רק תבואו: אנטליה מחכה לשובם של התיירים הישראלים

בירת הקלאבים הנצחית השיקה הקיץ מלונות פאר חדשים עם בריכות ענקיות, פארקי מים מטורפים, אוכל משובח ומועדוני לילה שלא מביישים את הסצנה של ברלין ▪ נסענו לבדוק מה קורה בממלכת "הכול כלול" וחזרנו עם תובנות מעניינות

אנטליה בטוחה, מפנקת ומתאימה לחופשה משפחתית/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אנטליה בטוחה, מפנקת ומתאימה לחופשה משפחתית/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

מאז שהפסקנו להפקיר את גופנו לשמש, אנחנו מדלגים בלב כבד על חופשות שמציעות שילוב חסר אחריות, מבחינתנו, של טיגון עמוק במרינדת שמן עם מי הים והבריכה. אבל כשהגיעה ההצעה האקסלוסיבית ממשרדו של מושל אנטליה לבלות בעיר הנופש הטורקית את סוף השבוע הארוך שנפל עלינו בחג השבועות, לא חשבנו פעמיים והדחקנו את שאריות האופי שעוד נותרו בנו. מעולם לא היינו באנטליה ואם אנחנו כבר בעניין של וידויים, למרות שהיא הייתה בתוכנית לא ביקרנו בטורקיה בכלל.

בשנים שהמוני בני ישראל גדשו את הקלאבים המפוארים, את רחובותיה היפים של איסטנבול (כך סיפרו לנו) ואת פלא הבריאה קפדוקיה, הרחקנו למקומות אחרים בעולם מתוך ידיעה שטורקיה קרובה ונגישה ואפשר להשאיר אותה לסוף. אבל אתם יודעים איך זה עם תוכניות, אנחנו מתכננים ומישהו שם למעלה מתפקע מצחוק. הפעם, בעקבות הסכם הפיוס ההיסטורי עם הטורקים והגל הגואה של ישראלים החוזרים לנפוש באנטליה, הצטרפנו גם אנחנו לחגיגה.

מלונות פאר ואתרי נופש נוצצים

אנטליה, עיר הנופש הגדולה ביותר בטורקיה, היא גן עדן קטן השוכן בריביירה הטורקית המשתרעת על פני קילומטרים של חופים זהובים, אוצרות טבע ואתרי מורשת היסטוריים. קו החוף שלה מאכלס שורה ארוכה של מלונות פאר ואתרי נופש נוצצים, שכל ייעודם לגרום לכם לסחוט עד טיפת האיירן (משקה היוגורט הלאומי) האחרונה את החופשה שלכם. הדבר הראשון שיקבל את פניכם בכניסה לקלאב הנבחר הוא סחרחורת. הכול כאן נורא גדול, מפואר ומושקע. נראה שהתחרות ההיסטרית בין אתרי הנופש, שכל אחד מהם יושב על שטח של ישוב קטן בישראל, מותחת את גבולות הדמיון ולוקחת אותו למחוזות בלתי נתפסים ממש, לפחות ברגעים הראשונים. כמעט כל קלאב שני באנטליה מתהדר בקונספט ייחודי שמבדיל אותו מהאחרים. כך למשל אפשר למצוא כאן מלון שבנוי בצורת מטוס הקונקורד האגדי שלא הצליח להמריא לאורך זמן; מלון יוצא דופן בעיצובו, שכולו הומאז' לטיטאניק, אוניית הנוסעים המפורסמת ביותר בעולם; ואפילו מלון שהוא העתק לא רע בכלל של הקרמלין, הארמון האייקוני במוסקבה המשמש גם כמעונו של הנשיא הרוסי.

מבוך של בריכות תכולות וגשרי עץ קסומים/ צילום: ליהי רון
 מבוך של בריכות תכולות וגשרי עץ קסומים/ צילום: ליהי רון

הכול כלול, אין מה לחפש בשום מקום אחר

לשמחתנו, השתכנו בקלאב Calista Luxury Resort , השוכן באזור בלק (Belek) היוקרתי, שלא מעורר אסוציאציות מדאיגות, אבל בהחלט עונה על הסטנדרטים הגבוהים הנפוצים כאן. כבר בכניסה ללובי המעוצב בשיק אלגנטי מוקפד, תקבלו טעימה מסגנון האירוח הטורקי, עם כוסית שמפניה ומגש של טורקיש דילייט שיגישו לכם עלמות חן חייכניות. מכאן הדרך אל האושר רק הולכת ומשתבחת ולאן שלא תסובבו את הראש, בכל קלאב נחשב באנטליה, עומדים לרשותכם כל מתקני המלון ללא תוספת תשלום ויש לא מעט מהם. החל מחדרים מדוגמים עם נוף לים, דרך בריכות תכלת צלולות ומגלשות מים, ועד סנאק ברים ומועדוני לילה, מכון כושר וספא מפנק. הכול כלול האשטאג אין מה לחפש בשום מקום אחר. אבל גולת הכותרת והסיבה הכמעט עיקרית לחיבתו של הישראלי הגרגרן את הקלאבים באנטליה היא האוכל, או יותר נכון כמויות האוכל. עגלות בופה עצומות, שבעולם אחר יכלו לשמש כנושאות מטוסים קטנות, ממתינות לכם שלוש פעמים ביום במסעדת המלון עם שפע מסחרר של מאכלים ומעדנים מכל הסוגים, הצבעים והמינים, שאפילו שוחרי בריאות כמונו מתקשים לעמוד בפניהם.

