החל מהבוקר: כ-3,200 עובדי כלל ביטוח פתחו בשביתה כללית

במסגרת השביתה, שפרצה על חוסר ההתקדמות במו"מ להסכם קיבוצי חדש, לא ניתנים באופן גורף שירותי החברה השונים, לרבות קבלות קהל וטיפול בפניות באמצעות מוקדי שירות הלקוחות

עובדי קבוצת כלל ביטוח / צילום: דוברות ההסתדרות
עובדי קבוצת כלל ביטוח / צילום: דוברות ההסתדרות

כ-3,200 עובדי קבוצת כלל ביטוח פתחו הבוקר (א') בשביתה כללית, על רקע חוסר ההתקדמות במו"מ להסכם קיבוצי חדש.

בהודעת ההסתדרות נאמר כי עם תחילת השביתה בחרה הנהלת כלל לבטל את אישורי הכניסה הקבועים של חברי הוועד, ומנעה את כניסתם למשרדיהם באמצעות כוחות אבטחה ושוטרים שהוזמנו למקום מבעוד מועד. כמו כן, נמנעה כניסתה של נציגת ההסתדרות לבניין.

ההסתדרות וועד עובדי כלל מוחים בחריפות על צעדי ההנהלה שנועדו למנוע פעולות מחאה לגיטימיות. יצוין כי למרות החסימה, חברי הוועד נכנסו למטה החברה ובשעה זו מתכנסים בחדר הוועד לתדרוך לקראת המשך השביתה.

במסגרת השביתה לא ניתנים באופן גורף שירותי החברה השונים, לרבות קבלות קהל וטיפול בפניות באמצעות מוקדי שירות הלקוחות. כמו כן, לא ניתן שירות למעסיקים, לא נשלחים דוחות, מכתבים ומסמכים אל הלקוחות ולא מבוצעות פעולות השקעה הקשורות לכספי העמיתים. בנוסף לכך סוכנים לא יכולים להנפיק פוליסות של החברה ולא מתאפשרים פדיונות של כספי פנסיה.

מהחברה נמסר בתגובה כי "הנהלת כלל ביטוח מנהלת את המו"מ מתוך מחויבות ואחריות רבה להמשך חוסנה ויציבותה של החברה, סוכניה ועובדיה. אנו מצרים על החלטת ועד העובדים לנקוט בצעד אגרסיבי ומיותר וקוראים לו לחזור אל שולחן הדיונים על מנת להגיע להסכמות ולחתימה על הסכם קיבוצי חדש. יודגש כי עובדים המוחרגים מההסכם ממשיכים בפעילות השוטפת לרבות פעילות השקעה בכספי עמיתים וטיפול בפניות דחופות של לקוחות, בכפוף למגבלות השביתה".