כחלון נתקל במתקפה בעניין קצבאות הנכים בוועדת העבודה

"הוועדה היחידה שאמורה הייתה לעסוק בקצבאות זו הוועדה הזו בראשות אלי אלאלוף (כולנו), שאתה מאמין בו, וכולנו מאמינים בו - ולא ועדה של פרופסור שהחליפה ועדה של פרופסור אחר", הטיח בכחלון ח"כ אילן גילאון

משה כחלון / צילום: איל יצהר
משה כחלון / צילום: איל יצהר

שר האוצר משה כחלון הגיע היום (ב') לישיבה חגיגית של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת כדי להציג את תוכניתו "נטו משפחה" ואת אופן היישום של התוכנית למאבק בעוני, אבל נתקל במתקפה חזיתית על רקע הסחבת בהגדלת קצבאות הנכים.

"הוועדה היחידה שאמורה הייתה לעסוק בקצבאות זו הוועדה הזו בראשות אלי אלאלוף (כולנו), שאתה מאמין בו, וכולנו מאמינים בו - ולא ועדה של פרופסור שהחליפה ועדה של פרופסור אחר", הטיח בכחלון ח"כ אילן גילאון (מרצ), יוזם הצעת החוק להשוואת קצבאות הנכים לשכר המינימום. "לא היית צריך לשלוח את הנכים לשום ועדה אחרת", הוא הוסיף.

גילאון התכוון לוועדה החדשה בראשות פרופ' אבי שמחון, שהוקמה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו זמן קצר אחרי שוועדה אחרת בראשות פרופ' ירון זליכה המליצה להעלות את קצבת הנכים ל-4,000 שקל בחודש.

"אני אוהב אותך אילן, אבל בחיים יש צד שעושה ויש צעד שמדבר. אתה בצד שמדבר", ענה לו כחלון. שר האוצר הבהיר כי הוא עדיין תומך בהמלצות ועדת זליכה ועומד מאחורי הסכום שיוקצה לצורך העניין, בגובה 4 מיליארד שקל בשנה. גם מנכ"ל משרדו שי באב"ד הדגיש כי הוויכוח הקיים בין שתי הוועדות השונות הוא לא על הסכום הכולל שיוקצה, אלא על אופן חלוקת הכסף, מבחני הזכאות והשירותים הנלווים. במהלך הדיון התפרצו מספר נכים שנכחו באולם, וח"כ גילאון, נכה בעצמו, הוצא מהמקום על ידי יו"ר הוועדה.