שוק צבעוני ומלא בדוכנים של עבודות יד וממתקים מקומיים/ צילום: ליהי רון
 שוק צבעוני ומלא בדוכנים של עבודות יד וממתקים מקומיים/ צילום: ליהי רון

"בואו תיכנסו, לא עולה כסף להסתכל"

רביצה ארוכה על שפת הים והבריכה, גם אם היא מלווה באספקה שוטפת של מזון ומשקאות, יכולה לשגע אותנו. לכן שמחנו לגלות שיש באנטליה לא מעט אטרקציות שוות. העיר העתיקה (Kaleici) היא נקודת מוצא מצוינת להיכרות עם האזור כולו. יש בה רחובות מפותלים, בתים ציוריים, מלונות בוטיק קטנים ונמל עתיק שאין יפה ממנו לעת ערב. במרכז העיר העתיקה פועל שוק צבעוני עם חנויות ודוכנים גדושים במוצרי עור, שטיחים ועבודות יד, תבלינים ורחת לאקום בשלל טעמים.

הסוחרים בשוק שזיהו אותנו עוד לפני שפצינו פה, קיבלו את פנינו בהתלהבות ושמחו לתרגל שוב את הרפרטואר שלהם בעברית, "בואו תיכנסו, לא עולה כסף להסתכל". כאן המקום לציין שבכל מקום שהגענו אליו התקבלנו במאור פנים ולרגע לא הרגשנו פחד, עוינות או חוסר ביטחון. גם הישראלים האחרים שפגשנו העידו שהם מרגישים בטוחים ורצויים. אבי דואניאס ממעלה אדומים, שמגיע לאנטליה מדי שנה עם כל המשפחה, אומר לנו: "זה המקום האידיאלי לחופשה משפחתית. המלונות המפנקים, השירות האדיב והמחירים המצוינים מספקים חוויה מהנה ומשתלמת יותר מנופש בישראל".

מפלי דודן, מאתרי הטבע היפים והמיוחדים באנטליה/ צילום: ליהי רון
 מפלי דודן, מאתרי הטבע היפים והמיוחדים באנטליה/ צילום: ליהי רון

עוד לוקיישן שהמקומיים גאים בו במיוחד הם מפלי דודן (Duden Falls), המרוחקים כ-15 ק"מ צפונית לאנטליה. מדובר באחד מאתרי הטבע היפים באזור. מפלים גבוהים ומרהיבים המוקפים בצמחייה ירוקה ושופעת ושבילי הליכה קסומים, שעוברים דרך מערה חצובה בסלע וגשרים תלויים. פשוט יפה. פגשנו כאן את אילנה ויהודה מירושלים, שהגיעו לאנטליה לחגוג יום נישואין, וגם הם הסכימו שאין ממה לחשוש. "האווירה כאן רגועה ושלווה והטורקים יוצאים מגדרם להנעים לנו את החופשה", אומרת אילנה. לשאלתנו מה דעתם על המלון ואיך מתמודדים עם כל הפינוקים שמרעיפים עליהם, משיב יהודה, "המלון מושלם ועונה על כל הציפיות שלנו, במיוחד האוכל. לא ראינו מבחר עשיר וכמויות כאלה בשום מקום בעולם". מה שנכון נכון. כשעה נסיעה מאנטליה לכיוון קמר באזור אולימפוס, מתנוסס הר Tahtali, שגובהו מעל אלפיים מטרים וניתן לכבוש את פסגתו באמצעות רכבל. ההר הדרמטי, שמסביבו מתנשאות פסגות עם כתמי שלג אחרונים, חולש על קו החוף של אנטליה והנוף המהפנט שנשקף ממנו שווה את פחד הגבהים הקל שחווינו בדרך למעלה.

מה יש למנה אחרונה? עגלות בופה עמוסות כל טוב/ צילום: ליהי רון
 מה יש למנה אחרונה? עגלות בופה עמוסות כל טוב/ צילום: ליהי רון

בועות של קצף ריחני ועיסוי מפנק

"לבקר בטורקיה ולא להתנסות בחמאם טורקי, זה כמו ללכת לים ולא להיכנס למים", אומר לנו אליאס, המלווה הטורקי שלנו, שהעברית השגורה בפיו לא הפסיקה להרשים אותנו. בואו נודה בזה ונמשיך הלאה - אנחנו לא חובבי מסאג'ים וסאונה עושה לנו חלושס. אבל מה לא עושים למען העבודה. אחרי שטיילנו בסביבה, זללנו כאילו אין מחר, פיזזנו על רחבת הריקודים במועדון של המלון ועשינו שופינג ב- Terra City Mall , הגיע הזמן להיפרד לשלום. "אבל לא לפני שאתם עושים חמאם", התעקש אליאס ולקח אותנו לחמאם טורקי אותנטי (Katre Day Spa), השוכן בלארה ביץ' ומעוצב כמו הבתים בסיפורי אלף לילה ולילה. כל הסיפור נמשך כשעתיים וכולל חדר מלח לפתיחת הנקבוביות, סאונה יבשה, פילינג גוף וקרצוף עם בועות סבון אווריריות וריחניות מכף רגל ועד ראש. תענוג משחרר ומטהר שאין כדוגמתו. חובבי הז'אנר יכולים להמשיך לעיסוי שמנים ארומטי, אולם אנחנו כאמור ויתרנו.

לסיכום, אנטליה בטוחה, מפנקת ומתאימה בעיקר למשפחות, אבל גם לזוגות ולקבוצות חברים שמחפשים נופש ברמה גבוהה ובמחירים טובים. כך בחודשי הקיץ, משפחה של זוג ושני ילדים יכולה לסגור חופשת "הכול כלול" נחשקת בת חמישה ימים, כולל טיסות בכ-4,500 דולר בממוצע. מכאן השמיים הם הגבול.

הכותבת הייתה אורחת התאחדות מלונאי הים התיכון באנטליה (AKTOB) וטורקיש איירליינס.