המשטרה: חשפנו עוקץ אינסטלטורים באזור גוש דן

לאחרונה, כך עולה מחומר החקירה, עלו החשודים מדרגה: הם התחזו לנציגי תאגידי המים וחברת החשמל וגבו מאזרחים סכומי-עתק על "תיקון תקלות", מבלי שבוצעה כלל עבודה

אינסטלציה/ צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אינסטלציה/ צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

המשטרה חשפה היום (ב') עוקץ של חברת אינסטלטורים. מדובר בזיוף בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, התפרצות לבתי מגורים וגניבה, הונאה בכרטיס חיוב, עושק על-ידי הפקעת מחיר ועבירות מס. אלה הן חלק מהעבירות שאותן מייחסת המשטרה ל-6 חשודים שנעצרו הבוקר בתום פעילות סמויה שנמשכה מתחילת שנת 2016.

מדובר בחקירה המתנהלת במשטרה (מחלקת הונאה תל-אביב) בשיתוף עם גורמי מס הכנסה ומע"מ, ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה תל-אביב. במהלך החקירה נגבו עשרות תלונות של אזרחים שנפלו קורבן לחבורה שסיפקה כביכול שירותי אינסטלציה וגבתה בעבור השירות סכומי-עתק שלפעמים הסתכמו בעשרות אלפי שקלים.

לדברי המשטרה, מחומר החקירה עולה כי החשודים נהגו להפיץ בכל אזור המרכז וגוש דן מגנטים למתן שירותי אינסטלציה. על אף שהמגנטים נשאו שמות שונים של בעלי מקצוע ומספרי טלפון שונים, החוקרים למדו מחומר החקירה כי כל השיחות התנקזו למקום אחד.

עוד עולה מהודעת המשטרה כי החשוד או מי משותפיו היו מגיעים לבית הלקוח, ובדרכי מירמה, תוך ניצול מצוקת הלקוח או מפאת גילו המבוגר, גבו סכומים שהסתכמו באלפי שקלים בגין תיקונים פעוטים, שהגבייה בגין ביצועם הייתה צריכה להסתכם בלא יותר מכמה מאות שקלים.

לדברי המשטרה, החשודים לא הסתפקו בגביית היתר, ובמקרים אחדים אף גנבו מבתי הלקוחות תכשיטים, כסף מזומן, המחאות, כרטיסי אשראי, שבהם עשו שימוש תוך שהם מוציאים באמתלות שונות ומשונות את הקורבן מהדירה.

עוד עולה מחומר החקירה כי לאחרונה הם שכללו את אופן פעולתם ונהגו להתקשר לתושבים ותוך התחזות לנציגי תאגידי המים ולעתים לנציגי חברת החשמל, הודיעו על קלקול בצנרת או בארון החשמל והציעו את שירותיהם בפתרון הבעיה. במקרים אלה, לפי החשד, גבו החשודים בעבור "תיקון התקלה" סכומי-עתק בלי שבוצעה כלל עבודה.

היום פשטה המשטרה על בתי 6 חשודים ועצרה אותם. בשעות אחר-הצהריים הם עובאו בפני שופט בית משפט השלום בתל-אביב לדיון בהארכת מעצרם.

המעצר בוצע בעקבות שידור תחקיר "כנופיית המגנטים" של חיים הכט בתוכנית "יצאת צדיק" לפני מספר חודשים. צוות "יצאת צדיק" עקב אחר חברי הכנופיה, הזמין אותם לדירות שונות לתקן תקלות פשוטות ו"נעקץ" לעיני המצלמות. 

השיטה זהה בכל המקרים: האינסטלטור מבצע את התיקון ומתקשר לבוס, שקובע את העלות. כל שיחות הטלפון נשלחו למומחה לזיהוי קולות שאישר באופן ודאי כי אכן מדובר באדם אחד שמפעיל אתהכנופיה - אריאל ברוכים.

במקביל התנהלה חקירה גדולה במס הכנסה, והתיק הועבר לפרקליטות. כל ממצאי התחקיר הועברו למשטרה, וכן נמסרה עדות.