סקר באירופה: 25% מהציבור שוכח לפחות סיסמה אחת בכל יום

מאסטרקארד: 21% מהמשתמשים שמחזיקים בחשבונות באינטרנט שבהם מבוצעים תשלומים דיגיטליים, שוכחים את הסיסמה שלהם לאחר שבועיים ■ 30% מעסקאות הקנייה באינטרנט נדחות כתוצאה מהקשת סיסמה לא נכונה

21% מהמשתמשים שמחזיקים בחשבונות באינטרנט שבהם מבוצעים תשלומים דיגיטליים, שוכחים את הסיסמה שלהם לאחר שבועיים. 25% שוכחים לפחות סיסמה אחת בכל יום, ולא פחות מ-30% מעסקאות קנייה באינטרנט נדחות כתוצאה מהקשת סיסמה לא נכונה.

אלה הנתונים המרכזיים שעולים ממחקר שביצעו לאחרונה באירופה חברת מאסטרקארד ואוניברסיטת אוקספורד, בשיתוף חברת המחקר Opus Research. המחקר בדק את מוכנות הציבור באירופה לזיהוי ביומטרי בחשבונות דיגיטליים, לטובת פתרון התשלומים הדיגיטלי של מאסטרקארד.

לדברי שתי החברות, הרוב המכריע של הצרכנים - 93% - מעדיפים אמצעי זיהוי ביומטריים על פני סיסמאות כאמצעי לאימות זהותם בעת ביצוע תשלומים או שירותים פיננסיים אחרים.

עוד עולה מהנתונים כי למרבית המשתמשים יש עד 90 חשבונות אונליין שונים, שבהם הם משתמשים באותה סיסמה לפחות פעמיים ב-51% מהמשתתפים בסקר. 

לפי הסקר, רק 13% מהמוסדות הפיננסיים מאפשרים זיהוי ביומטרי בסמארטפונים, למרות ש-92% מתעשיית הבנקאות מעוניינים לאמץ טכנולוגיה ביומטרית. רק 36% ממקבלי החלטות הבכירים בארגונים סבורים כי יש להם מספיק ניסיון כדי לספק את המבוקש. 

למאסטרקארד יש שירות תשלומים עם זיהוי ביומטרי - Mastercard Identity Check Mobile. מחזיקי הכרטיסים מאמתים את זהותם באמצעות סורק טביעת האצבע שבסמארטפון או באמצעות טכנולוגיית זיהוי פנים על-ידי צילום סלפי.

המחקר מבוסס על מספר סקרים שבוצעו במשך כמה חודשים, והשתתפו בו כ-1,500 איש.