עדיפות ליוצאי האוצר: המועצה להשכלה גבוהה מחפשת מנכ"ל

לדעת יו"ר הות"ת, יפה זילברשץ, ליוצא המשרד יהיה יתרון על פני מנכ"ל שלא הגיע מהמגזר הממשלתי-אוצרי ■ המועצה להשכלה הגבוהה: "ההחלטה על המועמד - רק ע"י ועדת האיתור"

יו"ר הות"ת, יפה זילבשץ. מחפשת מנכ"ל שיישם תוכנית חומש / צילום:  הדס פרוש/פלאש90
יו"ר הות"ת, יפה זילבשץ. מחפשת מנכ"ל שיישם תוכנית חומש / צילום: הדס פרוש/פלאש90

יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה, פרופ' יפה זילברשץ, החלה לבחון מועמדים יוצאי משרד האוצר לתפקיד מנכ"ל המועצה במקום גדי פרנק - למרות שטרם הוקמה ועדת איתור לתפקיד. את הוועדה צפוי למנות בימים הקרובים שר החינוך, נפתלי בנט, שהוא גם יו"ר המועצה להשכלה גבוהה. בנט צפוי למנות את זילברשץ ליו"ר הוועדה ולכן לשיקול דעתה צפויה להיות השפעה מכרעת על המועמד שייבחר.

פגישות עם בכירים

ל"גלובס" נודע כי זילברשץ נפגשה לאחרונה עם מספר בכירים לשעבר ובהווה באגף התקציבים באוצר ובמועצה הלאומית לכלכלה ובדקה איתם את האפשרות שיתמודדו על התפקיד. מדובר במספר אישים שמילאו תפקיד של סגן הממונה על התקציבים והיו אחראיים על תחומים חברתיים-כלכליים, כמו רביב סובל, וכן על תחום הביטחון. בנוסף נפגשה זילברשץ עם סגנית יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה יוליה איתן.

לדברי משתתפים בפגישות הבהירה להם זילברשץ כי היא מחפשת אדם שיידע ליישם את תוכנית החומש להשכלה הגבוהה. התוכנית שהוצגה בספטמבר 2016 מיועדת להגדיל את תקציב ההשכלה הגבוהה בכ-7 מיליארד שקל בשש השנים הקרובות. יישום תכנית החומש מחייב עבודה צמודה מול האוצר ורגולטורים נוספים וזילברשץ סבורה כי ליוצא המשרד יהיה יתרון מובהק בכך על פני מנכ"ל שלא יגיע מהסקטור הממשלתי-אוצרי.

הצורך במינוי מנכ"ל למועצה נוצר לאחר שהמנכ"ל הנוכחי גדי פרנק הודיע באפריל על פרישתו.

כפי שנחשף ב"גלובס" פרנק ימשיך לעבוד כמנכ"ל המל"ג, למרות שמונה למנכ"ל אוניברסיטת תל אביב - זאת בזכות הסדר מיוחד שמאפשר לו "צינון פנימי", תוך התחייבות להימנע מעיסוק בהחלטות הנוגעות לאוניברסיטת תל אביב או למנכ"לי אוניברסיטאות אחרות.

מהמל"ג נמסר בתגובה: "מנכ"ל מל"ג וות"ת אמור לסיים את תפקידו בעוד מספר חודשים. ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל חדש תוקם כנדרש על ידי שר החינוך ויו"ר המל"ג בזמן הקרוב, על מנת לאפשר בחירת מועמד ראוי וחפיפה נאותה.

"פרופ'זילברשץ נפגשת במהלך עבודתה עם אנשים רבים. ככל שעולה בפגישות עניין מינוי המנכ"ל, תפקיד מאוד ייחודי ומורכב, היא מקפידה לציין שההחלטה לגבי המועמד למינוי תקבע אך ורק על ידי ועדת האיתור".