הסתיימה חקירתם השנייה של שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה

(עדכון) - בני הזוג נחקרו בפעם הקודמת בחשד להלבנת הון, מירמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס

אריה דרעי / צילום: תמר מצפי
אריה דרעי / צילום: תמר מצפי

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרים הבוקר (ב') בפעם השנייה בתוך שבוע במשרדי יחידת להב 433 בלוד. בני הזוג נחקרו בפעם הקודמת בחשד להלבנת הון, מירמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס.

בתום החקירה הראשונה, שהתקיימה בשבוע שעבר, נודע לזוג דרעי מהחוקרים על הכוונה לחקור אותם לפחות פעם אחת נוספת, בחלוף חג השבועות.

בשלב זה טרם ידוע אם נחקרים נוספים מבין ה-14 שהובאו בשבוע שעבר יידרשו פעם נוספת לחקירה. לפי הערכות, מי שצפויים להגיע לחקירות בקרוב הם חלק מאנשי העסקים שתרמו לעמותות שניהלה יפה דרעי.

דרעי אמר בתום חקירתו בשבוע שעבר: "שיתפתי פעולה באופן מלא ועניתי על כל שאלות החוקרים. כמו שאמרתי, יש לי אמון במערכת אכיפת החוק, ואני קורא לציבור להתאזר בסבלנות ולכבד את החקירה. אמשיך בעזרת השם במלוא הכוח והתנופה בעשייה הציבורית".

במסגרת חקירת הפרשה עוכבו לחקירה 14 מקורבים לשניים, בהם חבר מועצת ירושלים, משה ליאון, ומנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אריאל משעל. במשך החודשים האחרונים אספה המשטרה אלפי מסמכים הקשורים לעמותת "מפעלות שמחה", העשויים לשפוך אור על החשדות נגד בני הזוג. בידי המשטרה 350 קלסרים, הכוללים את מסמכי העמותה מהשנים האחרונות שהובאו ליחידה החוקרת ב-70 ארגזים.

3 ימים אחרי שנחקר במשטרה, הופיע דרעי ביום חמישי האחרון לראשונה באירוע פומבי, שהתקיים בשכונת הר-נוף בירושלים, במלאות 30 יום למות אמו אסתר. באירוע, שהפך למפגן תמיכה בדרעי, התייצבו בני המשפחה, בהם האח שלמה דרעי שנחקר גם הוא בפרשה, רבנים בכירים, הח"כים של המפלגה ואישי ציבור רבים. כולם המשיכו לשמור על שתיקה בנושא החקירה.

מי שיצא למתקפה חריפה נגד חוקרי המשטרה הוא מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב שלום כהן, במה שנחשב להתבטאות ראשונה מטעם גורם בכיר במפלגה מאז החקירה. "אנחנו נמצאים בצרה גדולה", אמר כהן. "כמה השטן מקנא בנו, כמה שונא אותנו, כמה יצר הרע רודף אותנו? רודפים את ראש המפלגה, רודפים אותו עם כל מיני חקירות, חקירות? אני רוצה להגיד לחוקרים: למה הם לא פוחדים מהחקירות שחוקרים אותם כל לילה למעלה? מסכנים".

כהן טען כי החקירה רק תביא להצלחתה של ש"ס. "לא ניחלש, להפך. נכפיל את כוחנו בקרוב", אמר. "כל אחד ואחד עליו להשפיע על כל קרוביו ומשפחתו שכל מה שרודפים אותנו זה שקר וכזב. השם יעזור שיחזרו בתשובה. נראה להם שבפעם הבאה נכפיל את כוחנו".