מפלגתו החדשה של נשיא צרפת עמנואל מקרון צפויה לזכות ברוב מוחלט בפרלמנט - כך עולה מהמדגמים שפורסמו הערב (א') בכלי התקשורת במדינה, בתום ההצבעה בסיבוב השני. מדגם של מכון הסקרים "איפסוס" צופה למפלגתו של הנשיא, "קדימה!", 355 מושבים, ואילו מכון "אלב" מעניק לה בין 395 ל-425 מנדטים. בכל מקרה, מדובר ברוב מוחלט באסיפה הלאומית.

המפלגת הרפובליקנית השמרנית צפויה להיות מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר, עם בין 97 ל-125 מושבים. הסוציאליסטים, ששלטו עד לחודש שעבר בצרפת, צפוייים לספוג תבוסה משפילה ולקבל רק 29 עד 49 מושבים. מזכ"ל המפלגה, ז'אן-כריסטוף קמבדלי, הכריז לאחר פרסום המדגמים על התפטרותו, וטען כי "הפסד השמאל מוכיח שלמקרון יש את כל הכוח".

"החזית הלאומית" מהימין הקיצוני צפויה לגרוף בין ארבעה לשמונה מושבים. מטעם המפלגה נמסר כי המנהיגה מארין לה פן , שהפסידה למקרון בסיבוב השני של הבחירות לנשיאות, צפויה להיכנס גם היא לראשונה לפרלמנט.

הקלפיות נסגרו בשעה 21:00 (שעון ישראל), ובמהלך הלילה יפורסמו תוצאות האמת. אחוזי ההצבעה, על פי המדגמים, היו היום נמוכים בקנה מידה היסטורי. זאת, ככל הנראה בשל עייפות הציבור מהקמפיין שנמשך כבר שבעה חודשים, אך גם מתוך חוסר שביעות רצון וזעם שעלול לסבך את המהלכים העתידיים של הנשיא הצעיר שרוצה לחלץ את הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו מהקיפאון שלה.

 

הנשיא הצביע בבוקר בעיירת החוף לה טוקה, לפני שטס לטקס מחוץ ל פריז שציין את יום השנה לקריאתו של דה גול ב-1940 להתנגד לכיבוש של גרמניה הנאצית.

רבים מהמחוקקים ממפלגתו של מקרון יהיו טירונים פוליטיים, שייכנסו על חשבונם של ותיקי המפלגה השמרנית והמפלגה הסוציאליסטית ששלטו בצרפת במשך עשורים. יריביו של הנשיא קראו למצביעים שלא להישאר בבתיהם, והזהירו כי יותר מדי כוח יתרכז בידי מפלגה אחת, מה שיפגע בהליך הדמוקרטי.