ליברמן: עד סוף השבוע הבא ימונה יו"ר לתע"א

השר אמר את הדברים במענה על שאלה שהפנתה אליו ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני), וזאת על רקע מכתב ששלחו אל השרים חברי דירקטוריון תע"א, ולפיו אם הם לא ימנו עד סוף החודש יו"ר לחברה - הם ימנו אותו בעצמם

 אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן
אביגדור ליברמן / צילום: אמיל סלמן

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הודיע הערב (ב') בכנסת כי עד סוף השבוע הבא הוא ושר האוצר, משה כחלון, ימנו יו"ר לתעשייה האווירית.

השר אמר את הדברים במענה על שאלה שהפנתה אליו ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) וזאת על רקע מכתב ששלחו אל השרים חברי דירקטוריון תע"א, ולפיו אם הם לא ימנו עד סוף החודש יו"ר לחברה - הם ימנו אותו בעצמם. לתעשייה האווירית אין יו"ר מזה 9 חודשים.

ליברמן לא ענה על שאלתה של ח"כ מיכאלי, אם ימנה את הוותיקה מבין חברי דירקטוריון התע"א, ד"ר חנה מוריאל סטבון לתפקיד היו"ר ואמר כי סוגיית המינוי של יו"ר לתעשייה האווירית נתונה לסמכות שר הביטחון ושר האוצר: "הואיל והתעשייה האווירית היא חברה עסקית, נקבל את ההחלטה הטובה ביותר ונבחר בבן אדם שיוכל להביא אותה להישגים כלכליים. אנו ערים למצב שנוצר ואני לא מתכוון למשוך את ההחלטה בנושא עד אחרי סוף השבוע הבא. נחליט ונעשה לטובת החברה", אמר ליברמן.

שר הביטחון התייחס במסגרת המענה שלו לח"כ מיכאלי גם לסוגיית פסילתו של מועמדו לתפקיד זה, יאיר שמיר בידי הוועדה לבחינת מינויים בכירים בחברות הממשלתיות: "פסילתו של שמיר מהאפשרות שיכהן בתפקיד זה היא החלטה פסולה לכשעצמה, שנובעת משיקולים זרים ולא ענייניים. שמיר כיהן בתפקיד זה פעמיים והביא את החברה להישגים הכי גדולים בהיסטוריה שלה. הוא טייס קרב לשעבר, הצליח מאד בשוק הפרטי וגם הממשלה אישרה את מינויו פה אחד. פסילתו מוזרה ופסולה", אמר.

כשחברת הכנסת מיכאלי הקשתה ושאלה את השר אם סוגיית מינויו של שמיר עדיין עומדת על הפרק, ענה ליברמן: "יש כאן ניסיון לסבך את ההחלטה בכל מיני פלפולים משפטיים. ועדיין, אנחנו משתדלים להבין מה ניתן לעשות ועד סוף השבוע הבא אני בטוח שתהיה החלטה".