האזינו: "ב-2070 יהיה מחשב שיחשוב כמו כל המין האנושי יחד"

מולי אדן, לשעבר סגן נשיא בכיר בענקית השבבים הגלובלית, בשיחה מרתקת על מהפכת המחשוב העולמית ■ הפודקאסט של נבות וולק ואביב פרנקל

מולי אדן / צילום: תמר מצפי
מולי אדן / צילום: תמר מצפי

הוא עמד בראש חטיבות שהכניסו עשרות מיליארדים לאינטל מדי שנה, הגיע לדרגת סגן נשיא בכיר בענקית השבבים הגלובלית והיה גם האיש שהביא את הצבע לטלוויזיה בישראל כשהמציא האנטי מחיקון. נשיא אינטל ישראל לשעבר, מולי אדן, בשיחה עם נבות וולק ואביב פרנקל על עתיד המחשוב, עתיד החינוך בישראל ועתיד האנושות באופן כללי. 

בשיחה, אדן מדבר על מהפכת המחשוב העולמית כמעין מהפכה תעשייתית רביעית. אחרי הקיטור,החשמל וה IT , המהפכה כיום כוללת ארבעה בסיסים שהתלבשו אחד על השני, בהם כוח מחשוב אינסופי, ביג דאטה, אינטליגנציה מלאכותית ורובוטיקה. אלו הולכים להוביל, לדבריו של אדן, "לנקודת מפץ קטנה". 

אדן מדבר גם על ההשפעה האפשרית של המחשוב על שוק העבודה. לטענתו, אנשים אדישים לשינויים, אך אפילו המכונית האוטונומית עלולה להוביל למכת אבטלה. ההערכה כיום היא שכ-90 מיליון איש, אולי אפילו יותר, יאבדו את עבודתם - מנהגי המשאיות ועד למורי הנהיגה ועוד ועוד. גם מקצועות שנחשבים "קדושים" בעיני רבים יכולים להשתנות, למשל תחומי הרפואה.