FANG - מה זה? ואיך זה קשור לבורסה?

מסחר ממוחשב- אינטרנט- השקעות / צילום: שאטרסטוק
מסחר ממוחשב- אינטרנט- השקעות / צילום: שאטרסטוק

FANG זה אחד מהמושגים הכי חמים בבורסה האמריקאית. מדובר בראשי התיבות לארבע חברות האינטרנט המובילות בעולם - גם בזירה העסקית ובעיקר בזירה הפיננסית - בשוק המניות. ארבע החברות האלו השיגו למשקיעים בהן תשואה של מאות אחוזים בשנים האחרונות ובמי מדובר? ובכן, מדובר כמובן ב-פייסבוק (F), אמזון.קום  (A), נטפליקס  (N) וגוגל (G) באמצעות מניית האם אלפאבית .

נתחיל בפייסבוק (FB) - הרשת החברתית המובילה בעולם, שגדלה בין היתר דרך רכישות של רשתות אחרות (אינסטגרם, ווטסאפ). מנייתה של פייסבוק עלתה פי 5 מאז הנפקתה לפני 5 שנים. החברה שווה 440 מיליארד דולר, והיא מהחברות הגדולות בוול-סטריט במונחי שווי שוק.

למידע על פייסבוק

השנייה אמזון (AMZN)- חברת הקמעונאות באינטרנט ונכון יותר לתארה כמובילת הקמעונאות באינטרנט, עם פעילות גם בעולם הריאלי (קמעונאות "רגילה") כשלצד זה יש לה פעילויות טכנולוגיות לרבות נתח גדול מתחום מיחשוב הענן. מניית החברה חצתה באמצע השנה את מחיר ה-1000 דולר למנייה. החברה פשוט לא עוצרת - ההכנסות עולות, הרווחים גדלים (אם כי אין קשר בין המחיר לבין הרווח - מכפיל הרווח הוא בשמיים, מעל 100!). גם מניית אמזון עשתה תשואה מטורפת של פי 5 בחמש שנים , כשהשווי הנוכחי - 480 מיליארד דולר.

למידע על אמזון

שלישית בחבורה היא נטפליקס (NFLX) שמספקת שירותי וידאו באינטרנט. מניית החברה עלתה וזו לא טעות - פי 20 ב-5 השנים האחרונות, זה לא נתפס - אם השקעתם בה 10 אלף דולר, הייתם היום עם 200 אלף דולר. העלייה מוסברת מצמיחה מטורפת בתחום, אך גם כאן מכפיל הרווח הוא בשמיים (מכפיל רווח חזוי של 70 לשנה הבאה). נטפליקס נסחרת בשווי של 70 מיליארד דולר.

כולן בקבוצת ה-FANG הן חברות בולטות בתחומן , אבל גוגל (GOOG) כנראה מעל כולן. גוגל היא מנוע החיפוש המוביל בעולם כשבפועל אין לו באמת תחרות. השווי של החברה עלה ל-670 מיליארד דולר, כשב-5 השנים האחרונות עלתה המניה פי 3.

למידע על גוגל

כל הארבע חברות האלו אמנם פעילות בתחום האינטרנט, אבל למה לחבר בינהן? אחרי הכל תחומי הפעילות שלהן שונים. ובכן, זו לא הפעילות שגרמה לאיחוד תחת ה-FANG (פאנג), אלו המניות, המניות שנתפסות כמניות החמות - השאלה אם המחירים שלהן כבר לא חצו את הערך הכלכלי. אין נביאים ואין נבואה, אבל יש היסטוריה - לרוב מה שעולה גם יורד (וההיפך).

* המדריך נכתב בשיתוף מערכת אתר הון, מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור מניות, קרנות נאמנות וניירות ערך אחרים; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.