הכירו מכונית ספורטיבית חדשה עם מנוע בנפח ליטר אחד. מדובר בפולקסווגן-אפ, מכונית המיני של הקונצרן הגרמני אשר זוכה כעת לגרסה מאוד מעניינת בעלת שילוש האותיות הקדוש, GTI. לשילוש האותיות הזה יש משמעות מיוחדת בפולקסווגן, משום שאי אז לפני 4 עשורים הוא היה אחראי ליצירת תת קטגורייה חדשה בעולם הרכב - מכוניות האצ'בק ספורטיביות.

בפולקסווגן מכוונים בדיוק ללב ליבו של ציבור אוהבי שלוש האותיות האלו, כאשר הם יציגו את המכונית במפגש חובבי הג'י.טי.איי, באוסטריה. והם עושים זאת עם יד מכוונת ברורה, להראות את הקו שנמתח על פיהם בין גולף GTI, מייסדת השושלת, לבת החדשה במשפחה.

מה לגבי הנתונים? גולף GTI מהדור הראשון הייתה בעלת 110 כוחות סוס ממנוע בנפח 1.6 ליטר. אפ מתהדרת בחמישה כוחות סוס יותר, ממנוע ליטר מוגדש. על אף ההבדל הזניח בכוח וקרוב ל-200 ק"ג יותר ב-אפ, שכמעט ומציגה אלף קילוגרם על מד המשקל, אפ המודרנית מהירה יותר ממייסדת השושלת, גם במהירות המרבית שעומדת על 197 קמ"ש, והן במיאוץ ממצב עמידה ל-100 קמ"ש, אותו היא גומרת תוך 8.8 שניות. את הנתון הראשון אפשר להסביר באווירודינמיות עדיפה, את הנתון השני אפשר להסביר בזכות המומנט העדיף של המנוע המוגדש.

ואם תהיתם איך בחברה רצינית שכזו בכלל מרשים לעצמם להשוות בין שתי מכוניות מדורות כל כך שונים, הסיבה לכך היא פשוטה. כמות הנאה ליורואים. וכאן היה סוד קסמה של הגולף, שהציעה שובבות מקסימה יחד עם יכולת ספורטיביות כלל לא מבוטלת, במחיר סביר, כאמור. האם אפ GTI צפויה לספק את אותה כמות הנאה, כמו המכונית אשר נבנתה בצלמה? נאלץ להמתין לתחילת שנה הבאה כדי להיווכח. מהיבואן בארץ נמסר כי הם עדיין בתהליכי בדיקה בקשר לדגם זה.