה שלו פעילה. בנוסף יסביר את הכדאיות והאטרקטיביות של מסחר בבורסת תל-אביב לעומת לונדון.

תדמור כיהן בעבר כיו"ר דלק קידוחים ונחשב לאחד מהיזמים הוותיקים בתחום האנרגיה בישראל.

ועידת שוק ההון 2017 Capital Markets, שתתקיים ביום שלישי, 13 ביוני 2017, היא הפלטפורמה המקצועית לניתוח האתגרים העומדים בפני המגזרים הפיננסי והעסקי. הוועידה תארח אנשי עסקים וממשל, מנהלים בכירים, מנהלי השקעות, בעלי שליטה בחברות וכן גם יזמים ומשקיעים במגוון תחומים, לרבות חדשנות פיננסית טכנולוגית.

גדעון תדמור / צילום: איל יצהר
 גדעון תדמור / צילום: איל יצהר